Gå til innhold

Angående referanser.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke et ukjent fenomen at de som gir referanser lett kan la det skinne igjennom at de ikke er så fornøyde med arbeidstakeren slik at de ikke mister en av sine gode ansatte.

Det er heller ikke et ukjent fenomen om at arbeidsgivere gir gode referanser for folk de gjerne vil bli kvitt.

Når man ansetter kan man ikke stole blindt på referanser. Det er mye bedre å bruke referanser som er på samme nivå, eller tidligere arbeidsgivere. Man vet aldri hvilken agenda nåværende sjef måtte ha.

Anonymous poster hash: 8cf3b...0e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men så er det jo noe som kalles å ta tillit til folk også.

Hvis jeg hadde søkt ny jobb og spurt min nåværende leder om å være referanse, og hun sa ja stoler jeg jo på at hun er ærlig og ikke setter meg i et negativt lys for å beholde meg på nåværende arbeidsplass. Må jo være kjedelig for arbeidsgiver også å beholde meg når jeg er demotivert i jobben og ønsker nye utfordringer.

Anonymous poster hash: aa5c1...69a
Skrevet

Jeg er ofte referanse, og kan med hånden på hjertet si at jeg er ærlig.

De beste ansatte, unner jeg selvfølgelig å få ny jobb om det er det de ønsker. Da gir jeg dem gode referanser.

Vi er ikke tjent med å ha folk som egentlig ønsker seg en ny jobb.

Anonymous poster hash: 7fef4...9fe
Skrevet

Jeg har dessverre problemer med å stole på lederen min og det er flere grunner til det, men bl.annet at hun har diskutert sykemeldinger med meg angående mine kollegaer. Jeg har aldri uttalt meg negativt om andre på jobben, men vet seriøst ikke hvem jeg bør oppføre som referanse om jeg skal søke nye jobber.

Anonymous poster hash: f0cbe...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...