Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Jeg har en så dårlig magefølelse nå. Var på besøk hos et familiemedlem på sykehjemmet. Han er 100% oppegående i hodet, men har en svak og syk kropp. Når jeg skulle gå så kom det to pleiere inn på rommet og med meg fortsatt i rommet så ble det høylytt diskutert om beboeren skulle inn på badet og bli skiftet bleie på. Rett bak ham og uten å involvere ham i det som skulle skje i det hele tatt. Den ene dama dro frem bleia og sto med den i hånda og snakket kjempehøyt om hva de skulle gjøre. Kjenner jeg blir så sint, de kunne i det minste ventet til jeg var ute av rommet og ihvertfall spurt ham om hva han syntes selv? Han ble liksom strippet for egne meninger og privatliv med en gang han kom på pleiehjemmet. Jeg er fortsatt irritert kjenner jeg og jeg føler vel at dette er noe jeg bør ta opp, men med hvem? Anonymous poster hash: c4324...7f6
*Miss Marple* Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Jeg jobber ikke på sykehjem, men har vært pårørende og hadde reagert kraftig på en sånn situasjon. Jeg tenke at avdelingsleder er rette person, og gi gjerne en skriftlig klage. Da blir den journalført og de er nødt til å ta stilling til den. Menneskeverd er så utrolig viktig i en sånn situasjon og når personen det gjelder ikke kan snakke for seg selv er det vår plikt å ta ansvar. Fy søren, jeg kjenner at jeg blir både trist og sint av dette.
RosaParasoll Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Jeg jobber ikke på sykehjem men med utviklingshemmede, og det der er ikke greit! Selv ikke om han hadde vært en grønnsak. Man skal alltid behandle mennesker med respekt og likeverd. Som sagt over, skriftlig klage!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 da hadde jeg blitt sint! Slik behandler man ikke mennesker.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Jeg har tidligere jobber på sykehjem og det her er høyst uakseptabelt! Man skal aldri snakke over hodet på andre mennesker. Nedverdigende... Hadde jeg vært deg ville jeg sendt inn en klage. Og jeg ville tatt meg en prat med leder på avdelingen. Ikke finn deg i sånn. Og sørg for å få inn ordet menneskeverd. Ærlig talt, jeg blei så provosert nå. Anonymous poster hash: 29b98...5f4
SuperFries Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Jeg er fagsykepleier på sykehjem, og det er bare ikke akseptabel oppførsel. Ta det opp med enhetsleder. Ta det rolig når du forteller. Si at det oppleves fotnedrende. At man skal ivareta enhver pasients autonomi og selvrespekt. Om de er demente eller klare. Uansett sykdomstilstand, man skal respektere individet og behandle det verdig. Hvis du husker navn eller utseende, så sier du det også.
☆☆☆ Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Ville teke det opp med avd.leiar. Ved fleire hendingar ville eg sendt skriftlig klage til leiar av sjukeheimen. Dette er rett og slett ikkje akseptabel oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Jeg jobber ikke på sykehjem men med utviklingshemmede, og det der er ikke greit! Selv ikke om han hadde vært en grønnsak. Man skal alltid behandle mennesker med respekt og likeverd. Som sagt over, skriftlig klage! Hvor er respekten når du omtaler mennesker for grønnsaker? Anonymous poster hash: 173b2...ec2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Enig med de andre, HI - klag på dette! Husk å få med dato og klokkeslett også, ev navn på pleierne, eller utseende på dem - da er det lett å finne ut hvem de var for lederen. Håper du tar tak i det og klager, for det er ikke greit med en slik respektløs behandling! Anonymous poster hash: c58d4...130
glalaksen Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Jeg jobber på sykehjem, og sånn skal det ikke være! Kan ikke se for meg at noen ansatte hadde snakket slikt foran pasient og/eller pårørende. Da hadde de fått høre det for å si det sånn. Legg inn klage!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå