Gå til innhold

Er ikke pavlova "bestemorkake"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes så mange her nevner pavlova som favorittkake. Er det ikke bare bestemødre som lager det?

Anonymous poster hash: 85c19...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo. Og kålruletter. Og gud forby at noen tar tradisjoner videre. Det må stoppe med bestemor!

Skrevet

Marengsbunn, krem, vaniljekrem og masse frukt og bær mener du er en bestemorkake??

Haha :P

Nei absolutt ikke! :)

Anonymous poster hash: 904f6...5bb

Skrevet

Jo. Og kålruletter. Og gud forby at noen tar tradisjoner videre. Det må stoppe med bestemor!

Og gud forby at du tar poenget mitt... Nye ting er skummelt eller?

Anonymous poster hash: 3ee49...b41

Skrevet

Jo, bare bestemødre. Synd for oss som ikke har det, vi får aldri spise pavlova. Det er tross alt viktig å holde på reglene.

Anonymous poster hash: 6ceb2...dd8
Skrevet

Og gud forby at du tar poenget mitt... Nye ting er skummelt eller?

Har jeg aldri sagt.

Men pavlova er en veldig god kake. Skjønner at mange har den som favoritt. Min bestemor har ikke for vane å bake den, jeg smakte den første gang for et par år siden hos ei venninne, så det var relativt nytt for meg. 

Skrevet

Sitter faktisk og mekker minipavlova nå til påskeeggjakten vi skal ha i hagen i morgen. Og jeg forbinder ikke pavlova som bestemorkake, jeg forbinder en bestemor med rullekake, krumkaker, fyrstekake, suksessterte, mokkabønner, kremtopper, kongen av danmark, dronningsjokolade og sist men IKKE minst sukkerkandis!

Pavlova har blomstret opp de siste årene bare :-) og det er så godt at om jeg hadde vært singel og hatt mindre matvett hadde jeg spist så mye pavlova at naboene ikke hadde visst hvem jeg var før brannvesenet skar kadaveret mitt ut av huset!

Skrevet

Synes så mange her nevner pavlova som favorittkake. Er det ikke bare bestemødre som lager det?

Kjenner at jeg lurer veldig på hvor gammel du egentlig er... Ingen av mine bestemødre bakte slik type kake, og ingen av deres venninner eller naboer heller (og dette vet jeg en dekning ja).

Og hva er poenget med at man ikke får lov å bake denne, fordi dine bestemødre tilfeldigvis liker den også? Er baking blitt en greie der det kun er kosher å 'følge moten'? Hva er akseptabelt å bake nå da? Bare cookies med sukkerglasur?

Anonymous poster hash: 434c2...a19

Skrevet

Kjenner at jeg lurer veldig på hvor gammel du egentlig er... Ingen av mine bestemødre bakte slik type kake, og ingen av deres venninner eller naboer heller (og dette vet jeg en dekning ja).

Og hva er poenget med at man ikke får lov å bake denne, fordi dine bestemødre tilfeldigvis liker den også? Er baking blitt en greie der det kun er kosher å 'følge moten'? Hva er akseptabelt å bake nå da? Bare cookies med sukkerglasur?

Cupcakes! Med rosa frosting og perler.

Skrevet

Ah... Seff! Trodde både det, cakepops og makroner var ut allerede jeg. 😄

Skrevet

Kjenner ingen bestemødre som baker denne kaken. Har faktisk aldri smakt den, men den høres veldig god ut. Så kanskje jeg må bake den en dag.

Skrevet

Gjerne med de blanke sukkerperlene som man knuser tennene på.

Eller søte figurkaker som egentlig ikke smaker godt men så lenge de holder formen til lynet mc'queen er ikke smaken så nøye. Trekk det gjerne først med en seig "sjokolade" krem og detter med et tykt lag med sugarpaste.

Nei jeg liker best tradisjonsrike grapsekaker :-)

Skrevet

Eller søte figurkaker som egentlig ikke smaker godt men så lenge de holder formen til lynet mc'queen er ikke smaken så nøye. Trekk det gjerne først med en seig "sjokolade" krem og detter med et tykt lag med sugarpaste.

Oh noes! Jeg har gitt uttrykk for at jeg synes nye ting er skummelt så her blir det fyrstekake eller lefse på påskeaften, det er jo både tradisjonsrikt og godt :D Ikke noe dill dall og lynet mcqueen på kaka? Går det an?!

Skrevet

Jeg baker "alltid" Pavlova :)

Er ingen bestemor, altså ...

Den er superlett å lage og idiotsikker. Alle liker den og den er særs allergivennlig.

Kaken ser også nesten alltid flott ut og gjestene blir imponerte :D

Skrevet

Trodde napoleonskake, vannbakkels og furstekake var bestemorkake jeg.. Og bløtkake..

Anonymous poster hash: 1ea79...45e

Skrevet

Trodde napoleonskake, vannbakkels og furstekake var bestemorkake jeg.. Og bløtkake..

Åh... Vannbakkels! NAM! Og bløtkake med jordbær! Gleder meg til jeg blir bestemor, så jeg kan servere så mye bestemorkaker som jeg bare orker :P

Anonymous poster hash: 115ec...215

Skrevet

Og romboller og hvit dame :-) åh jeg eeelsker klissete kremfylte romboller og napoleonskake! Dækelten, jeg må spise noe...jeg er sulten...

Skrevet

Åh... Vannbakkels! NAM! Og bløtkake med jordbær! Gleder meg til jeg blir bestemor, så jeg kan servere så mye bestemorkaker som jeg bare orker :P

Anonymous poster hash: 115ec...215

Jepp:) de kakene er de som er lettest å få til også.. Men jeg spiser ikke kake, så jeg "vet jo iiiiiiiingentiiiiiiing" om dette.. Jeg bare baker, så får de andre ta seg av spisingen:)

Skrevet

Synes så mange her nevner pavlova som favorittkake. Er det ikke bare bestemødre som lager det?Anonymous poster hash: 85c19...1c3

Og hva er poenget med at man ikke får lov å bake denne, fordi dine bestemødre tilfeldigvis liker den også? Er baking blitt en greie der det kun er kosher å 'følge moten'? Hva er akseptabelt å bake nå da? Bare cookies med sukkerglasur?Anonymous poster hash: 434c2...a19

Oh noes! Jeg har gitt uttrykk for at jeg synes nye ting er skummelt så her blir det fyrstekake eller lefse på påskeaften, det er jo både tradisjonsrikt og godt :D Ikke noe dill dall og lynet mcqueen på kaka? Går det an?!

JAVISST! Og er du riktig god betaler folk gjerne 1200 kr for en kake !

Skrevet

Synes ofte at kakene til mormor er de beste jeg. Hurra for bakende bestemødre, og alle andre som baker!

Skrevet

Kjenner ikke en eneste bestemor som lager pavlova jeg, min bestemor er 95 år gammel, og svigermor er 85 år gammel, begge smakte det for første gang hos meg :)

Pavlova er vel nasjonaldesserten/kaken i Australia og Nex Zealand, men det er ingen bestemorkake i min verden ihvertfall.

Napoleonskake, rullekake, formkake, fyrstekake o.l. er bestemorkaker, og jeg baker veldig gjerne slike gamle tradisjonskaker også jeg da :)

Anonymous poster hash: 01fe7...1f1
Skrevet

Den er superlett å lage og idiotsikker. Alle liker den og den er særs allergivennlig.

Alle liker den? Javel? Tror du folk sier at de synes kaka du serverer er bare sånn passe halvgod. Det er jo dårlig folkeskikk. Virker som det har blitt in med pavlova. Pføy og fysj. Bestemorkake. Jeg ef 38, så mine bestemødre er 70.

Skrevet

Alle liker den? Javel? Tror du folk sier at de synes kaka du serverer er bare sånn passe halvgod. Det er jo dårlig folkeskikk. Virker som det har blitt in med pavlova. Pføy og fysj. Bestemorkake. Jeg ef 38, så mine bestemødre er 70.

Kan hende at alle hun har servert den til liker den? Jeg sier faktisk fra om jeg ikke er noe glad i en kake :0

De fleste jeg kjenner liker den godt, noen ikke. Den er veldig inn, men mange liker den også fordi den kan lages slik en liker den ;)

Skrevet

Pavlova er ikke jeg vokst opp med hos bestemor. Smakte det først som 30-åring og eeeelsker det. Det skal være MYE bær/frukt på og god vaniljekrem. Hm.... kanskje jeg må bake i morgen....

Anonymous poster hash: c2d76...6c1

Skrevet

Jeg smakte den for første gang for to år siden. Den ga virkelig inntrykk på meg :)

Lager gjerne den selv fordi den er himmelsk god :)

Om ikke så bruker jeg oppskriften og lager store maregns (ala jordbær pilene size) og serverer med frukt og vanilje is :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...