Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #1 Skrevet 18. april 2014 Hender det st dere slår opp folk dere vet hvem er på systemene? Bare for å snoke liksom? Anonymous poster hash: 3f841...32e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #2 Skrevet 18. april 2014 Aldri. Jeg rører ikke saker hvor jeg kjenner den det gjelder. På fagmøter hvor ulik brukere drøftes, så gir vi beskjed derom vi kjenner vedkommende. Vi er da inhabil i saken og skal ikke uttale oss. Anonymous poster hash: b32b8...06e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #3 Skrevet 18. april 2014 Jeg har en jobb som gjør at jeg har tilgang til det meste men slår kun opp i saker der jeg har et tjenestlig behov.. Ville aldri slått opp bekjente,familie eller kjendiser... Taushetsplikten er streng og jeg går kun inn i saker og leser der jeg har behov for det... Det velger jeg å tro at en veldig stor andel av mine kollegaer heller ikke gjør, men selvsagt finnes det råtne epler i nav som i enhver annen stor organisasjon... Anonymous poster hash: 142d8...ef1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #4 Skrevet 18. april 2014 Nei, er du gal?! I de tilfellene jeg havner borti saker der jeg kjenner personen, ber jeg en av mine kollegaer ta saken. Vil ikke vite ting om folk jeg kjenner. Og dessuten kan alt vi gjør spores. Så de som snoker kan bli tatt. Skjønner ikke at litt sladder er verdt å risikere jobben for. Nei, jeg er ansatt i NAV for å hjelpe folk, ikke snoke. Anonymous poster hash: cb2fa...854
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #5 Skrevet 18. april 2014 Nei. Er det saker med noen jeg kjenner, så gir jeg dem til en kollega. Ellers har jeg mer enn nok å gjøre med de sakene jeg har og de personopplysningene jeg vasser i i den forbindelse. Det er rett og slett ikke så spennende som noen tror. Anonymous poster hash: fc39d...bf2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #6 Skrevet 18. april 2014 Men hvor går grensen? Hva hvis jeg kom over noen jeg visste hvem var for 20 år siden? Skal man gi bort saken da? HI Anonymous poster hash: 3f841...32e
Birben Skrevet 18. april 2014 #7 Skrevet 18. april 2014 Man bør ikke sjekke annet enn det som er jobbrelatert.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #8 Skrevet 18. april 2014 Men hvor går grensen? Hva hvis jeg kom over noen jeg visste hvem var for 20 år siden? Skal man gi bort saken da? HI Anonymous poster hash: 3f841...32e Da tar du det opp med din leder og forteller hvilket forhold du hadde til vedkommende. Men merkelig - for du startet tråden med å spørre om nav-ansatte går inn på saker til personer de vet hvem er bare for å snoke.... Å gå inn og lese saksinformasjon om personer som du ikke har noe med å gjøre i saksbehandlingssammenheng er ulovlig og kan straffes. Personer i helsevesenet har fått rettssaker mot seg og blitt straffet for snoking der de ikke hadde noe direkte å gjøre med personen det gjaldt. Det burde være opplagt at man ikke går inn for å snoke på andre personer. Anonymous poster hash: ca874...663
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #9 Skrevet 18. april 2014 Grunnen til at jeg spør er st jeg jobber i systemet selv. Jeg har ikke gått inn på noen selv, me. Jeg er redd mine nye kolleger skal sjekke meg. Da vil det stå at jeg har gått på aap og grunnen til det.... Får håpe alle er sånn som meg og ikke snoker... Anonymous poster hash: 3f841...32e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Grunnen til at jeg spør er st jeg jobber i systemet selv. Jeg har ikke gått inn på noen selv, me. Jeg er redd mine nye kolleger skal sjekke meg. Da vil det stå at jeg har gått på aap og grunnen til det.... Får håpe alle er sånn som meg og ikke snoker... Anonymous poster hash: 3f841...32e Det er fullt mulig å be om å bli sperret i systemene, da er det kun de med spesielle rettigheter som får opp informasjon i din sak. Snakk med din leder, det er bare et skjema du fyller ut så legges det inn sperre i systemene... Anonymous poster hash: 142d8...ef1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #11 Skrevet 18. april 2014 Grunnen til at jeg spør er st jeg jobber i systemet selv. Jeg har ikke gått inn på noen selv, me. Jeg er redd mine nye kolleger skal sjekke meg. Da vil det stå at jeg har gått på aap og grunnen til det.... Får håpe alle er sånn som meg og ikke snoker... Anonymous poster hash: 3f841...32e Egne ansatte er sperret i systemet og man må ha særskilt tilgang for å kunne gå inn. Nei, jeg snoker ikke på andre. Anonymous poster hash: 8147c...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå