Gå til innhold

Klager barna over vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på fem er i full vigør, holder vekten og bærer ikke preg av å bære syk. Men klager tidvis over vondt i magen.

Er dette ganske vanlig?

Anonymous poster hash: e5cf1...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde min sønn også. Bestilte faktisk time hos lege på grunn av det, men når det næmet seg hadde han ikke klaget på en stund så jeg avlyste. Det skulle jeg få angre på. Plutselig tiltok smertene og han bøe innlagt. Nå skal han til Oslo å opereres for overgangsstenose. Det er en innsnevring i overgang fra nyre til urinrør.. Har nok plagdes mes dette siden han var liten stakkars :( Ta en tur til legen. Det er helt klart mitt råd.

Anonymous poster hash: b87ae...189

Skrevet

Det kan være alt og ingenting. Ofte når barn har vondt så kan de si det er i magen, med det er ikke nødvendigvis der de har vondt. Men om du ser at barnet har vondt, man merker det gjerne på humør og form om det avviker fra normalt. I så fall ville jeg bestilt en time hos legen om det vedvarer.

Anonymous poster hash: 4aa4f...b3a
Skrevet

Somregel når barn klager over vondt i magen, kan det være at dem har vondt en helt nnen plass. Når dem er små klarer dem ikke å lokalisere smerte på samme måte som oss voksne, for alt du vet kan det hende barnet har vondt i armen eller i halsen- selv om det sier magen. 
Men når barnet klager over vondt, prøv å se etter tegn, tar det seg på magen eller noen andre kroppsdeler, vanskelig å gå, smerterynker i pannen ol.
Er det slik at du kan se hun har vondt ville jeg tatt det på alvor og bestilt en legetime for sikkerhets skyld. Bedre å få det sjekket en gang for mye enn en gang for lite :)

Skrevet

Kan være noe i kosten hun reagerer på, laktose, gluten eller noe annet. Bedre å ta henne til legen og få tatt noen prøver, så har du i hvert fall undersøkt ;) Men som flere andre sier, vondt i magen hos barn kan være så mangt. Kan jo bare være sulten/ for mett osv også... Lykke til :)

Anonymous poster hash: 792bf...97e
Skrevet

Jenta på fem er i full vigør, holder vekten og bærer ikke preg av å bære syk. Men klager tidvis over vondt i magen.

Er dette ganske vanlig?

Er hun slik du beskriver akkurat mens hun har vondt i magen...?

At hun er slik til vanlig betyr da ikke at hun i neste øyeblikk ikke kan ha skikkelig mageknip? Slik kan det være her.

Her ser det i blant ut til å være noe hun har spist, luft, forstoppelse e.l., men andre ganger ser det ut til å være delvis overdrevet og relatert til at hun ikke vil på skolen og AKS. Barnet sier at jeg ikke vet hvor strevsomt det er å sitte stille hele dagen og hvor utrolig kjedelig hun har det begge stedene- til tross for at hun ser ut til å ha det helt ok og leke med noen uansett når hun hentes... :/.

Anonymous poster hash: cde68...923

Anonymous poster hash: cde68...923

Skrevet

Mitt baeb

Anonymous poster hash: 92a8f...6d5

Skrevet

Mobilen lever sitt eget liv, det jeg skulle si var :

Mitt barn har klagd mye, gikk til legen og ble henvist til Barneklinikken

Det var bra pga det viste seg at hun manglet B12 som gjorde at tarmen ble irritert

Legen vår sa at hun har henvist mange barn pga magesmerter

Anonymous poster hash: 92a8f...6d5

Skrevet

Takk for svar :)

Hun ser ikke smertepåvirket ut når hun sier det. Men det er klart at hun har vondt, selv om hun like etterpå kan være aktiv.

Vi har vært hos lege, og alt kjentes normalt ut ved ytre kontroll. Hadde utslag på urinprøve men det var såpass lite at det kunne komme av forurensning av urinprøve. Vi skal levere inn kontrollprøve etter påske. Burde ha gjort det før påske, og jeg føler litt på det..

HI

Skrevet

Jenta mi på 3 år klager ganske mye på magen. Har mistenkt at det kommer fra urinveiene og er delvis utredet for det, men det er fortsatt usikkert. Nå prøver vi ut Lactulose for hard mage i tilfellet det er det som gjør det. Har også tatt blodprøve for å sjekke ut Cøliaki.

Så fortsatt usikkert hvorfor hun klager på magesmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...