Gå til innhold

Jeg er helt fra meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag ettermiddag tok jeg en graviditetstest, og den var positiv. Datteren min har ikke engang rukket å bli seks måneder, jeg er ung, og jeg har rett og slett ikke økonomi nok til å ta meg av et barn til.

Bf og jeg har nesten aldri sex etter frøkna ble født, men en gang skjedde det ganske plutselig, og nå føler jeg meg rett og slett dum og så uansvarlig! Jeg har alltid vært den som er i mot abort, og nå føler jeg at jeg må gå helt i mot hva jeg har tror på.. Har aldri følt meg så ille før!

Ja, jeg er helt klar over at jeg har lagt opp til dette selv. Men finnes det noen gode mennesker, som har noen gode råd? På forhånd, takk!

Anonymous poster hash: 6bd64...463
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med amathea.

Selv om det kan virke slik at det ikke vil kunne gå,så vil dere klare det uansett valg. Lykke til

Skrevet

Først og fremst; jeg skjønner godt at du er fortvilet og at det hele fortoner seg veldig vanskelig for deg akkurat nå. Det beste rådet jeg kan gi deg er å snakke med noen som står deg nær og gjerne noen litt voksne som tilhører familien eller nær omgangskrets. Det hele virker nok vanskelig, men det er absolutt ikke umulig. Du er ikke den første som har opplevd dette, og du er nok heller ikke den siste. Et barn er alltid en gave, uansett. Du kan tenke positivt om det, tenk hvor heldig datteren din er som vil vokse opp med en søster eller bror som er så nær i alder. Tenk på det fine forholdet de kan få. Selv har jeg bare en bror som er 9 år yngre enn meg, og skulle alltid ønske jeg hadde noen i litt nærere alder i barndommen. 

Anonymous poster hash: 7c45e...6c8
Skrevet

Det blir ganske nøyaktig 13 måneders forskjell på ungene mine om jeg velger å beholde. Og ja, jeg er helt enig - tette barn kan ofte være fint. Men 20 år og tobarnsmamma virker som en utrolig vanskelig jobb, og med tanke på at økonomien kanskje ikke vil strekke til, er det kanskje best å vente noen år? Jeg synes det er så utrolig vanskelig, for jeg føler allerede en liten tilknytning til lille frøet i magen, men noen ganger bør man vel kanskje sette følelsene sine til side, og bruke fornuften? 

Er også ganske redd for hva familien vil si..

HI

Anonymous poster hash: 6bd64...463
Skrevet

Jeg var 20 år og pplutselig tobarnsmor. Student var jeg også. Gikk fint det. Nå er jeg 26 år, ferdig utdannet pedagog og 4barnsnor det går om man vil det. Vi har det supert med 4 barn nå, selv om jeg tenkte mitt da jeg ble gravid med nr 4. ☺

Skrevet

Det er helt greit å velge abort. Så sant du er helt sikker. Dette er ditt valg:) lykke til med det:)

Anonymous poster hash: 26bb9...183

Skrevet

Vet du her ble jeg gravid bed "uhell" verken jeg Ellen min forloveden økonomi eller jobb tilstand var klar for en baby, ,en vil du så kan du. Det vil kanskje være tøft , men dette klarer du... Det er mange hjelpe midler i Norge også.

Lykke til

Fra en som hadde det tøft men kunne ikke vært mer lykkelig

Skrevet

Jeg hadde valgt abort. Det er absolutt ingen skam.

Anonymous poster hash: d806f...4e1

Skrevet

Du vil aldri angre på å beholde. Ingen skam å ta abort, men er du i minste tvil ville jeg heller søkt andre løsninger

Anonymous poster hash: 79993...1c9

Skrevet

Hadde det vært førstemann, hadde jeg nok rådet deg til å vente noen år men siden det er nr 2, så tenker jeg at du klarer dette fint hvis du vil bru har allerede alt av utstyr/klær fra første, og det er masse muligheter på finn, Fretex osv hvis du trenger noe billig ekstra til nr 2. Du er allerede veldig bunnet fordi du har ett barn. Da kan du likesågodt ha 2... Og når barna blir større og dyrere, kommer du til å ha en annen livssituasjon enn du har nå. Sikkert ferdig utdannet osv.

Lykke til uansett hva du velger!

Skrevet

Barn er viktigere enn økonomi. Det er ikke så dyrt ned barn når de er små. De spiser lite, og klær og utstyr kan de arve. Du er så ung, og økonomien kan ta seg opp senere. Man angrer ikke på de barna man får, men abort kan du angre på for alltid.

Tette barn er flott. Jeg skulle selv ønske jeg visste da jeg var 20 hvor fort økonomien bedret seg. Man får mer ansvar med alderen og høyere lønn. Det er ikke bedre å ta abort nå for om 3 år få en til. Du kommer til å angre. Vær så snill å beholde barnet. Det kommer til å ordne seg med økonomien deres før du aner. Sett tæring etter næring inntil videre, gå for brukt og nyt babyen.

Anonymous poster hash: 8b2bb...966

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er fortvilet og i en sånn situasjon må man vurdere alle alternativer.

Abort kan være det rette for deg, men da må du være helt sikker for det er like endelig som å velge å bære frem barnet.

At man ikke angrer på barn man får er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. Man angrer nok ikke på barnet i seg selv, men i egenskap av å ha tatt seg vann over hodet og få en hverdag som er tung, både praktisk og økonomisk.

Men om man er innstilt på det, så er det utrolig hva man klarer :)

Dette valget er det bare du og mannen din som kan ta, men jeg er enig med dem som ber deg om å snakke med noen om tankene og spørsmålene dine.

Lykke til hva enn du velger❤️

Skrevet

Har vært i din situasjon og det er ikke noe lett. Jeg valgte abort, og det var det rette for meg og ikke minst babyen min.

Hva som er riktig for deg er noe bare du vet, men gjør det du føler er best, ikke det andre råder deg til.

Jeg slet aldri etter min abort, fordi jeg var sikker og visste at det var riktig. På samme måte som jeg aldri angret på babyen min som er det beste som har hendt meg.

Ønsker deg alt godt, håper du får snakket med noen om du trenger det.

Og ikke vær så hard mot deg selv:)

Skrevet

Du er i tvil. Da bør du ikke ta abort. Du kommer til å angre resten av livet. Et barn som er født angrer man aldri på! At økonomien er vanskelig nå trenger ikke bety at dere ikke kan ta vare på barna deres. Det finnes massevis av hjelp å få om det skulle knipe voldsomt. Vi har gode støtteordninger og ingen sulter.

Anonymous poster hash: 3bb70...04a

Skrevet

Gratulerer <3

Det kommer til å gå kjempe fint.

Anonymous poster hash: 757a5...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...