Gå til innhold

Har jeg grunn til å føle meg sliten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er strax 4 mnd.

Fra fødsel av har han vært plaget av luft. Var so nyfødt våken 12 timer sammenhengende. Kavet, gråt en del, makket mye. Styr med amming, fikk ikke godt tak. Våknet aldri uten å gråte. Var trøtt, men våknet av vondter.

Selv nå som snart 4 mnd gammel starter hver morgen med gråt. Han sover nå litt på dagtid, en liten time kanskje tre ganger mellom 07 og 20. Men hver gang han våkner gråter han.

Snakker med andre mødre som var fulle av energi da barna var på min sønns alder. Men jeg føler meg som jeg er blitt kjørt over av en dampveivals. Er så gåen! Skal ingenting til for at jeg ser mørkt på ting. Er så sliten!

Tilbake til mitt spørsmål: Har jeg grunn til å føle meg sliten, eller er jeg lite flink og negativ? Sliter så med disse tankene om at jeg burde være så og så glad og energisk.

PS! Trenger ikke tips til hva vi kan prøve med lillegutt, har funnet ut hva som er problemet, og har snart time for å få fikset det.

Anonymous poster hash: 6570a...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du er sliten..

Kanskje ta en tur til kiropraktor? Homeopat?

Masse lykke til :)

Anonymous poster hash: 0a8c6...5dc

Skrevet

.

Skrevet

Skrevet

Du blir jo enda mindre glad og energisk av å være så streng med deg selv. Jeg tror veldig mange kan kjenne seg igjen i at de første månedene med baby er slitsomme, selv om det ikke er det vi presenterer utad. Det er nok ikke det vi husker i ettertid heller. Og om andre orker og sprudler og trives, så er du sliten når du er sliten. Få deg litt hvile, klapp deg selv på skulderen og være snillere mot deg selv. 

Skrevet

det er helt naturlig å være sliten med unger på den alderen. Det er vel mer vanlig å være det enn å være full av energi.

Nå når du har funnet årsaken til problemet vil du komme deg ovenpå du også ;) Ikke still så harde krav til deg selv :)

Skrevet

Er det mangelen på cup cakes du frykter? ;) Man kan få de levert på døra....., og med lignende triks overleve barseltiden ;)

Anonymous poster hash: 222de...4f5

Skrevet

Helt normalt . 19 måneder uten noe særlig søvn her så veit hvordan det er.

Anonymous poster hash: a6e80...2ca

Skrevet

Skjønner godt at du er sliten. Vær rausere med deg selv. Senk skuldrene. Be mann ta vakt eller mor/svigermor, slik at du får sovet. Søvn gjør underverk.

Anonymous poster hash: 81791...7e3

Skrevet

Jeg syntes at barseltiden var ille, og det har jeg null flauhet over å innrømme. Mer nå enn da, for ungen min har vært så vilt lettvint etterpå, så da føles det ikke som om det at barseltiden var ille betyr at jeg gjorde noe galt. Der og da prøvde jeg å være supermamma, og holde fasaden (litt, men det røyk jo). 

Ikke rart du er sliten. Håper ungen din blir bedre og så utrulig bra at du har funnet ut hva problemet var. 

Anonymous poster hash: 8b114...a0b
Skrevet

Jepp, du har absolutt grunn til å være sliten.

De første mnd med baby er det unntakstilstand og det er utrolig hva man klarer på et minimum med søvn. Men selvsagt blir man slitne.

Håper at det snur for dere nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...