Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Etter en seig forkjølelse som satt i en drøy måned var jeg så godt som frisk på søndag. Da tok jeg en løpetur som ga mye høyere puls enn normalt.(endte med å gå mye av turen). Om natten tok forkjølelsen seg opp igjen men ikke være enn at jeg har vært på jobb ol, bare veldig snørrete, hoste og sliten av ingenting. I dag har jeg imidlertid fått litt feber igjen. Det i seg selv er ikke så ille men jeg har også fått ganske kraftige smerter under ribbena og jeg kan ikke puste dypt. Det er vansklig å finne en stilling der det ikke er for vondt å trekke pusten. Er det en fare for at jeg har pådratt meg en lungebetennelse tror dere? Jeg er alene hjemme og har ikke så lyst til å ødelegge ferien for familien ved å ringe dem og spørre hva de tror. Anonymous poster hash: 23609...753
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Klart det er en fare for det. Ring legevakten i stedet for familien, du. (Ikke noe hast, men en telefon i morgen kan være greit). Anonymous poster hash: 0fb90...550
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Ja. Det kan du ha gjort. Best å dra til lege. Sist jeg hadde smerter under ribbeina hadde jeg lungeemboli, men sjansen for at du har det er vel lite hvis du ikke nettopp har født, eller går på ppiller. Anonymous poster hash: 64b14...451
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Ja. Det kan du ha gjort. Best å dra til lege. Sist jeg hadde smerter under ribbeina hadde jeg lungeemboli, men sjansen for at du har det er vel lite hvis du ikke nettopp har født, eller går på ppiller.Anonymous poster hash: 64b14...451 Nei ingen fødsel på mange år og kun et par parasett for noen dager siden på pillefronten. Anonymous poster hash: 23609...753
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Ring legevakta. Lurt å finne ut hva det er, og starte med medisiner fortest mulig. Har hatt lungebetennelse 2 ganger, da var det vondt å puste. Anonymous poster hash: 33737...196
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Ikke for å skremme deg men jeg var litt slapp med feber. Men ikke så ille egentlig, lagde mat, gikk tur og gjorde husarbeid. Plutselig ble det tungt å puste. 6 timer senere lå jeg i koma pga alvorlig lungebetennelse på begge sider. Ring lege nå! Anonymous poster hash: 14cc6...b58
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Pleuritt? Anonymous poster hash: 81fc5...0bb
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Ja, det er en fare for det, ingen grunn til å ringe familien for å spørre. Ring legevakta og be om å få en time til sjekk. Antageligvis haster det ikke så veldig, men du bør ikke vente til fastlegen åpner igjen på tirsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå