Gå til innhold

Utslitt og nedstemt etter å ha vært sosial, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i familieselskap i dag, var koselig nok det selv om jeg synes selskaper er mest stress..blir stresset av å sitte 15 stk i en stue og småprate i timesvis, spesielt når det er noen jeg ikke kjenner så godt tilstede. Mannen har en stor og sammensveiset familie så det blir mange slike sammenkomster i løpet av året. 

Jeg er alltid så anspent, sitter og tenker på om folk synes jeg ser tykk ut i de klærne/snakker for lite/ler for mye/ er kjedelig osv. Kan ikke fordra når folk spør om ting jeg ikke har lyst å snakke om, noe som alltid skjer. Ellers prøver jeg å bidra i samtalen, jeg smiler og ler og håper jeg ikke virker usikker.

På vei hjem får jeg ofte følelsen av å ville grine, er ofte så sliten at jeg får vondt i hodet/nakken eller så trøtt at jeg knapt orker noe etterpå. Hva er det som er galt med meg??

Anonymous poster hash: 8ff00...11b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er introvert og blir tappet av å være sosial, og henter energi når du er alene?

Jeg har det på samme måte. Har akkurat arrangert dåp med mange tilreisende. Ble mye sosialt i tre dager, og etterpå har jeg vært aldeles skutt. Trenger tid for meg selv for å hente meg inn igjen.

Anonymous poster hash: 09bd3...67f

Skrevet

Det stemmer at jeg får energi av å være alene. Kan også være sammen med 1-2 venner om gangen men er det flere tilstede blir jeg helt tappet for energi.. introvert stemmer nok det.

Skrevet

Introvert med et snev av sosial angst (tanker om hva andre tenker om deg osv).

Anonymous poster hash: 0e7ed...283
Skrevet

Jeg også kan fint være sammen med 1-2 personer uten å bli veldig tappet. Har alltid følt meg så teit pga dette, særlig når jeg skuffet har sagt "ingen problem" dersom ei venninne spør om å ta med noen når hun skal besøke meg...

Skrevet

Du er introvert og blir tappet av å være sosial, og henter energi når du er alene?

Jeg har det på samme måte. Har akkurat arrangert dåp med mange tilreisende. Ble mye sosialt i tre dager, og etterpå har jeg vært aldeles skutt. Trenger tid for meg selv for å hente meg inn igjen.

Signerer denne. 

Jeg er på samme måte og blir helt utslitt om det blir for mange sosiale sammenkomster. 

Sliter du med selvfølelsen din, siden du tenker at andre tenker vondt om deg?

Skrevet

Har det på samme måte ..

Anonymous poster hash: 816cb...3fd
Skrevet

Er også introvert , for store happenings med mange folk tapper meg for alle krefter.

Anonymous poster hash: 8b4f1...346

Skrevet

Sjekk siden "it's okay to be an introvert" på facebook, de poster myyye om akkurat det dere har nevnt her.

Hilsen introvert dibber på facebook.

Anonymous poster hash: ae688...168

Skrevet

Har vært i familieselskap i dag, var koselig nok det selv om jeg synes selskaper er mest stress..blir stresset av å sitte 15 stk i en stue og småprate i timesvis, spesielt når det er noen jeg ikke kjenner så godt tilstede. Mannen har en stor og sammensveiset familie så det blir mange slike sammenkomster i løpet av året. 

Jeg er alltid så anspent, sitter og tenker på om folk synes jeg ser tykk ut i de klærne/snakker for lite/ler for mye/ er kjedelig osv. Kan ikke fordra når folk spør om ting jeg ikke har lyst å snakke om, noe som alltid skjer. Ellers prøver jeg å bidra i samtalen, jeg smiler og ler og håper jeg ikke virker usikker.

På vei hjem får jeg ofte følelsen av å ville grine, er ofte så sliten at jeg får vondt i hodet/nakken eller så trøtt at jeg knapt orker noe etterpå. Hva er det som er galt med meg??

Rett og slett innadvendthet tenker jeg. Absolutt ikke farlig og ganske naturlig :).

Kjennetegnet på innadvendthet er at man henter energi i ensomhet og at sosiale ting er et overskuddsfenomen- noe man gjør når man har ekstra energi.

De som er utadvendte lader derimot opp batteriene i samvær med andre, og tappes for energi hvis det går for lenge mellom sosiale hendelsene.

Skrevet

Rett og slett innadvendthet tenker jeg. Absolutt ikke farlig og ganske naturlig :).

Kjennetegnet på innadvendthet er at man henter energi i ensomhet og at sosiale ting er et overskuddsfenomen- noe man gjør når man har ekstra energi.

De som er utadvendte lader derimot opp batteriene i samvær med andre, og tappes for energi hvis det går for lenge mellom sosiale hendelsene.

Det heter INTROVERT. Google it!

Anonymous poster hash: da759...4be

Skrevet (endret)

Det heter INTROVERT. Google it!

Anonymous poster hash: da759...4be

Haha, jøss. Er det ikke litt flaut å være nedlatende og ignorant mot noen som kan fortelle deg at de har studert dette ;)? Sikkert lurt at du signerte som anonym, så du slapp å avsløre uvitenheten på området.

På norsk heter det "innadvendt".

På engelsk benyttes derimot betegnelsene introvert/ ekstrovert, i tillegg til at denne internasjonale fagterminologien gjerne benyttes i tester og faglitteratur.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Innadvendt og introvert er da ikke det samme!

Jeg er introvert OG utadvendt.

Skrevet

Det samme er jeg! Utadvent og introvert.

Skrevet

Det er utrolig slitsomt å ha så mye fokus på seg selv spesielt i forhold til så mange mennesker. Kanskje trene litt på å fokusere mer på de som er der. Hva synes du om det DE sier og formidler. Prøv å intressere deg og sette fokuset på selskapet. Det vil lette mye for deg. Og du vil føle deg mer som en del av det hele etter som du vil fokusere mer på det! Og ha det bra etterpå... Vanskelig å endre sånne mønster, men iom du nesten må være med på sånne ting en gang i blandt hvorfor ikke prøve. Gi det litt tid. Du vil klare det

Anonymous poster hash: a6765...661

Skrevet

Har det på samme måte, men har blitt litt bedre når jeg har blitt "eldre".

Tror det som hjalp meg var at jeg blir tappet av slike samlinger, og må ta hensyn til at jeg må kunne "ta meg inn" etterpå.

Anonymous poster hash: dcf19...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...