Gå til innhold

Farmor har ikke lenge igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 88 år, helsen hennes har skrantet i flere år... Nå ligger hun på intensiven full av smertestillende etter et kraftig hjerteinfarkt og hun hadde hull på magesekken. Livsgnisten hennes har hvert lik null, selv om hun har hvert oppegående.

Min kjære farmor som altid gikk i strikka genser og skjørt ned til leggene og mokkasiner. I alle år :)

Husker som fire åring at jeg tok den største sjokolade biten på et fat. Istedenfor for den minste. Å fikk høre det at god folkeskikk var altid å la den store biten ligge igjen til den neste.

Idag tar jeg fortsatt ikke den største biten først ;)

Så mange gode minner om min farmor og ingen i familien trur at hun kommer hjem.

Hun var mitt største forbilde, lærte meg alt jeg måtte kunne på kjøkkenet

Som hun sa da jeg fylte seg; ikke spre beina for hva som helst. Du er stor jente nå :o Hun hadde bein i nesa hvertfall :)

Skal besøke henne imorgen, men gruer meg for hun kjenner ikke igjen noen. Stakkars min farmor <3

Anonymous poster hash: 4d342...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 88 år, helsen hennes har skrantet i flere år... Nå ligger hun på intensiven full av smertestillende etter et kraftig hjerteinfarkt og hun hadde hull på magesekken. Livsgnisten hennes har hvert lik null, selv om hun har hvert oppegående.

Min kjære farmor som altid gikk i strikka genser og skjørt ned til leggene og mokkasiner. I alle år :)

Husker som fire åring at jeg tok den største sjokolade biten på et fat. Istedenfor for den minste. Å fikk høre det at god folkeskikk var altid å la den store biten ligge igjen til den neste.

Idag tar jeg fortsatt ikke den største biten først ;)

Så mange gode minner om min farmor og ingen i familien trur at hun kommer hjem.

Hun var mitt største forbilde, lærte meg alt jeg måtte kunne på kjøkkenet

Som hun sa da jeg fylte seg; ikke spre beina for hva som helst. Du er stor jente nå :o Hun hadde bein i nesa hvertfall :)

Skal besøke henne imorgen, men gruer meg for hun kjenner ikke igjen noen. Stakkars min farmor <3

Fylte 16 år så klart ;)

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Så leit å høre, hi!

Jeg mistet selv min mormor for 5 år siden, hun var også 88 år.

Hun var min beste venn, jeg kunne alltid snakke med henne om ALT! Hun var en "moderne" kvinne og hadde full forståelse for presset vi kvinner har for å prestere på alle punkter. Jeg slet endel på den tiden og mormor var min klippe :)

Jeg føler virkelig med deg!! Lykke til i morgen, bruk tiden med henne godt :)

Min mormor hadde stelt håret og sminket seg før vi kom på sykehuset. Hun så så fresh ut, og hun spøkte og lo, som alltid :) da alle gikk ut av rommet la jeg med ved siden av henne i sengen, bare lå inntil henne et par minutter og lyttet til pusten hennes, før jeg snudde meg mot henne og ga henne et kyss på kinnet og sa at jeg var glad i henne. "Glad i deg også, lille "nuppa" mi" var det siste hun sa til meg. Jeg er så glad for denne stunden vi fikk sammen, for dagen etter ble hun kjempedårlig igjen. Den neste natten døde hun :(

Så hi, gjør det beste ut av tiden du får med henne! Fortell henne hvor mye hun betyr for deg og øs ut all den kjærlighet du har ovenfor henne. Selv om hun kanskje ikke kjenner deg igjen så er det godt for henne å vite at noen er SÅ glad i henne, og det vil nok føles godt for deg å få fortalt henne det :)

Sender deg mange varme tanker og klemmer, hi!

Skrevet

Så leit å høre, hi!

Jeg mistet selv min mormor for 5 år siden, hun var også 88 år.

Hun var min beste venn, jeg kunne alltid snakke med henne om ALT! Hun var en "moderne" kvinne og hadde full forståelse for presset vi kvinner har for å prestere på alle punkter. Jeg slet endel på den tiden og mormor var min klippe :)

Jeg føler virkelig med deg!! Lykke til i morgen, bruk tiden med henne godt :)

Min mormor hadde stelt håret og sminket seg før vi kom på sykehuset. Hun så så fresh ut, og hun spøkte og lo, som alltid :) da alle gikk ut av rommet la jeg med ved siden av henne i sengen, bare lå inntil henne et par minutter og lyttet til pusten hennes, før jeg snudde meg mot henne og ga henne et kyss på kinnet og sa at jeg var glad i henne. "Glad i deg også, lille "nuppa" mi" var det siste hun sa til meg. Jeg er så glad for denne stunden vi fikk sammen, for dagen etter ble hun kjempedårlig igjen. Den neste natten døde hun :(

Så hi, gjør det beste ut av tiden du får med henne! Fortell henne hvor mye hun betyr for deg og øs ut all den kjærlighet du har ovenfor henne. Selv om hun kanskje ikke kjenner deg igjen så er det godt for henne å vite at noen er SÅ glad i henne, og det vil nok føles godt for deg å få fortalt henne det :)

Sender deg mange varme tanker og klemmer, hi!

dette var rørende!

Til deg hi, hun blir ihvertfall tatt godt vare på når hun ligger på intensiven. Sender deg en klem :)

Anonymous poster hash: b721c...cc1

Skrevet

Jeg har mistet alle mine fire besteforeldre i løpet av de siste fem årene. Den siste var min farmor og det siste hun sa, eller hvisket, til meg var: "Hjelp meg!" Hun døde etter to uker med store smerter, etter tre lange år med store skader og prøvelser. Det eneste jeg kunne gjøre for henne var å trygle helsepersonell om å øke dosen med morfin. Men mest av alt hadde jeg lyst til å legge puta over ansiktet hennes og slippe henne fri. 

Ta vare på de siste øyeblikkene dere har sammen. Hun har levd et langt liv, og er nok innforstått med sin skjebne. Klem til dere alle.

Anonymous poster hash: 711b7...3dd
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Hvordan gikk det hos farmoren din?

Har tenkt så mye på deg! :)

Skrevet

Hei og takk for omtanken :)

Min kjære farmor tapte kampen igår tidlig. Utrolig sårt, men det var for det beste.

Hun gravlegges til uken, sammen med farfar. I 22 fra hverandre og nå er de sammen. Så for meg er det en fin tanke :)

Hi

Skrevet

Kondolerer så mye!! Hun var heldig som hadde et barnebarn som deg, og du en farmor som henne :-)

Anonymous poster hash: 3be99...55c

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Hei og takk for omtanken :)

Min kjære farmor tapte kampen igår tidlig. Utrolig sårt, men det var for det beste.

Hun gravlegges til uken, sammen med farfar. I 22 fra hverandre og nå er de sammen. Så for meg er det en fin tanke :)

Hi

Så leit å høre at hun har forlatt dere nå, men helt enig, det er en nydelig tanke at de ENDELIG skal få være sammen igjen!

Godt for henne å få slippe smerter, men så klart et fryktelig stort tap for dere :(

Sender deg en stor trøsteklem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...