Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Har 3 barn på 1, 4 og 7 og allerede forrige helg fikk de flere påske-egg hver (besteforeldre, tanter/onkler, besteforeldre etc). Siden påsken ikke engang hadde begynt fikk de litt fra eggene til lørdagsgodt forrige helg men ikke mer. Men nå begynner masingen... Og besteforeldre som forventer at de skal få koooose seg når de er på besøk. Synes det blir alt for mye! Også 1- åringen har fått egg selv om jeg synes hun er for liten. Hun har så absolutt knekt koden og fått smaken på det søte liv og det er komplett umulig å la de store få men ikke henne. Vet jo at det er et luksusproblem, og opp til oss å eventuelt sette grenser. Hvor strenge er dere i påsken, og hvor mye får de spise? Normalt sett er det kun lørdagsgodt her (kindersjokolade, gomp og kjærlighet). Anonymous poster hash: 2bd0c...471
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Har ei på 4 år som fpr påskeegg i morgen. Hun er ikke så veldig glad i gotterier så det begrenser seg selv. Anonymous poster hash: 3cd0a...276
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Mine får påskeegg på påskeaften. Jeg bestemmer hva besteforeldre gjør ift dette. De har fått en kake i dag, og en is i går til dessert. I påskeegget får de masse godteri, de kommer til å få det på dagen tror jeg Anonymous poster hash: 7d880...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Mine på 3, 5 og 8 år får 1 egg hver påske aften. Synes det holder, og det får folk respektere. Anonymous poster hash: ac4e1...f94
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Mine på 3, 5 og 8 år får 1 egg hver påske aften. Synes det holder, og det får folk respektere. Anonymous poster hash: ac4e1...f94 Men gjør de det da? Her så har de ordnet med egg uten å spørre oss og gir dem gjerne når vi ikke ser. Da blir det ekstremt vanskelig å nekte ungene å spise av dem... Vi sier ifra hvert år, men det nytter ikke! Vi selv gir dem ikke noe godteri siden de har fått så mye av andre. Anonymous poster hash: 2bd0c...471
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Jeg sier bare at eventuelle påskeegg skal gis til meg, så deler jeg de ut på påskeaften. Om de ikke hadde respektert dette hadde de ikke respektert meg. Anonymous poster hash: 7d880...ca3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Hmm, synes det er rart at andre ordner påskeegg til dine barn, selv om det er besteforeldre eller tanter /onkler. Har aldri opplevd at andre enn foreldre gir påskeegg til barna. Er de redd barna ikke skal få noen ting eller? Anonymous poster hash: 1b729...42a
skinnfilla Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Min mamma fyller eggene til barnebarna:) Det er ikke fordi hun er redd de ikke får noe, men fordi hun syns det er en koselig ting å gjøre. De får like store egg alle sammen, mine fikk sine i dag , og har spist litt. De er ikke overdrevne snopspisere , så det begrenser seg selv. Men at ungene får 3-4 påskeegg hver er jo veldig mye, da. Samme med de som har 4 forskjellige adventskalendere....
Appelsinpiken Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Skulle gjerne ordnet egg selv, men gidder ikke. Her kommer bestemor med egg og gir direkte til barna (2 og 4 år). De får også av mormor. Hun hadde nok latt være om jeg ba om det, men de får heller gi hvert sitt. Den første til palmehelgen, og den andre til påskeaften.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Her har morfar ordnet et gigantisk egg med MASSE sjokolade til ungen på 2,5 år. I tillegg har han fått et lite av oss med 10 smågodt-ting, og hos mormor ble det et lite påskeegg. I morgen blir det påskeegg hos farmor og farfar... Jeg synes det blir altfor mye, men min er heldigvis så liten at vi voksne kan spise mye av innholdet uten at han reagerer;-) Så slik løser vi det:-) Men han har fått et par godteri/sjokoladebiter de fleste dager siden palmehelgen, og det blir vel fortsettende slik resten av påsken også. Synes på en måte det er en uting med at alle besteforeldre gir påskeegg, men skjønner at de vil gjøre noe koselig ut av det (skattejakt på egget osv). Kanskje løsningen kan være at barna må dele godteriene sine med voksne i middagsbesøk som man ofte har i påsken? F.eks at man kan be besteforeldrene bare gi ett egg til barna på deling som skal være til alle, inkludert voksne? Evt at de sparer det til lørdagsgodteri i ukene etter påske? Anonymous poster hash: 347dc...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå