Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Jeg har så lyst til å flytte til Lofoten. Jeg og mannen har hus der og har mulighet til å bo der hvis vi ønsker. Det eneste som står i veien er jobb.. Er det vanskelig å få seg noe å jobbe med? Er svært allsidig og kan jobbe med stort sett alt. Vi er også i fasen med familieforøkelse. Kunne tenke meg å flytte hit i permisjonstiden, men er redd for å bli litt alene siden jeg ikke har noe nettverk her oppe. Hva tror dere? Anonymous poster hash: 58f12...b95
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Det spørs hvor i Lofoten du har tenkt til å bo. Bor selv i vågan i en liten bygd, og stortrives. Anonymous poster hash: 28dab...baf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #3 Skrevet 17. april 2014 Flakstad kommune Anonymous poster hash: 58f12...b95
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Lofoten er vakkert, men er også et sted for alle kjenner alle og kanskje legger seg litt vel mye opp i andres saker, uansett hvilken by eller tettsted.Har tenkt tanken selv da det er hus jeg kan bo i der oppe, men det er vel kanskje litt lite mennesker der oppe for meg å kunne gjemme meg bort, i tillegg til at man mister en del tilbud med både butikker og varer og kulturtilbud. Skal nå innrømme at når vi drar oppover så er det alltid ro i sjela med engang. Anonymous poster hash: 37fa2...82b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Åja helt der ute : ) Gjør det, det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe man ikke har gjort : ) Dersom det skulle inntreffe. Du kan jo forhøre deg om hva slags jobber som er tilgjengelig, snakk med folk, sjekk på nettet, det er alltid ett eller annet : ) Det blir sikkert kjemefint : ) Anonymous poster hash: 28dab...baf
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Flakstad kommune Anonymous poster hash: 58f12...b95 Der er det få jobber og lite å finne på. Om dere er glade i naturen og er veldig omgjengelige vil dere nok trives. Kan dere finne på en egen jobb. Starte opp noe? Ikke store grunnlaget der for salg, men kanskje om en av dere er lærer eller kan jobbe på havet. Har du vokst opp der? Da vet du nok at det er et lite sted. Anonymous poster hash: 7450c...673
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Tenkte kanskje å få jobb på Leknes. 30-40 min kjøretur hver dag er ikke krise. Samboer er født her ute og har familie her. Det er utrolig vakkert her ute. Er glad i å på ski og i fjellet. Har to hunder, så er en del ute. Anonymous poster hash: 58f12...b95
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Det er jo ikke verre enn å bare prøve en stund:) Det er jo virkelig et fantastisk sted om dere er glad i naturen! Men det er, som noen sier her ovenfor, en veldig liten plass. Alle kjenner virkelig alle og du er nødt til å være omgjengelig og lett tilpassningsdyktig. I tillegg mister du mye i form av butikker og tjenester. Jeg syns heller ikke skolene er bra der, hverken barneskole, ungdomsskole eller videregående skole. Jeg har heller intet positivt syn på sykehuset.. I tillegg kan du tenke over at barna dine mest sannsynligvis vil flytte når ungdomsskolen/videregående er over. Busstilbudet er også elendig, det blir nok mye kjøring på foreldre. Det er nok en spesiell type mennesker som trives der. Vi har vurdert å flytte hjem dit igjen, men har lagt det fra oss for det blir rett og slett for lite for oss. Men nå skal jeg ikke være så negativ egentlig. Det bor jo mange tusen mennsker der som trives som bare det Jeg føler meg alltid trygg når jeg er der, og har gjort det gjennom hele oppveksten. Det ligger en trygghet bare i det at du kjenner jo alle som bor der, og om du ikke kjenner de personlig så gjør hvertfall naboen din det. Det er masse muligheter når man er glad i naturen, og en fin oppvekstplass for barna. Når det gjelder jobb så er det jo alltid muligheter for jobb i f.eks helsetjenesten. Ellers har jeg ikke inntrykket av at det er spesielt vanskelig å finne seg jobb der. Det med å passe inn og skaffe seg kontaktnett er kanskje verre, men det er jo hva du selv gjør det til. Siden mannen din er der fra har han kanskje familie der? Da har du jo en slags innpass allerede. Meld deg inn i en klubb, snakk med naboen, de på butikken, osv osv. Etterhvert kommer du vel i snakk med mange på veien:) Siden dere har hus der kan dere jo prøve å bo der en stund. Jeg kjenner mange som har flyttet dit over årene og som ikke flytter fra. Om dere absolutt ikke trives er det jo ikke verre enn å flytte vekk igjen Anonymous poster hash: 4d09f...7c8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Tusen takk for svar! Dersom vi flytter blir det nok ikke permanent. Vi begge er litt lei bylivet og vi er begge mennesker som liker det stille og rolig. Anonymous poster hash: 58f12...b95
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #10 Skrevet 18. april 2014 Åååå savner Lofoten, er derfra men får ikke med meg mannen da det ikke er jobb for hans utdannelse der Anonymous poster hash: 9e4bc...361
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå