Gå til innhold

Trenger tips til en barnevennlig saus til lammekjøtt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe lammekjøtt i ovnen nå med div grønnsaker i bunnen av formen. Trenger tips til en saus jeg kan lage som også barna kan like. Går det f.eks med kraft, jevning og en fløteskvett? Eller har noen av dere andre tips til en god saus?

Anonymous poster hash: 981bc...4ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort som du sier, ja! Og smakt til med salt, pepper og lammekrydder. Kan godt bytte ut fløte med vann, så blir det ikke så mektig. Mest mulig kraft er i alle fall godt!

Skrevet

Hvorfor kan ikke barna spise samme saus som de voksne?

Om det er rødvinssaus så koker man jo ut alkoholen først, så det er ikke alkohol i den sausen. Vil man gjøre rødvinssausen mildere for barna så er det bare å tilsette litt ekstra fløte i den.

Men kraft, jevning og fløte blir sikkert også godt :)

Anonymous poster hash: 8d962...500
Skrevet

Lager helt normal saus, hadde nok satset på kanskje rødvinssaus til lam, evnt. en god hjemmelaget viltsaus! Jeg lager all saus selv, og alternativet til å ikke spise den sausen jeg lager er å ikke få saus:p 

Tror jeg hadde smeltet smør i en gryte, rørt inn mel. Spedd med kraft hvis du har det, og slengt i enten fløte eller kanskje litt creme fraiche eller begge deler, og hatt oppi pepper, tyttebærsyltetøy, et par skiver brunost hvis du har det, basilikum.. Jah, det du synes den trenger for å smake godt rett og slett.

Anonymous poster hash: c6837...fb2
Skrevet

Takk for tips :) Har ikke en rødvinskvett så det blir uten det.

Anonymous poster hash: 981bc...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...