Gå til innhold

Redd jeg mister....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var å spilte bowling i går, og som dere sikkert vet er banen veldig glatt, så jeg kom litt for langt ut å deiset rett på rumpa.

Nå i hele natt har jeg hatt sammentrekninger og smerter, noen som

Vet om eller har erfaring med spontanabort etter fall?

Er i uke 13 så på legevakten sa de at om det var det ene eller det andre så kunne de ikke gjøre noe fra eller til, det skjønner jeg, men ville gjerne hatt litt svar.

Så håper dere flinke damer her inne vet eller kan dele deres eller andre sine erfaringer.

Anonymous poster hash: b0736...de8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke erfaring med spontanabort, men med fall i svangerskapet. Jeg falt i en glatt trapp i slutten av første trimester. Det gikk helt fint ihvertfall, jeg tror det pleier å gå greit.

Krysser fingrene for deg, er ikke noe hyggelig situasjon...

Anonymous poster hash: d08e2...20c

Skrevet

Jeg deiset rett på rumpa på glattisen i vinter, aldri fått så vondt i hele mitt liv! Var vel nesten 12uker på vei. Fikk samme svar av legen, samt beroliget om at babyen ligger enda rimelig trygt omfavnet av masse vann, så det ble nok bare litt ekstra bølger :) er nå 24 uker på vei, hatt 2 ul, og alt står bra til.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det skal mye til for å miste pga ytre påvirkning, som et fall...Tenk på hvor polstret livmoren er! Mister man etter noe slikt, er det som regel en abort som ville skjedd uansett, dessverre. Prøv å la være å tenke på det! Det er jo ikke så uvanlig med menssmerter rundt den tiden heller ;)

Skrevet

Sier som de andre her, sjansen for å miste pga ytre påvirkning så tidlig er forsvinnende lite. Barnet er enda bittelite og er veldig godt beskyttet.

Mister du nå er det bare en tilfeldighet og du ville antagelig mistet uansett, da er ikke fosteret levedyktig.

Men skjønner godt at du er engstelig da, ingen ønsker jo å miste. Vi har et intenst ønske om at barnet i magen skal være friskt og raskt, vokse og utvikle seg til et perfekt lite barn. Men det er dessverre ikke alltid sånn, og er det alvorlige avvik på fosteret støter kroppen det ut, det er noe veldig veldig mange av oss bare må gjennom. Håper du slipper da, at det bare er naturlige forandringer du merker, er ikke så uvanlig med litt ubehag inni der nå som livmoren vokser så fort. Krysser fingrene for deg.

Anonymous poster hash: 878d4...cb9
Skrevet

Det går nok helt fint :) jeg datt på isen da jeg var høygravid. Legevakta sa det var bra jeg datt på rompa og ikke magen. Men det gikk bra :)

Anonymous poster hash: a9bcc...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...