Gå til innhold

Ditt beste tips for å holde deg ung?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok latt tiden herje med kropp og sjel litt for lenge. Har prioritert unger og jobb og hatt lite tid til egenpleie... Er 40 år og har ennå potensiale😉

Nå har jeg bestemt meg for å sette ned foten, ta meg tid til å ta vare på meg selv. Investere i noen gode hudpleieprodukter (antiaging?) og mosjonere mer.

Hva er ditt beste tips?

Anonymous poster hash: bc70e...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke ung og du kommer aldri til å bli ung igjen. Du er middelaldrende. Spis sunt og hold deg i form så kan du likevel ha god helse.

Anonymous poster hash: 3329e...013

Skrevet

Vet ikke, spiser ikke spesielt sunt, men er slank og har langt hår, så blir alltid spurt om leg når jeg kjøper øl. Er 30.

Anonymous poster hash: 78bc5...3a5

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Du er ikke ung og du kommer aldri til å bli ung igjen. Du er middelaldrende. Spis sunt og hold deg i form så kan du likevel ha god helse.

Middelaldrende er når man er midt i livet. 40 år og middelaldrende? Takk for en god latter

Skrevet

Spis sunt og vær aktiv.

Drikk masse vann.

Gå til en hudpleier og unn deg en skikkelig behandling, og invester i produkter som passer deg.

Kos deg og skjem deg selv litt bort. Det er lov:)

Anonymous poster hash: e0cd8...7f2

Skrevet

Haha.

Joda, jeg blir ikke YNGRE, men det er mulig å unngå å se eldre ut enn i dag en stund til;)

Regner med du var intelligent nok til å skjønne hva jeg mente, og bare ønsket å provosere?

Har lang lunte med 'småtroll', jeg 😉

Skrevet

Middelaldrende er når man er midt i livet. 40 år og middelaldrende? Takk for en god latter

Forventer du å leve til de er 100 eller mer rundt 80 år?

Anonymous poster hash: 07a88...014

Skrevet

Du er ikke ung og du kommer aldri til å bli ung igjen. Du er middelaldrende. Spis sunt og hold deg i form så kan du likevel ha god helse.Anonymous poster hash: 3329e...013

Hvor gammel har du tenkt å bli? Du er halvveis til 80 og forventet levealder for kvinner er omtrent 83 år. Du er faktisk omtrent halvveis i livet når du er 40.

Skrevet

Mine beste tips er å drikke rikelig med vann, spise mye grønnsaker, litt frukt, fisk, nøtter og kjøtt/fjærfe, unne seg hudpleie hos hudpleier, trene jevnlig og ha det godt med seg selv :)

Skrevet

Fuktighet er alfa og omega for voksen hud. Finn deg en krem som gir nok fukt. Jeg er veldig glad i Origins sine produkter. Om du røyker, så slutt med det. Det og soling er det verste for huden. Jeg er 47 og har yngre hud enn mange av de på jobben som er så vidt over 30 og røyker.

Anonymous poster hash: 23e2f...ae8
Skrevet

Glemte å nevne soling, godt poeng, Anonym Bruker. 90 % av rynkene kommer fra sola, men når sant skal sies er det viktig å få litt sol, ettersom det er den største D-vitaminkilden.

Skrevet

Solkrem, trening, sunn mat, sex og sjokolade.

Farg vipper mørke og håret lysere. Hold deg slank.

Anonymous poster hash: 8f79f...40c

Skrevet

Lek, le, ha det gøy og vær litt mer spontan, så kommer ungdommen tilbake:)

Anonymous poster hash: d81c5...71b

Skrevet

Er veldig lykkelig, stresser ikke, har en 50% jobb jeg virkelig liker i tillegg til endel egne prosjekter, er mye ute i naturen, hører mye på musikk, har 6 barn, er vegetarianer og trener pilates,yoga og dans. Jeg er 47 år, ikke vondt noe sted frisk og uthvilt og har barn fra 22 til 3. Kanskje du kan bruke noe av dette? 

Skrevet

Sunt kosthold! Dropp sukker og raske karbohydrater i hverdagen, fyll på med grønnsaker og fiber.

Solkrem i fjeset og ingen overdreven soling

Ingen røyk

Måtehold med alkohol

Prioriter søvn

Da kommer man jo ganske langt :)

Anonymous poster hash: 46843...76c

Skrevet (endret)

Vet ikke om mine tips har noen meritter, siden jeg fremdeles er i tyveårene, men here goes...

Smør deg raskt etter vask av ansikt. Bruk en god fuktighetskrem tilpasset din alder og hudtype. Masser den godt inn i huden, men vær forsiktig med øyeområdet.

Drikk mye vann.

Unngå solen. Bruk solkrem og ta D-vitamintilskudd.

Spis sunt og variert, men unn deg gode ting.

Fett er spesielt viktig, og da spesielt olivenolje og fiskeolje. Avocado er knall. 

Stress ned og sov nok.

Unngå produkter med alkohol. (Å drikke mye alkohol er heller ikke bra for huden, selv om f.eks rødvin har mange helsegevinster)

Finn en treningsform som er morsom. Jeg takler ikke treningsstudio, men elsker å danse.

Ha det morsomt og le mye :)

Edit: Og ikke røyke, selvfølgelig. 

Endret av CaptainHindsight
Skrevet

Takk for tips:) (egentlig selvfølgelige...bare vanskelig å følge bestandig)

Røyker ikke, aldri gjort.

Ikke så god på trening og å drikke vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...