Gå til innhold

Bedre hverdag med mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med ammingen i 5 mnd nå..har nok melk, men det er et eneste kav fra babyen sin side.

Det virker rett og slett som om han ikke liker pupp, han koser seg hvertfall ikke.

Blir sint hvis jeg tilbyr mat når han ikke vil ha.

Han sliter noe helt enormt med luft i magen, våkner ørten ganger hver natt og sutrer eller gråter. Ofte vil han ikke sovne igjen.

Jeg får ca 3 timer søvn tilsammen hver natt.

Har vært hos kiropraktor flere ganger men det hjalp lite. Det er ikke melkeallergi.

Lege/helsestasjon kan heller ikke hjelpe. "Umodne tarmer" får jeg til svar.

Noen som har vært borti lignende situasjon?

Tenker nå å gå over til mme for å se om dette kan være redningen, både jeg og babyen trenger sårt litt søvn!

Anonymous poster hash: 6b098...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd Minifom dråper? Fås på apotek. Jeg syns det ble mer plager av mme enn mm. Hatt en av hver.

Skrevet

Har du prøvd Minifom dråper? Fås på apotek. Jeg syns det ble mer plager av mme enn mm. Hatt en av hver.

Ja har prøvd minifom. Hjalp dessverre ikke det heller :-(

Jeg er redd for at det blir enda verre med mme men nå må alt prøves..

Skrevet

Jeg har også en datter som hadde "umodne tarmer", det ble ikke bedre før rundt året faktisk.

Første 4 mnd var det regelrett kolikk, tålte ikke at jeg hadde i meg melkeprodukter i det hele tatt for da tålte hun ikke morsmelken. Det er ikke allergi, men bare umodne tarmer..

Begynte med smaksprøver på grøt da hun var 5,5 mnd gammel og det gikk ikke i det hele tatt det heller. Hun fikk skikkelig diare og magesmerter selv av små mengder, tålte ikke sinlac heller. Fullammet til hun var 7 mnd, da kunne hun ha litt grøt og most middag uten å få vondt i magen... Da hun nærmet seg året forsvant plagene heldigvis. 

I dag er hun 6 år og har ingen allergier eller plager med magen overhodet, så det var nok bare umodne tarmer.

Morsmelkerstatning falt det meg aldri inn å prøve en gang, det er jo mye tyngre fordøyelig enn morsmelk..

Anonymous poster hash: 415a8...a99
Skrevet

Ser ingen grunn til ikke å prøve i hvert fall. Men ofte vil morsmelkerstatning være hardere på tarmene enn morsmelk, så om det hjelper er jo en annen sak.

Anonymous poster hash: ff36b...f76
Skrevet

Prøv collett eller hip feks. Med nan må en ofte også ha i malt for å få bæsj.

Skrevet

Prøv collett eller hip feks. Med nan må en ofte også ha i malt for å få bæsj.

Ja, jeg har kjøpt inn hipp. Det skader ikke å prøve hvertfall, for det kan jo ikke bli stort verre enn en baby som våkner/skriker på natta å det gjør han jo allerede.

Skrevet

Tror det vil være hardere på tarmene enn morsmelken er...

Anonymous poster hash: ac0a2...b4a

Skrevet

Skader ikke å prøve, blir det ikke bedre så blir det ikke det. Verdt et forsøk:)

Min fikk ikke nok næring av min melk, så for oss var mme en nødvendighet. Han reagerte ikke, men du vet jo aldri hvordan det går.

Anonymous poster hash: 1dddb...bcb

Skrevet

Det er nok desverre hardere for tarmen med morsmelkerstatning. Ser du skrivet at babyen ikke har melkealergi, har du prøvd å kutte ut andre matvarer ? Hvis det er ting han reagerer på som du har spist kan det være at erstatning virker, såvidt vanskelig å si. Du må bare prøve deg frem. Kansje begynne å bytte ut et måltid om gangen å se hvordan det virker. Som sagt er det utrolig vanskelig for alle babyene er forskjellige og det som eg rett på en er ikke rett på neste. Får håpe du finner ut av det for er utrolig slitsomt å ha det slik.

Skrevet

Ett tips! Sjekk tunga til babyen. Er den litt hjerteformet? Hoss oss var den det, og det betyr stramt tungebånd, som gir problemer med amming og myyye luft i magen.

Anonymous poster hash: 1b3ab...5ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...