Gå til innhold

Ang prøverør i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt vårt siste prøverør av tre her i Norge. Jeg har dessverre ikke blitt gravid :( vi har ikke lyst til å gi opp og har begynt å tenke på Danmark som siste alternativ. Noen som vet om vi har større sjanse for å lykkes der? Jeg har foresten endometriose og har rukket å bli 39 år. Er så redd for at alderen og diagnosen vil stikke kjepper i hjulene for oss også i Danmark...... Her må vi jo betale alt selv etter hva jeg har skjønt.

Vil bare høre her om det i det hele tatt er noen vits? Har også begynt å tenke på adopsjon. Men klarer ikke helt å gi slipp på håpet om egne barn.

Håper noen har erfaringer :)

Anonymous poster hash: 85fd0...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. De gjør en og annen ting som ikke gjøres i Norge, som assisted hatching. Jeg tror det hjalp oss. Jeg har også endometriose, samt var vanskelig å stimulere. I Danmark fikk de frem egg i forsøk som garantert ville blitt avbrutt i Norge (i følge min norske gynekolog).

Anbefaler Ciconia i Århus. Det er en ganske liten klinikk, men servicenivået er bra, prisingen midt på treet og overlegen som driver fertilitetsbehandlingen der er blant Danmarks beste.

Anonymous poster hash: 120cb...b5b
Skrevet

Tja. De gjør en og annen ting som ikke gjøres i Norge, som assisted hatching. Jeg tror det hjalp oss. Jeg har også endometriose, samt var vanskelig å stimulere. I Danmark fikk de frem egg i forsøk som garantert ville blitt avbrutt i Norge (i følge min norske gynekolog).

Anbefaler Ciconia i Århus. Det er en ganske liten klinikk, men servicenivået er bra, prisingen midt på treet og overlegen som driver fertilitetsbehandlingen der er blant Danmarks beste.

Ble dere gravide? :) gikk det på første forsøk? Har også hørt at de gjør andre ting i Danmark enn her. Men er bare så redd for å bli skuffet. :( det er jo umulig å si, men sa de til dere hvor stor sjanse dere hadde? Kanskje vi skal ta kontakt med en klinikk der og undersøke litt mer..... Det har vært så psykisk tungt når vi har hatt forsøkene her i Norge, så jeg må virkelig være sikker på at sjansene er større der! Ellers tror jeg ikke jeg orker!

Anonymous poster hash: 85fd0...1c2

Skrevet

Ble gravid. Første barn fikk vi til på første IVF, med nummer to strevde vi lenger. Det var da vi byttet til Ciconia (fra CFC i København). Da var det problemer med både å utvikle egg og å holde dem innabords. Men det ble da barn av det også, på femte runden.

Jeg ville tatt kontakt med Ciconia og hørt litt hvordan de vurderer sjansene dine. Det er viktig at du opplyser om hva som er problemet (er det å utvikle egg, kvaliteten på dem, å få dem til å feste seg, å beholde osv).

Skrevet

Huff så leit å høre at du ikke har lykkes! Jeg har selv vært gjennom mange forsøk og har lykkes i Norge.Jeg prøver nå igjen hos Klinikk Hausken, FANTASTISK sted!  . Men jeg hadde noen naboer som hadde prøvd i 10 år og mange forsøk i norge. De hadde påbegynt adopsjonsprosessen men bestemte seg for 1 siste forsøk i danmark. Og de lykkes der! Mange trenger mer enn 3 forsøk! Har du fått noen på frys? Fått ut gode egg? Mitt råd er å ikke gi deg før du føler deg ferdig, vi tåler mye mer enn vi tror. Jeg har endelig bestemt meg for at siste forsøket mitt ble det siste, skal kun bruke fryseeggene mine, og om de ikke blir til baby så er vi ferdige, og nå føles det riktig, selv om det er en tøff avgjørelse å ta. Er nok noe annerledes siden jeg har fått barn, men likevel vondt å vite at mine siste sjanser ligger i frysen, så er IVF prosessen over for min del. Det er mange som lykkes i danmark, eller privat. Der for man mye mer tilpasset opplegg, kanskje nye medisiner og et opplegg tilpasset dere. Ønsker dere masse lykke til! Det er verdt det tilslutt!

Anonymous poster hash: 31cb9...d58
Skrevet

Hvorfor ikke prøve klinikk Hausken? Det er mange som trenger flere enn tre forsøk på å lykkes. Klinikk Hausken har Norges beste resultater (mener at de klarer å få 70-80 % gravide) og av de som allerede har hatt tre forsøk i det offentlige lykkes 50 % ved denne klinikken. Dessuten har Hausken himself spesiell kompetanse på endo og infertilitet. Det kommer også folk utenlandsfra hit. De prøver gjerne behandling som man ikke får i det offentlige, som f.eks embryoskop og embryoglue.

Det eneste minuset er at de ikke alltid er like serviceminded, spesielt ikke en av sykepleierne. Men de er ikke ufine eller noe, bare litt for store for seg selv iblant kanskje?

Anonymous poster hash: 08f94...9b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...