Gå til innhold

Søren og ! Fargen ble HELT feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt bort mann og barn og skulle male et rom nå i påsken.

Kjøpte maling i går, med to unger på slep og litt tidsnød. Fant en som så flott ut både i inspirasjonsbladet og på den lille prøvelappen - så den ble det.

Skulle være en litt mørk, varm lilla.

Har malt en liten firkant nå med to strøk, og er skuffet :-(

Fargen er veldig mye lysere enn det så ut til, og den er litt sånn 90-talls gammelrosa. Selv om det kun er en vegg på soverommet, og de andre veggene skal være hvite så blir det ikke bra altså.  

Må kjøpe ny på påskeaften, men da går jo planene om å få gjort dette nå disse to dagene i dass.

Surmuler nå ja.

Flere som har opplevd at malingen overhode ikke ligner på det du har sett for deg ?

Anonymous poster hash: 4d5c8...b26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det lønner seg å kjøpe en prøveboks til 70 kr og male litt på veggen i det rommet den skal være. Kjipt når det blir feil.

Anonymous poster hash: 297ba...4f2

Skrevet

Oh yes.

Malte hele gangen i feil farge på et tidspunkt. Så med en gang at ikke det blei bra, men håpa til siste slutt at det skulle bli dødslekkert når jeg var ferdig. Viste seg at lyset i gangen blei helt galt og fargen fikk et annet blåskjær enn den hadde i butikken. Jeg skulle jo ikke ha blå gang. Men men. Blei dobbelt opp med arbeid.

Skrevet

Har jo aldri tid til å kjøpe prøveboks...

Men nå har jeg ihvertfall funnet ut at jeg ikke gidder male med denne fargen, fordi jeg ser med en gang at den er utrolig stygg og ikke kan bli bedre uansett lys.

Skulle jo ha en knæsj, fresh farge.... Urk.

Får finne noe annet å ta meg til frem til lørdag da. Sikkert noen skap som trenger å ryddes i.

HI

Skrevet

Sorry, men butikkene er stengt påskeaften....bare matvarekjedene som er åpne:(

Anonymous poster hash: b5bb4...7e2
Skrevet

Vi malte engang et helt rom i noe som endte opp med å se ut som julenissens farger. Var ikke helt det vi så for oss nei...

Det ble hvitt og den rødfargen som julenissedrakter har... utrulig stygt. Men vi var så stae og late begge to at vi malte ferdig og lot det være sånn i flere år. Etter det har jeg kun malt i nøytrale farger. Vet ikke helt hvordan vi så for at det skulle bli, men ikke sånn!

Anonymous poster hash: 3c02e...a26
Skrevet

Cooper obs har maling og de er åpne på lørdag, mao burde det ikke være et problem hvis man bor i nærheten av det.

Anonymous poster hash: b84c4...377

Skrevet

Det stemmer ikke.

Bare Vinmonopolet som er stengt her ihvertfall.

HI

Skrevet

Har du mulighet for å dra til Sverige å handle så er det vel åpent der i dag?

Til en annen gang, så er det alltid lurt å prøvemale først. Til stua vår sist kjøpte vi tre forskjellige prøver, og til barneværelset fire før vi var fornøyd ...

Anonymous poster hash: 14664...21a

Skrevet

Bor i Bergen, så det blir litt langt. Men takk for tips.

HI

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du maler på (materiale) men et tips er å bruke hvit grunning under for bedre resultat. Også blir kanskje fargen mørkere når den tørker?

Anonymous poster hash: b4651...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...