Gå til innhold

nesespray og gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kastet bruksanvisningen, men kan man bruke otrivin nesespray om man er gravid? Er 8+2 om det har noe å si?

Anonymous poster hash: 86277...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På apoteket sa de ja men på nett står det man bør unngå det.

Jeg har uansett brukt den litt kombinert med saltvann, er ekstremt plaget med tett nese om natten.

Anonymous poster hash: a2f81...647

Skrevet

Takk for svar. Er alt jeg har er denne. Kanskje jeg kan koke opp litt saltvann selv.

Skrevet

Jeg er kronisk tett i nesa. Har så mye allergier og div at det ikke hjelper med kun allergisprayer. I mine 4 svangerskap har både fastlege og øre-nese-halsspesialist sagt jeg skal fortsette med otrivinen. Bare passe på å begrense litt, la det gå LITT lenger mellom hver gang jeg sprayer..

Jeg skal ikke si du bare skal kjøre på, men ta en prat med legen din først :)

Anonymous poster hash: 930cd...f3e

Skrevet

Ikke så lett når legen har påskefri, men tar litt før jeg legger meg, så går det nok bra.

Hi

Skrevet

På apotekene sier de ofte at man ikke kan bruke nesespray. I pakningsvedlegget til Otrivin står det det samme, mens i Zymelins utgave står det at det er greit. Uansett så kan du gå inn på Relis.no og sjekke der. Der står det at det er trygt, iallefall i små doser. Jeg har selv brukt nesespray bare på kveldstid, siden det er verre for fosteret med en mor som puster dårligere.

Anonymous poster hash: b9ab4...f7d

Skrevet

Jeg har brukt nesespray i 10 år nå, og gjennom to graviditeter har jeg spurt flere ganger og fått beskjed om at det er helt trygt!

Skrevet

Spurtre på apoteket, og de sa jeg trygt kunne bruke otrivin, bare man ikke bruker utover anbefalt dose :) Var nøye med å ikke ta nesespray mer enn tre ganger daglig.

Anonymous poster hash: 9f5e5...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...