Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Jenta mi på 5 år har veldig utstående ører, så langt har hun ikke fått noen kommentarer på det som jeg vet om. Hun er veldig nærtagende og jeg er bekymret for at hun skal bli mobbet når hun starter på skolen. Noen som har barn som er operert for dette? Erfaringer? Anonymous poster hash: fdc0a...e22
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Jenta vår ble operert rett før skolestart. Gikk kjempebra. Ta kontakt med fastlege for henvisning til spesialist først som sist, da det kan være lang ventetid på operasjon. Hun hadde aldri fått noen kommentarer på ørene, men vi ville forebygge eventuell mobbing senere. Anonymous poster hash: 2ee95...618
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Sønnen min ble operert sommeren før skolestart. Fikk aldri noen kommentarer, men valgte operasjon så det ikke skulle bli en mobbe grunn på skolen. Kjapt og ikke så veldig vondt
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Hei! Veldig greit å få dette gjort før skolestart. Kjenner en som fikk sønnen operert som 4 åring. En kamerat i klassen til sønnen min ventet til han var 11 år. Han ble ikke mobbet… men gutten (som vi kjenner godt) fikk mye bedre selvtillitt og følte seg endelig "vel". Husker fra min skoletid at det var en gutt som hadde ekstremt utstående ører. Han var ikke like heldig som kompisen i klassen til sønnen min. Han ble kalt "dumbo" og ble oppriktig plaget for sine ører. Han var meget utagerende og sint. (Ikke rart!) Han opererte seg på ungdomsskolen.. Det gikk dessverre ikke så bra videre med denne gutten videre. Jo før jo bedre! Anonymous poster hash: a341c...f77
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Operert rett før skolestart. Hun ble ikke mobbet men de andre barna i barnehagen la merke til at ørene var anderledes så jeg er glad vi gjorde det. Legen anbefalte å gjøre dette i 5-6 års alderen, da var sjansen for et vellykket resultat størst. Et fryktelig vanskelig etisk spørsmål dette. Jeg følte meg helt forkastelig men samtidig var jeg livredd hun skulle bli mobbet for dette. Operasjon gikk veldig fint og ingen komplikasjoner og ørene er nå i riktig posisjon. Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Operert rett før skolestart. Hun ble ikke mobbet men de andre barna i barnehagen la merke til at ørene var anderledes så jeg er glad vi gjorde det. Legen anbefalte å gjøre dette i 5-6 års alderen, da var sjansen for et vellykket resultat størst. Et fryktelig vanskelig etisk spørsmål dette. Jeg følte meg helt forkastelig men samtidig var jeg livredd hun skulle bli mobbet for dette. Operasjon gikk veldig fint og ingen komplikasjoner og ørene er nå i riktig posisjon. Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0 Akkurat sånn jeg føler det og, helt forkastelig å skulle bestemme at barnet må fikse på ørene sine. at dem ikke er bra nok liksom.. Men jeg tror smerten ved å bli utsatt for mobbing pga ørene er værre enn selve operasjonen. Den store frykten er hvis det skulle skje noe under operasjonen, sjelden, jeg vet, men å frivillig legge barnet sitt i narkose sitter dypt inne. HI Anonymous poster hash: fdc0a...e22
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Operert rett før skolestart. Hun ble ikke mobbet men de andre barna i barnehagen la merke til at ørene var anderledes så jeg er glad vi gjorde det. Legen anbefalte å gjøre dette i 5-6 års alderen, da var sjansen for et vellykket resultat størst. Et fryktelig vanskelig etisk spørsmål dette. Jeg følte meg helt forkastelig men samtidig var jeg livredd hun skulle bli mobbet for dette. Operasjon gikk veldig fint og ingen komplikasjoner og ørene er nå i riktig posisjon. Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0 Akkurat sånn jeg føler det og, helt forkastelig å skulle bestemme at barnet må fikse på ørene sine. at dem ikke er bra nok liksom.. Men jeg tror smerten ved å bli utsatt for mobbing pga ørene er værre enn selve operasjonen. Den store frykten er hvis det skulle skje noe under operasjonen, sjelden, jeg vet, men å frivillig legge barnet sitt i narkose sitter dypt inne. HI Anonymous poster hash: fdc0a...e22 Skjønner deg så godt. Masse vonde følelser rundt dette. Hvilke signaler sender jeg som gjør dette. Takk og lov hadde hun også noen ganger litt såre ører fordi lue og hjelm gnisset litt så vi var alle enige om at dette var fordi hun ikke skulle få vondt. Når vi kom til spesialist ble vi veldig beroliget mtp narkose og vi hadde en utrolig dyktig lege som brukte god tid på å forklare alt. Valget var til slutt vårt men legen anbefalte virkelig operasjon. Og han sa også at på et eller annet tidspunkt VIL hun nok operere og hvis vi gjør det når hun er 16 er ikke utfallet gitt at det vil bli vellykket pga brusk og bein i øret. Men JA, hvordan samfunn lever vi i som må rette på ører til en på fem år fordi vi er redd for mobbing? Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Operert rett før skolestart. Hun ble ikke mobbet men de andre barna i barnehagen la merke til at ørene var anderledes så jeg er glad vi gjorde det. Legen anbefalte å gjøre dette i 5-6 års alderen, da var sjansen for et vellykket resultat størst. Et fryktelig vanskelig etisk spørsmål dette. Jeg følte meg helt forkastelig men samtidig var jeg livredd hun skulle bli mobbet for dette. Operasjon gikk veldig fint og ingen komplikasjoner og ørene er nå i riktig posisjon. Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0 Akkurat sånn jeg føler det og, helt forkastelig å skulle bestemme at barnet må fikse på ørene sine. at dem ikke er bra nok liksom.. Men jeg tror smerten ved å bli utsatt for mobbing pga ørene er værre enn selve operasjonen. Den store frykten er hvis det skulle skje noe under operasjonen, sjelden, jeg vet, men å frivillig legge barnet sitt i narkose sitter dypt inne. HI Anonymous poster hash: fdc0a...e22 Skjønner deg så godt. Masse vonde følelser rundt dette. Hvilke signaler sender jeg som gjør dette. Takk og lov hadde hun også noen ganger litt såre ører fordi lue og hjelm gnisset litt så vi var alle enige om at dette var fordi hun ikke skulle få vondt. Når vi kom til spesialist ble vi veldig beroliget mtp narkose og vi hadde en utrolig dyktig lege som brukte god tid på å forklare alt. Valget var til slutt vårt men legen anbefalte virkelig operasjon. Og han sa også at på et eller annet tidspunkt VIL hun nok operere og hvis vi gjør det når hun er 16 er ikke utfallet gitt at det vil bli vellykket pga brusk og bein i øret. Men JA, hvordan samfunn lever vi i som må rette på ører til en på fem år fordi vi er redd for mobbing? Anonymous poster hash: 0fd7e...9a0 Ja, du kan så si. Jeg husker selv hvor ille jeg synes det var som lita og ha (innbilt) skjev nese, det var min store frykt og jeg var overbevist om at nesa mi var litt skjev og unngikk å la folk se meg fra siden av.. Som voksen ser jeg jo at nesa mi er helt rett, aner ikke hva jeg så den gang.. Jeg vet det er en dum frykt jeg har mtp narkose, men jeg har jobbet flere år på barneavdelig og har sett og opplevd mye der som gjør at det sitter en frykt i meg om akkurat dette. I 99% av tilfellene går det jo bra, men den ene prosenten..og da er det jeg som har bestemt at hun skal opereres. Men ja, kommer til å ta det opp med legen nå mens det enda er tid før skolestart. HI Anonymous poster hash: fdc0a...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå