Gå til innhold

Vincent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om noen dager og venter en gutt. Jeg fikk ''bestemme'' navn på nr 1 så nå er det mannens tur. Han vil ha Vincent, jeg liker navnet men er litt usikker, mamma greier så vidt å uttale deg, hehe!

Skal sies at mannen kommer fra et land der navnet blir mye brukt.

Hva syns du?:)

Anonymous poster hash: f0af4...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det.

Takk for svar.

Flere?

Skrevet

Om mannen din kommer fra et land hvor slikt er et vanlig navn ser jeg ingen problemer med det :) Fint navn! Og moren din må bare lære seg å uttale det, er ikke sååååå vanskelig :P

Skrevet

Siden det er vanlig i mannens hjemland så er det helt greit syns jeg, hadde vært litt merkelig valg om dere var helt norske. Syns det er et fint navn uansett :)

Skrevet

Helt innafor!

Kjenner ei som har brukt det navnet på sin sønn, men hun er svensk da ;)

Anonymous poster hash: 8a815...748

Skrevet

Det er da ikke vanskelig å uttale, skulle nesten tro at moren din gjorde seg vanskelig i håp om at dere velger et litt mer traust, norskt navn ;) helt OK navn. For meg hadde det blitt litt for utenlandsk.

Anonymous poster hash: 78440...c52

Skrevet

Jeg har en heilnorsk slektning på ca 70 år som heter Vincent.

Anonymous poster hash: 7f4b7...3e1
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vincent. Er det vanskelig å uttale? Skal det uttales på norsk, rett fram, eller på fransk?

Skrevet

Kjempefint! Det kunne jeg bruk selv, hvis jeg hadde fått en gutt til.

Skrevet

Veldig fint.

Når det gjelder vansker med uttalen overhørte jeg et barnebarn som prøvde å lære bestemoren sin å si Oda :) det var visst ikke lett. Det ble Åda, Odda, Odaaa - så det trenger ikke være utenlandske navn før det byr på problemer :)

Skrevet

Vincent. Er det vanskelig å uttale? Skal det uttales på norsk, rett fram, eller på fransk?

Skal uttales på norsk. Hehe, er nok ikke vanskelig å uttale så skjønner ikke hvorfor mamma ikke greide det. Kanskje hun ikke liker navnet?;-)

Skrevet

Venninnen min har en sønn på straks 2 år med det navnet. Kjempe kult navn!

Skrevet

Veldig fint:)

Det er kanskje vrangvilje som gjør at det er vanskelig å uttale. Jeg ser ihvertfall ikke på det som et vanskelig navn i det hele tatt. Tvert imot egentlig.

Skrevet

Nydelig navn.

Venninen min har en Vincent August

Anonymous poster hash: eb871...166
Skrevet

Ålreit navn. Med mindre mannen er nederlandsk, jeg ville ikke hatt en halv familie som kalte barnet mitt Fincent.

Anonymous poster hash: 66bc2...77e
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nåja, med mindre det feiler dem noe, ville de sikkert kunne lært seg å si v i stedet for f.. ;)

Skrevet

Veldig fint! Og ikke vanskelig å uttale, tror nok moren din gjør seg litt vanskelig her.

Skrevet

Synes det er et pent navn, og ser heller ikke hvordan det kan bli "for utenlandsk".

Skrevet

Jeg syns det er kjempekult! Hadde det på listen med minsten men her er det mannen som ikke er så begeistret.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...