Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Erfaring? hvor kjøpte du den? Er det bra? Anonymous poster hash: b1290...5f5
Tjofsen Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Jeg bestilte min fra Amazon. Jeg har ladycup. Den er mykere enn moon cupen. Anbefaler deg å google menstrual cup. Det finnes oversikter over de ulike merkene. De er forskjellige i størrelse og mykhet. Er veldig fornøyd med ladycup. Har ingen erfaring med andre merker.
Fru.Frøken Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Har brukt femmecup, veldig fornøyd med den, kommer nok til å fortsette når ting er normalt etter fødsel. Kjøpte min fra gymgrossisten faktisk.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Hvordan bruker man sånne egentlig? Alltid lurt på det.. Anonymous poster hash: a37dd...1f9
Tjofsen Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Hvordan bruker man sånne egentlig? Alltid lurt på det.. Anonymous poster hash: a37dd...1f9 Det ligger flere videoer på youtube som forklarer dette. Det viser blant annet hvilke bretteteknikker som brukes. Selv bruker jeg "punch down"
Superdolly Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Jeg kjøpte minfra bleieboden.no og er litt usikker på merket, faktisk. Men jeg er veldig fornøyd. Du setter den inn i skjeden, og så sitter den der til du tar den ut for å tømme den. Etter å ha tømt den vasker du den med såpe og vann og setter den inn igjen. Etter at menstruasjonen er over koker jeg den og legger den vekk i den silkeposen den kom i, til neste gang. Det lukter ikke som det ofte gjør med bind. Det er ingen risiko for tss som med tamponger. Det loer ikke og det skal ikke kastes så du slipper søppelproblemet eller, enda verre, at den hives i do. Pluss at det er økonomisk lønnsomt. Jeg blør såpass mye at jeg brukte en formue i bind og tamponger før, det slipper jeg nå.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Takker og bukker, mye bra svar. Skal definitivt teste. Anonymous poster hash: b1290...5f5
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Har dere to dere bytter på da eller? Ser for meg en fin stripe blod om jeg skal gå bort til vasken for å rengjøre før den settes på plass..
Tjofsen Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Har dere to dere bytter på da eller? Ser for meg en fin stripe blod om jeg skal gå bort til vasken for å rengjøre før den settes på plass.. Ta litt papir mellom bena hvis du skulle blø så mye.
<3 2G <3 Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 (endret) Jeg setter meg på huk foran vasken når jeg skal skylle, blør jeg kraftig så legger jeg papir eller et håndkle under. Trenger vanligvis ikke det, for jeg kjenner når jeg blør. Husker ikke hva min heter, kjøpte den på etikken (butikk i Trondheim ). Brukte litt tid å lære meg å sette den inn riktig, men nå går det fint. Slipper masse søl, lukt og ikke minst sopp hver mens. Genial nå når jeg har småblødninger som varer i ukesvis. Litt ustabil mens for å sundet mildt.... Klippet av hele tappen på min, likte ikke den. Kjenner når en begynner å bli full. Siger litt nedover. Har ikke angret ett sekund på at jeg kjøpte den. Kan fint trene uten å være redd for lekkasje. Jeg skyller min kun i vann, bruker jeg såpe får jeg sopp... Koker den etter endt mens. Endret 16. april 2014 av <3 2G <3
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Må nok teste dette jeg også! Selv om jeg er litt skeptisk.. Gruer meg til spiralen skal ut, enn så lenge slipper jeg styret med å alltid måtte planlegge neste dotur. Så hvis kopp kan være løsningen hadde det vært genialt!
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Tilpasser den seg "all" anatomi? Jeg er litt knøvlete skapt der nede, og er redd det ikke blir helt tett? Men må vel prøve, uansett, tenker jeg.
oslofrk Skrevet 17. april 2014 #13 Skrevet 17. april 2014 Kan jeg bruke mooncup selvom jeg har spiral?
<3 2G <3 Skrevet 17. april 2014 #14 Skrevet 17. april 2014 Tilpasser den seg "all" anatomi? Jeg er litt knøvlete skapt der nede, og er redd det ikke blir helt tett? Men må vel prøve, uansett, tenker jeg. Den er veldig myk men samtidig fast, så må vel prøve for å være sikker. Når jeg setter den inn riktig så kjenner jeg den ikke før den begynner å bli full. Kan ta litt mer en gang å lære å sette den inn riktig. Så prøv litt før du gir opp
<3 2G <3 Skrevet 17. april 2014 #15 Skrevet 17. april 2014 Kan jeg bruke mooncup selvom jeg har spiral? Ja, ikke noe problem. Ikke noe fare for at den skal gjøre spiralen noe. Da er det "større fare" med ob.
Superdolly Skrevet 17. april 2014 #16 Skrevet 17. april 2014 Har dere to dere bytter på da eller? Ser for meg en fin stripe blod om jeg skal gå bort til vasken for å rengjøre før den settes på plass.. Jeg har så lite toalett at jeg blir sittende på do mens jeg vasker den.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #17 Skrevet 17. april 2014 Hvor ofte må man tømme den da? Anonymous poster hash: 3d4c3...163
<3 2G <3 Skrevet 17. april 2014 #18 Skrevet 17. april 2014 Hvor ofte må man tømme den da? Anonymous poster hash: 3d4c3...163 Det kommer helt an på hvor mye du blør. De verste dagene tømmer jeg 4-5 ganger. Eller skyller jeg den morgen og kveld. Du kjenner når den begynner å bli full, den blir tung å kjennes ut sol den siger litt ned. Med den henger på plass med vakuum.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #19 Skrevet 17. april 2014 Jeg klarte ikke å bruke den jeg kjøpte. Hadde store problemer med å få den ut igjen:( Anonymous poster hash: 32a9e...c6a
Vaffelstrikk Skrevet 17. april 2014 #20 Skrevet 17. april 2014 Jeg klarte ikke å bruke den jeg kjøpte. Hadde store problemer med å få den ut igjen:( Anonymous poster hash: 32a9e...c6a Da høres det jo ut som den sitter bra fast..
Fru.Frøken Skrevet 18. april 2014 #21 Skrevet 18. april 2014 Jeg klarte ikke å bruke den jeg kjøpte. Hadde store problemer med å få den ut igjen:( Anonymous poster hash: 32a9e...c6a Når den skal ut, så skal den ikke dras ut som en tampong. Du må lure en finger på siden eller klemme den litt sammen så det kommer til litt luft og vakumet slipper, før du snor den forsiktig ut, etter hvert gjør man dette automatisk. Viktig, for ellers så er det både vanskelig og ubehagelig å ta den ut.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2014 #22 Skrevet 18. april 2014 Jeg synes faktisk det var noe jævla klin. Prøvde å bruke den i et års tid, men takke meg til tamponger. Hygienisk og greit. Anonymous poster hash: 42914...23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå