Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Jeg har kommet fram til at jeg ikke noengang kan reise bort, eller kose meg/slappe av, uten at jeg skal bekymre meg om noe... Anonymous poster hash: d36ad...b68
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Jeg var sånn, helt til jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle bekymre meg... Anonymous poster hash: 5cd10...8ee
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Hvordan? Anonymous poster hash: d36ad...b68
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Det å bekymre seg endrer ikke noe som helst, så gjør som nr 2 (det går faktisk an å trene på! ) sier, bestem deg for at du skal slutte å bekymre deg for alt. Vær bevisst hver eneste bekymring.... Tenk om jeg glemmer noe - vel, glemmer du det så glemmer du det, da må du tenke praktisk og ordne det når det eventuelt har skjedd. Er du redd for å glemme noe så begynn å skrive lister på forhånd, da kan du slippe å stresse så mye med å huske alt. Er du bekymret for været - vel, det kan ingen styre, så det får man bare ta som det kommer, innrette seg deretter og håpe på at det blir bra. Er du bekymret for ulykker - du kan ikke gjøre noe med det du ikke har kontroll over. Du kan tenke fornuftig sikkerhet, men du kan aldri kontrollere alle omgivelsene eller alle andre. Og sjansen for at det skal skje en ulykke er liten. Hvis det ikke skjer så ødelegger du ferien med å bekymre deg. Skjer det noe du ikke kan kontrollere så må du bare ta det når det skjer. Det kan skje ulykker om du sitter hjemme også - de fleste ulykker skjer jo i hjemmet Jeg fikk ro på stresset med å glemme noe den dagen jeg sa til meg selv "jeg glemmer som regel alltid en ting" - og aksepterte dette. Skal jeg bort så skriver jeg ofte (ikke alltid) lister, begynner noen dager før, og noterer ned etter hvert som jeg kommer på. Uansett - hver gang glemmer jeg som regel én ting. Men ved å bruke lister så har jeg blitt veldig bevisst på hva som er viktig og hva som ikke er viktig. For meg er det: penger, ev pass og billetter, mobil, linser og linsevæske. Har jeg dette så ordner alt seg uansett hva som skjer Du kan velge - slutte å reise bort, fortsette å alltid bekymre deg.... eller ta noen valg og akseptere at du ikke kan styre alt og begynne å gi litt slipp på kontrollbehovet. Du kan endre deg om du ønsker deg Begynn rett og slett å gi litt f.... Anonymous poster hash: 8ef7b...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå