Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Akkurat nå er jeg så lei stebarna mine. Det er ferie og de slenger rundt på sofaer hele dagen og løfter ikke en finger for å bidra. Æsj - bortskjemte ungdommer! Anonymous poster hash: eab17...ff6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 De har ferie- La de slappe av. Du hadde sikkert ikke reagert slik om det var dine biologiske barn! Anonymous poster hash: dc5a8...c7b
Gjest Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Huff og huff.... hva skal de gjøre da? Gjøre alt for deg mens du sitter i sofa med DIB? Spøk til alvor. Bare å be de å hjelpe til det vel? Gi de plikter. Og hvor gamle er de da? Er det jeg gjør med ungene mine. I dag kom jeg hjem til nyvasket hus Oppdragelse på gutta mine.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 De har ferie- La de slappe av. Du hadde sikkert ikke reagert slik om det var dine biologiske barn! Anonymous poster hash: dc5a8...c7b For noe tull! Husker spesielt en sommer min far sikkert følte seg temmelig hjelpesløs. Vi hadde mye besøk og satt i stua med gardnene trukket for så vi ikke fikk sol på tv skjermen. Vi så film hele dagen. Husker han kjefta mye og var sur og sint! Anonymous poster hash: 6943f...7ec
Helene Harepus Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Det skjønner jeg godt. Selvom man har ferie så er det fremdeles gulv som må støvsuges, mat som må lages, søppel som må kastes and so on.. Det blir ikke heller mindre oppgaver når alle er hjemme, snarere tvert i mot! Det er derfor en selvfølge at alle bidrar (etter evne selvfølgelig!). Lag en liste, f.eks, fredag: Lise har ansvar for frokost og å kaste søppel, Fredrik støvsuger og rydder etter middag. Lørdag kan det være omvendt. De tar virkelig ikke skade av å måtte hjelpe til 30-60 min i løpet av en dag!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 De har ferie- La de slappe av. Du hadde sikkert ikke reagert slik om det var dine biologiske barn! Anonymous poster hash: dc5a8...c7b Nei, biologiske barn ville man mest sannsynlig strammet opp og stilt flere krav til. Anonymous poster hash: 5074f...adc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Æsj faktisk. Nå er jo ikke akkurat denne ferien så veldig lang da, og siden du allerede er lei er vel takhøyden din ikke noe å skryte av. Ve de hjelpe til eller hold fred. Er vel ikke verre enn det? Du hadde vel bedt dine barn også om å jobbe litt regner jeg med. De vil vel aldri i fremtiden prøve slappe av på en helligdag😳 Anonymous poster hash: 89ccb...500
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Æsj faktisk. Nå er jo ikke akkurat denne ferien så veldig lang da, og siden du allerede er lei er vel takhøyden din ikke noe å skryte av. Ve de hjelpe til eller hold fred. Er vel ikke verre enn det? Du hadde vel bedt dine barn også om å jobbe litt regner jeg med. De vil vel aldri i fremtiden prøve slappe av på en helligdag Anonymous poster hash: 89ccb...500 Er det bare ungene som skal slappe av i feriene? Anonymous poster hash: b0a5c...0b6
Vaffelstrikk Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Hva med å slappe av litt alle mann? trenger vel ikke styre så fryktelig i ferien?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Mine gjør meg små gal til tider og jeg gleder meg litt til hverdagen igjen og disse barna er nå mine biologiske, Ferien er snart over lykke til. Og prøv heller å finne på noe kos med de eller be de om å hjelpe til med det som trenges å gjøres. Barn kommer sjelden på å gjøre husarbeid sånn helt av seg selv Anonymous poster hash: c37df...ad3
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #11 Skrevet 17. april 2014 Så bra at de ikke reker irundt ute med sneip i munnviken og hjemmebrent på innerlomma! Helt normalt at de punkterer litt i ferien. La de nyte det :-) Evt ta de med deg på kino, finn på noe sammen, kvalitetstid :-) Anonymous poster hash: 4f0d3...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå