Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 .....bruker dere vanlige bind? Jeg har, etter siste sv.skap, begynt å blø noe helt forferdelig. .... Må skifte bind veldig ofte, og er redd for å dra for langt unna doen min... På natta har jeg faktisk brukt barnebleier.... Det må jo finnes noe bedre.. Finnes det andre i samme situasjon?? Anonymous poster hash: 7901b...125
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Jada,samme her... Blitt verre for hvert barn også. Jeg brukte tena lady på nettene. Nå bruker jeg p-sprøyte, så slipper unna hele klinet heldigvis. Har desverre ingen andre råd. Man er ikke garantert å miste mensen av sprøyta heller desverre... Ta en prat med legen din og hør om det er noe å gjøre med. Anonymous poster hash: f15b8...2e6
Gjest Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Bruker du Cyklokapron eller? Dette måtte jeg bruke, for å minske litt på blødningene. Men etter nummer 4, så tok det helt av og jeg måtte fjerne hele livmora. Var vistnok noen knuter der også. Ta turen til en gynokolog for en titt "inn"
<3 2G <3 Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Bruker menskopp. De dagene jeg blør kraftigst bruker jeg ett truseinnlegg kun for ekstra sikkerhet. Tømmer den bare oftere de dagene. Ca 3-4 timer mellom. Resten av dagene tømmer jeg 2-3 ganger i døgnet. Brukte nattbind hele døgnet å måtte bytte hver 2. time da.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Akupunktur kan faktisk hjelpe mange å få normale blødninger igjen. Hør litt rundt om du finner en klassisk akupunktør (ikke bare øreakupunktur) med erfaring på kvinneproblemer. Anonymous poster hash: 77b8a...4b8
Vaffelstrikk Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Sover med tampong og nattbind, det bremser de værste lekkasjene..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Grønn o.b og stort nattbind her og. Noen ganger står jeg opp etter noen timer for å skifte. Ligger på håndduk som jeg må pakke på meg som en bleie før jeg står opp om morgenen. Helt fælt. Noen ganger har jeg blødd på gulvet hele veien fra senga til badet. Jeg har endometriose. Skal hos gyn nå og tror jeg blir forskrevet Synarel for å stoppe dritten. Anonymous poster hash: 9d560...590
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Nattbind fra libresse,men skal kjøpe sånne voksenbleier fra apoteket. Anonymous poster hash: bf129...2a0
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 De første 3-4 gangene jeg hadde mensen etter svangerskapene blødde jeg virkelig som en gris altså, helt sykt, lurte en stund på om det i det hele tatt ville bli mulig å jobbe med denne nye mensen... Men heldigvis stabiliserte det seg litt, og blødningene avtok litt.. Blør fremdeles mye da, bruker nattbind hele døgnet, i tillegg til tampong (den lekker innen 1-1,2 time). De først to nettene med mens står jeg opp flere ganger om natten, sover veldig dårlig de nettene... Anonymous poster hash: 6fe8d...99b
L'attente Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Bruker både grønnetamponger og nattbind er par dager i syklusen,, for da er det syndefloden... Uff savner IKKE menstruasjonej nå når jeg går gravid! Grisete greier,..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Brukte grønne OB, men etter at jeg fikk satt inn hormon spiral ble det mye bedre. Nå blør jeg bare litt og er ferdig på 3 dager. Før tok det 8-9dager før mensen ga seg. Anonymous poster hash: b4626...b3d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Takk for svar! Jeg har tenkt meg til legen. ..., men utsetter det hele tida! Litt legeskrekk :/ Har en stor muskelknute på livmora så er nok derfor jeg blør unormalt mye.. Allikevel godt å høre at jeg ikke er alene! Har høy risiko for blodpropp, så veldig lite muligheter for hva jeg kan tilsette kroppen av prevensjon. Huff....merker at jeg er livredd for å legge planer på de verste dagene av hver mens... Anonymous poster hash: 7901b...125
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 Normalt sett har jeg "vanlig" mens, ikke så lite og ikke så mye. Varer ca 7 dager. Da bruker jeg rosa ob og kun det hele dagen. Bytter ca hver 4 time (når jeg nå går på do), men er ikke krise om det går lengre tid. Ved bruk av f.eks provera har jeg hatt monstermens og blødd så det fosset. Jeg føler virkelig med dere damer.. Det var grusomt! Måtte bruke grønn ob + nattbind døgnet rundt. Måtte skifte omtrent hver time og turte knapt bevege meg ut av døra! det fosset bare jeg hadde ligget noen få timer om natta. Håper aldri jeg kommer til å ha en sånn mens igjen.. Anonymous poster hash: 7e9ae...a70
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Har ikke sagt til noen at jeg har det så forferdelig under mens, så jeg driver og finner på unnskyldninger for å ikke være sosial de verste dagene. (Jeg er på jobb altså! men må være nær do...) Anonymous poster hash: 7901b...125
Superdolly Skrevet 16. april 2014 #15 Skrevet 16. april 2014 Jeg blør også mye, og føler at det ble en ny verden da jeg kjøpte meg moon cup. De to første dagene bruker jeg bind i tillegg, men nå kan jeg nøye meg med always normal. Tidligere måtte jeg bruke nattbind, gjerne doble, pluss de aller største tampongene og likevel var det maks en time før jeg måtte på do og skifte. Jeg måtte ha med meg skifteklær på jobb...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #16 Skrevet 16. april 2014 Blør ekstremt mye, alltid gjort. Min redning ble menskopp :-) Anonymous poster hash: 63c6f...a04
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #17 Skrevet 16. april 2014 Jeg fikk mye mer smerter i tillegg til blodtap etter svangerskap nr. to, og det viste seg at jeg hadde utviklet 'adenomyose'- en tilstand der livmorvevet vokser inn i musklelaturen rundt. Jeg fjernet livmoren to uker tilbake grunnet dette, og det er jeg glad for. Sjekk med legen din om noe kanskje er i veien. Anonymous poster hash: 667cb...415
Himmel og hav Skrevet 16. april 2014 #18 Skrevet 16. april 2014 Jeg blør masse. Har alltid sovet med to nattbind, håndkle i senga, og vært oppe minst en gang om natta og skifet både bind, truse og håndkle. På dagen skiftet jeg nattbind med maks 2 timers mellomrom. Så kjøpte jeg menskopp! Nå sover jeg hele natta. Jeg har et bind på for sikkerhetsskyld, for det hender at det lekker litt i det jeg står opp, for menskoppen er overfylt etter ei natt. På dagtid tømmer jeg koppen 3-4 ganger de første dagene, og 2 ganger de to siste dagene. Det er fortsatt noe herk å ha mensen, men med menskopp er det mye mindre styr, slipper å være redd for å lekke, ikke ha et sted å skifte, at møtet skal vare så lenge at jeg ikke får skiftet tidsnok osv. Løp og kjøp menskopp!
Følelsesvims Skrevet 16. april 2014 #19 Skrevet 16. april 2014 Bruker største tampongene og største bindene akkurat de verste dagene i mensen... Er heldigvis bare 1-3 dager det står på som verst. Cyclokapron er fantastisk og gjør at jeg faktisk kan være sosial de dagene!
<3 2G <3 Skrevet 16. april 2014 #20 Skrevet 16. april 2014 En del av smertene er og borte etter jeg startet med koppen, elsker den. Angrer kun på at jeg ikke kjøpte den tidligere.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2014 #21 Skrevet 17. april 2014 Jeg måtte begynne på p-piller igjen for å redusere blødningene. Jeg blødde meg helt ut Hadde i tillegg så vondt at jeg ikke engang turte å slippe en fis, det kjentes ut som om jeg skulle presse ut hele underlivet samtidig Anonymous poster hash: 12690...706
Gjest Ingen skal få! Skrevet 17. april 2014 #22 Skrevet 17. april 2014 (endret) Dagen jeg fikk cyclokapron fikk jeg et nytt liv Endret 17. april 2014 av Ingen skal få!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå