Gå til innhold

Jeg er så trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele tida, hele dagen, hvis jeg anstrenger meg (går opp en bakke eller er ute og handler f.eks, så er jeg helt utslitt når jeg kommer hjem. Må sitte i sofaen. Klarer ingenting annet... Er så lei av det. Har vært mer aktiv enn jeg har pleid i det siste og, men det hjelper ingenting.. :(

Hva kan det være? Vært sånn.. Ja.. Husker ikke sit jeg ikke var sånn.

Anonymous poster hash: d567e...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid?

Anonymous poster hash: f0158...e18

Skrevet

Nei, er ikke gravid :)

Skrevet

Sjekk jernlageret ditt. Jeg hadde det sånn en periode. Jo mer jeg trente, jo mer utdlitt ble jeg. Og jeg hadde veldig lavt jernlager.

Skrevet

Ok! Det kan jo hende det er lavt, men jeg slet med jernlageret og "blodprosenten" en stund. Fikk blodoverføring.

Den kom seg etterhvert over elleve (normalt for meg er tretten), og legene var fornøyde. Kan ikke komme på en årsak til at den evt har sunket igjen? Har ikke hatt blødninger, som jeg vet om i allefall...

Jeg vil ikke ta tilskudd, får så ekkel avføring av det :(

Men kan vel spise grønnsaker med mye jern, som brokkoli, rosenkål osv?

Skrevet

Sjekk stoffskiftet ditt :)

Anonymous poster hash: 893e0...dc5

Skrevet

Jeg har det også sånn, men det kommer nok av at jeg har vært igjennom en veldig lang (flere år) periode med ekstremt mye stress. Nå er jeg utslitt og kommer meg liksom aldri helt ovenpå igjen. Mange dager går jeg og lengter etter og drømmer om sengen fra jeg står opp og til det endelig er sengetid igjen. Jeg har perfekte jernlagre, godt stoffskifte, tvinger meg til å trene noen dager i uken osv, men er hele tiden så trøtt, så trøtt...

Anonymous poster hash: 0ff27...14b
Skrevet

Hvordan sjekker man stoffskiftet? :) hmm.. Ja, jeg stresser hver dag :(

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, jeg hadde veldig lavt nivå av vitamin B12, trengte sprøyter...

Du må rett og slett gå til legen og få tatt en utvidet blodprøve, alle slike mangler og stoffskifte kan sjekkes med en enkel blodprøve.

Og du, om du trenger jern, det er bedre med ekkel avføring enn å føle deg sånn som du gjør nå ;)

Da jeg trengte jern anbefalte legen min meg et produkt du får på helsekosten, Bio-balanse MED jern (den finnes uten jern også så du må få riktig). Dette produktet reagerte ikke magen min på i det hele tatt, men jeg fikk opp nivåene..

http://www.helseogkost.no/nettbutikk/Mineraler-alle/bio-life-bio-balanse-med-jern-120-kapsler

Anonymous poster hash: 4a8b6...8cf
Skrevet

Bare ett problem: har sprøytefobi! Så jeg vil nok ikke ta blodprøve :(

Med mindre jeg blir enda dårligere, da. Er det noen type mat det er b12 vitamin i?

Skrevet

Ta noen blodprøver. Kanskje du mangler noe. Sjekk spes hb og jernlager. Er du deprimert? Utbrendt? Gravid? Andre allmennsymptomer?

Anonymous poster hash: ead20...761

Skrevet

Ta noen blodprøver. Kanskje du mangler noe. Sjekk spes hb og jernlager. Er du deprimert? Utbrendt? Gravid? Andre allmennsymptomer?

Anonymous poster hash: ead20...761

Er ikke gravid, og kan ikke ta blodprøve :)

Litt deprimert ja, utbrent vet jeg ikke :) stresser hver dag.

Skrevet

Bare ett problem: har sprøytefobi! Så jeg vil nok ikke ta blodprøve :(

Med mindre jeg blir enda dårligere, da. Er det noen type mat det er b12 vitamin i?

Du bør absolutt gå til legen og få tatt blodprøver. Venter du for lenge kan det jo hende du må gjennom langt flere prøver.

Du bør få sjekket stoffskiftet, jern, B12, kobber, sink, D-vitamin m.m. Be om utvidede blodprøver av det meste slik at du slipper å ta nye prøver for hver gang de utelukker en ting. Siden du tidligere har hatt veldig lavt på jern så bør absolutt kobber og sink også sjekkes. Kobbermangel kan føre til at de ikke greier å behandle jernmangel med tilskudd.

Jo lengre tid du går slik du gjør nå, jo lengre tid vil du trenge til å komme deg på beina igjen og bli bra.

Jeg har slitt veldig med å ta sprøyter selv tidligere, så vet hvordan du har det. Men det går bra, jeg overlever hver gang ;)

Anonymous poster hash: a2db3...f58

Skrevet

Kan ikke ta blodprøve?? Vil du ikke finne ut av som feiler deg? Det kan jo være hva som helst!

Anonymous poster hash: 697f8...73e
Skrevet

Her må ansvaret for egen helse komme foran skrekken for nåler, du kan jo feile hva som helst, til og med farlige ting....

Det kan være enkle ting som stoffskifte, jernmangel eller kyssesyken, men det kan jo også være mer alvorlige ting. Du kommer ikke utenom noen blodprøver altså. Siden du er her inne regner jeg med du har barn, og for barnas skyld må du ta vare på din egen helse!

Legesenteret du går til vet vel om din angst for blodprøver. Ring og prat med dem. Kjøp embla-plaster på apoteket og ha på så du overhodet ikke kjenner at de stikker, så får du helt sikkert ligge flatt på et privat rom når prøvene tas. Dette må du bare gjennom for å finne ut hva som feiler deg.

Anonymous poster hash: 4a8b6...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...