Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Når er det normalt at et barn uttaler skikkelig rulle-R? Når lærte ditt barn seg R? Anonymous poster hash: 08fc4...723
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Nå ruller vi ikke på R'ene her i huset, men sønnen min skarret fint på R'en en måned eller to etter at han fylte ett år. Vet ikke om det er normalt eller ikke, eller om det er stor forskjell på rulling og skarring. Anonymous poster hash: 61952...f41
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Veldig forskjellig på mine. Ene datteren var nesten 5 før hun fikk det til og da kunne lillebror det allerede og hadde gjort det en stund. Han er er 2 år yngre. Andre datteren min snakket rent da hun var 2. Med både r, k og g lydene Anonymous poster hash: 7cb97...bbf
MammantilNurket Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 (endret) Tillater meg å svare selvom jeg ikke har så store barn enda På jobb har jeg hatt 3-åringer som får til rulle-R uten problemer. Jeg har også møtt på store barn (5.-6.klasse) som ikke får det til. Her har logoped vært inne. Som regel sitter den når de er i førskolealder, men det er et stort spenn her. Tannstilling spiller også en rolle Endret 16. april 2014 av MammantilNurket
PrinsesseHengepupp Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Skarre-R er mer naturlig å uttale og kommer ofte mye tidligere enn rulle-R. Å få på plass rulle-R kan være tricky, men de fleste har den inne før skolestart. Dersom den ikke sitter i løpet av de første årene på skolen pleier man å koble inn logoped.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå