Gå til innhold

Urk ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min doble soja latte viste seg å være en dobbel latte - baristaen fikk ikke med seg at jeg skulle ha sojamelk :P

Er laktoseintolerant.

Oppdaget feilen litt sent, drakk nesten hele greia og er såååå kvalm. Noen som har forslag til huskur? Noe jeg kan spise eller drikke? Har ikke drukket så mye melk fra ku på årevis - hvor lang tid tar det før dette går over?

Blærg og urk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er visst også blitt laktoseintolerant nå - men merker ikke noe av det egentlig. Men holder meg unna 99,99 % av tiden, da.

Hvis du vil ha ting til å gå fort gjennom systemet, så kan du ta et par teskjeer natron i et glass vann og drikke dette. Smaker høgg, men det får fart på magen - og du vil vel ha dette ut av systemet så fort som mulig.

Gjenta med samme dose etter en halv time igjen om du ikke fikk effekt av første runde. Ut kommer det i hvert fall om du tar nok natron ;)

Hold deg i nærheten av en do ;)

Anonymous poster hash: 37ad7...d36
Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

Evnt. fingrene i halsen og få det ut, hvis du klarer det da:p 

Anonymous poster hash: 7eaf5...fe8
Skrevet

Har du ikke laktasetabletter tilgjengelig? De er gull verdt! :)

Skrevet

Laktavafforno??

Fortell, vær så snill :)

Hva er dette og hvor får jeg tak i det? Apotek?

Skrevet

Laktavafforno??

Fortell, vær så snill :)

Hva er dette og hvor får jeg tak i det? Apotek?

Apoteket, ja ;) Tror ikke de står fremme, så du må spørre. Koster litt, men de er grei å ha om uhellet skulle skje. 

Såvidt jeg har forstått det, er laktase et enzym som bryter ned laktosen, som laktoseintolerante mangler. Jeg har hatt god effekt av dem, hvert fall :) 

De kommer i kapsler, så du kan også brekke kapslene og helle pulveret i f.eks melk, eller bare svelge kapslene :) 

Skrevet

Så genialt! Det skal jeg kjøpe og ha i huset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...