Gå til innhold

Søskenvogn- anbefalinger. Samme som under utstyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei på 2 år og venter en ny baby i juli. Jeg går frem og tilbake til barnehagen. Derfor lurer vi på å kjøpe en søskenvogn. Setene må være ved siden av hverandre og det må være med en dypbag. Ikke for dyr. Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er det til barnehagen da?

Her er det 21 mnd mellom barna og eldste ville overhodet ikke sitte i noen vogn lenger etter at babyen kom, søskenvogn ville vært helt bortkastet.

Vi kjøpte søskenbrett til vogna, også gikk hun selv helt til hun ble sliten, da sto hun der og hvilte litt.

Men vi har ikke lang vei til barnehagen da, under 1 km.

Hadde bare en ekstra trille vi brukte når vi var to voksne, som f.eks på ferie, 17.mai o.l.

Anonymous poster hash: 730d7...cad
Skrevet

Hvor mye ønsker du å legge i ei vogn?

Vil anbefale emmaljunga twin city cross eller mountain buggy sin tvillingvogn. Emmaljungavognen kan du ha sittedelen både imot og ifra deg, setene er regulerbare uavhengig av hverandre, den er lett å trille, god plass til varer under, det er helt flat liggestilling og fotbrett som støtter bena godt, barna sitter lunt og godt og vogna er stødig og god. Lett å komme seg inn dører og ikke alt for vanskelig på butikker. 

Mountain buggyen må barna være ifra deg, men du kan kjøpe en babybag som gjør at du har babyen imot deg til bagen blir for liten. Personlig synes jeg at denne vognen kan bli veldig åpen, og det har irritert meg når det har vært mye vind at jeg ikke kan snu barna den andre veien. Er også klumsete å dra etter seg, om det er så dårlig vær at du ønsker å ha barna andre vei. 
Sittedelene er separate, men har ikke full liggestilling. Det er heller ikke fotstøtte på samme måte som på emmaljungaen, men barna sitter godt. 
Den er veldig god å trille i ulike terreng, den har svinghjul som gjør at du slipper å "tippe" vogna for å snu osv. Det er praktisk. Den er lett å slå sammen, tar liten plass, og er ellers ei veldig god sentervogn i mine øyne. Synes personlig denne passer best når barna er litt eldre, 1,5 år og oppover. Har ikke like god kontroll når dem sitter ifra meg, det er det jeg trekker aller mest ned på. Men som sagt, ei god vogn, den er lett å trille, lett å slå sammen og tar liten plass i bilen. 
Men lite lun og kan være litt klumsete.

Så du må nesten se på dine behov hva du er ute etter, hvor du skal bruke vognen og hvor mye. Og ikke minst prisklasse :)

Men for din egen del- STYR UNNA CARENA DOUBLE SWING! Da ber du om rygg og nakkeproblemer+ mye bannskap ;)

Anonymous poster hash: 947e3...163
Skrevet

Til og frå bhg brukar eg vogn med søskenbrett. Til turar har vi ei carena double swing, eg har ikkje vondt å seie om den. Vi har oppoverbakkar heilt heim og det er null problem å trille. Kjøpte brukt for nesten ingen ting.

Skrevet

HI her. Takk for svar! Jeg har kjøpt et søskenbrett som vi har prøvd ut, men det nekter hu å stå på. Vi har ei særdeles sta unge som vi alle ser for oss blir en liten baby igjen når hu blir storesøster. Det er ikke langt til bhg, men på vei hjem må vi opp en lang og ganske bratt bakke. Kan jo hende hu forandrer seg når baby kommer, men hu er i dag IKKE glad i å gå selv....ang. Pris: syntes vel at 5000 er en makspris... HI.

Skrevet

Vi kjøpte akkurat en brukt baby jogger city mini GT til samme formål, veldig fornøyde. God å trille og god plass til baby og barn. 20 mnd mellom våre.

Skrevet

Ville kjøpt bumbleride indie twin. Kan kjøpe bag til også, men det er ikke sikkert det er nødvendig, kan lage bag av å ta opp fotbrettet. Bortimot full liggestilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...