Gå til innhold

Kunne du vært drapsetterforsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du at du hadde "trivdes" i en såpass spesiell jobb?

Anonymous poster hash: 2ca80...713
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var faktisk inne og snuste på å jobbe innenfor rettsmedisin eller kriminalteknikk. Tror det hadde vært spennende, men man skal ta litt ekstra tenketid om man takler å jobbe med de fleste ting som med feks barn, og om man har guts til å takle eks lik sommhar lagt i vann over lengre tid osv.

Skrevet

Jeg har tålmodighet, god på logisk og analytisk tenkning, jeg er systematisk, har øye både for små detaljer og helheten, er god til å håndtere ulike personer og trives i en jobb som ikke er A4. Så i teorien kunne jeg sikkert blitt god i et slikt yrke. Men jeg hadde ikke orket de verste drapene, alle detaljene, spesielt barn slik L'attente nevner. Rettsmedisin er jo egentlig et veldig spennende yrke også, og på "normale" tilfeller så ville det vært kjempeinteressant, men de mer gufne tilfellene hadde jeg nok ikke orket.

All ære til de som orker å stå i slike belastende jobber over tid!

Anonymous poster hash: 6b027...cff
Skrevet

Jeg planla å bli rettsmedisiner helt til jeg fant ut at jeg ikke orka såå mange år på skolebenken, samt at den typen jobb ikke akkurat vokset på trærne her nordpå. Så ja, helt klart.

Skrevet

Jeg hadde sikkert trivdes, siden det virker veldig spennende. Tror uansett folk hadde sett på meg som malplassert. Jeg er vimsete, naiv og ekstremt konfliktsky. Får mareritt bare jeg ser en død fugl på plenen vår, så jeg hadde sikkert vært utslitt etter en uke. 

Men spennende hadde det nok vært, om det ikke var så "ekte" som det jo er. 

Anonymous poster hash: 65f5b...1d2
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde vært tolmodig nok til å trives med det.

Anonymous poster hash: 4adb1...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...