Gå til innhold

Dere med barn med ADD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan barna deres er?

Her så har vi startet å gå til BUP med datteren min, hun er 12 år. Og foreløpig har det kommet fram at hun med stor sannsynlighet har ADD. 

Men jeg synes hun fungerer veldig bra. Sliter litt med konsentrasjonen, men gjør det bra på skolen. Hun har og all verdens tanker i hodet. Men hun fungerer veldig bra, både på skole og sosialt. Hun holder på med en idrett på ganske høyt nivå, som tar ganske mye tid. Vet ikke om det å være mye fysisk aktiv hjelper.

Anonymous poster hash: 69c4e...021
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men om de mener det, er det veldig greit å ha det utredet før hun begynner å slite. Jeg var toppelev på barneskolen fordi jeg var flink i språk og historie. Men med én gang det ble litt høyere krav, bukka jeg under. Jeg mener ikke man burde sette noen på medisin som ikke trenger det, og hvis hun føler hun greier hverdagen er jo det supert! :-)

Er vel en grunn for at hun er i gang med utreding?

Anonymous poster hash: 71495...5a4
Skrevet

Tusen takk for svar. Ja, kan jo hende ting blir tøffere for henne etter hvert. Vi er fortsatt i starten hos BUP, så regner med at vi vil prate mer om å få en diagnose eller ikke.

Hun går dit mest fordi hun sliter med en far, som har sviktet henne så utrolig mange ganger.

Skrevet

Nevøen min på 11 har det.

Han sliter med å holde fokuset rett og slett, klarer ikke konsentrere seg lenge, og da særlig ikke om ting som ikke interesserer han.

Han gjorde det veldig bra på skolen i alle fag første par årene, men etterhvert har han falt mer og mer av lasset i de fagene han ikke interesserer seg for, nå sliter han skikkelig i et par fag.

En av de tingene han virkelig sliter med enda er å ta imot kollektive beskjeder, en beskjed sagt høyt i klasserommet er det bare flaks om han får med seg. Kommer det flere beskjeder på rams har han garantert fått med seg bare den siste...

Han gjør det kjempebra i ting han liker og er opptatt av, og han er også veldig god i det han har valgt som fritidsaktivitet. Der er han så god at han er tatt ut av gruppen og har spesialopplegg fordi han er så mye bedre enn resten av de jevnaldrede.

Anonymous poster hash: ded09...ab4
Skrevet

Tusen takk for svar!

Kjenner igjen jenta mi der ja. Hun er veldig flink i språk, der gjør hun det veldig bra. Men matte er ikke gøy, så der vil hun helst ikke gjøre noe. Så der gjør hun det middels.

Og beskjeder er hun ikke flink til å få med seg. Her hjemme og, så må jeg be henne om å gjøre samme tingen mange ganger før det blir gjort, for det er glemt innen hun har reist seg opp. Og best å bare gi beskjed om en ting av gangen, hvis hun skal klare å huske det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...