Gå til innhold

Pinlig smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs gravid - alt er nytt og veldig spesielt

Jeg spør dere nå bare fordi jeg må ha svar raskt klarer ikke vente på noe jordmortime og jeg er på påskeferie.

Jeg er i uke 36 og har de siste dagene fått en sinnsyk smerte i underlivet. Det kjennes ut som hele stussen skal ramle av. Smerten kommer som et bang hvis jeg reiser meg fra sittende til stående. Jeg går som en and pga bekkenløsning i utgangspunktet, men nå blir det hundre ganger verre pga vondt i ja..nettopp tissen. Det er ikke inni, men liksom ytre kjønnslepper. Jeg veit ikke jeg om dette er normalt eller ikke. Det er ikke sånn at smerten tar livet av meg og jeg får tårer i øynene men blir mye huffing og puffing :P

Er det vanlig? 
Jeg må bare påpeke at jeg er ikke redd for at det skal være noe galt eller noe, regner med litt plager og ubehageligheter, jeg har bare ikke hørt om akkurat det her før.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det og slikt. Aner ikke hvorfor,men det går over

Anonymous poster hash: 84058...d3c

Skrevet

Nedpress? Er du hoven?

Symfysen? Er vel noe nerver som kommer i klem når du reiser deg.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn mot slutten, og jordmor sa til meg at det trolig var babyen som var kommet veldig langt ned i bekkenet, og klemte på noen nerver. 

Anonymous poster hash: 6f7d1...3cb
Skrevet

Høres ut som symfysesmerter, det kjennes ut som det sitter omtrent midt i Laura, og er en del av bekkenløsninga. Ta hensyn de ukene som er igjen, pass på å reise deg med parallelle ben og gå med må skritt osv. Hold ut og lykke til med innspurten.

Skrevet

Så godt å høre at ikke jeg er aleine om å få vondt i midt i Laura :P haha..
Det er ingen som har fortalt meg at det kan skje, så var litt deilig å få bekrefta at det slettes ikke er så unormalt. 

Jeg trur derimot ikke babyen ligger så langt ned enda, har vært på en ekstra ultralyd for i overkant av en uke siden pga noen andre greier, og da nevnte de ikke noe om det. Ikke noe annet enn at han var litt liten, ligger i seteleie og er langt ifra klar til å komme ut. Dessverre. Men ting kan jo snu fort ;) 

Tusen takk :)

Skrevet

Det kan bli veldig hovent og ubehagelig nedi der altså...

Jeg hadde på toppen av det hele åreknuter innimellom kjønnsleppene, altså hemoroider i tissen ;)

Det gikk tilbake etter fødselen heldigvis.

Det er mye som presser nå, det er faktisk en hel liten baby inni der og det hadde vært rart om det ikke kom noen nerver i klem o.l. Det er ikke noe behagelig å være høygravid!

Anonymous poster hash: 6cecc...750
Skrevet

Mye nerver som mishandles, ja, jeg har permanent et felt på ene låret som er numment etter første graviditet og hadde bekkenløsningssmerter i fire år etter. Skulle man se på de fysiske følgene er det lite som taler for å bli barn. Heldigvis er det de færreste som lar seg skremme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...