Gå til innhold

Perfekt påskeferie stresset!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det....kavet med å ha den perfekte påsken. Ser på fb og det flyter over av "å hvor perfekt" vi har det i syden/på fjellet/i østen....vi er bare hjemme. Det er alt vi har råd til i år dessverre. Vi tar dagsturer i skog og mark og griller med ungeve og jakter etter egg. Men min venninne mente stakkars våre barn som måtte tilbake på skolen etter påske og ikke kunne skryte av å ha reist noen plass...stakkars stakkars barn. Herregud jeg blir helt deppa :-(.

Anonymous poster hash: 489af...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiser alle noe sted i påsken altså?

Vi skal "bare" være hjemme, har ikke fnugg av dårlig samvittighet. Vi prioriterer heller å reise på en lang sommerferie, da er vi borte fra 3 til 5 uker.

Er for øvrig flere andre her som også er hjemme. Alle har vel ikke hytte å reise på?

Anonymous poster hash: d01d4...be0

Skrevet

Ikke tenk på det! Denne venninnen din burde holde munn om ting hun ikke ha noe med. Og å si noe sånt til noen da? 

Vi har også ofte hatt dårlig råd, og har prøvd å gjøre det beste ut av "hjemmeferier". I år dro ungen til bestemor, og så skal hun videre til faren sin. Så vi hadde påskehelg før hun dro, men med null pynt ettersom jeg glemte å sette frem pynten vår (!). Egg ble det da ;) 

Skrevet

Vi er nå "bare" hjemme vi også :P

Vi har det til og med veldig fint. Ungene leker ute, får gå på butikken, ser litt film, lange gode frokoster og vi skal ha kjekke dagsturer i nærområdet fra i morgen av.

Bare smil og latter - kan ikke se vi driver barnemishandling :bolledeig:

Anonymous poster hash: ba608...22e
Skrevet

Vi har ganske god råd og skal likevel være hjemme. Det er vi hver påske.

Blås i hva andre mener og kos dere med fridagene deres.

Skrevet

Trur det viktigste for barna er at familien er sammen. Kan ikke tenke meg noe bedre en turer i skog og mark sammen med resten av familien. Er hverdagslykke det i en ellers så hektisk hverdag. God påske :)

Skrevet

Sier mer om henne enn deg.

En ferie hjemme kan være vel så minnerik som en sydentur eller tur på fjellet.

Barna trenger ikke mye, å få være sammen med foreldrene å finne på gøye ting kan være vel så minnerikt som en hver annen ferietur!

Anonymous poster hash: 54640...7aa

Skrevet

Nei vet du hva! De som reiser bort gjør det bare "enkelt" for seg. Det du HI gjør tilfører ungene en kreativ opplevelse som gir like store minner som en sydentur. Tenk så mye spennende det er i skogen, og det å grille pølser på bål ER selve påskefølelsen. Med evt en kinotur og en tur i et badeland dersom det plaskregner så er påskeferien mer enn perfekt spør du meg :) En god film hjemme med påskegodt i skåla er veldig godt og trivelig, spill noen brettspill og skap den ultimate familiehyggen. Kan det bli bedre?

God påske :)

Skrevet

Vi er også bare hjemme, det er vi stort sett hver eneste påske.

Det er også flere andre barn hjemme i nabolaget her, det mangler ikke på lekekamerater. Tviler på at ungene blir traumatisert av å være hjemme i påsken altså ;)

Anonymous poster hash: ea99e...679
Skrevet

De stakkars barna mine lider samme skjebne. Den ene ser ut for å mistrives i fullgang med å løse årets påskekrim, de to andre er på trampolina og griner.... God påske til oss uten andre steder å løse påskekrimmen og hoppe på trampoline! ;)

Anonymous poster hash: 747d7...406

Skrevet

Vi er hjemme halve påsken og på hytta halve. Men jeg er enig med deg. Hjemmepåske er like så bra som å reise bort:-) jeg tenker også det samme ang sommerferie. Høres ut som om det ikke er bra nok å reise rundt i Norge, Sverige og Danmark feks. At det er synd på barna som ikke har vært i syden og kan snakke om det når de kommer på skolen. Høres veldig ofte ut at eneste som teller av ferie på sommeren er en sydentur...

Anonymous poster hash: 1dde0...884

Skrevet

Vi skal og bare være hjemme, og det er sinnsykt DEILIG!!!!!!! Vi pleier å være hos svigers, noe som betyr 8timer i bil, fullt hus og full rulle i en hel uke.. Masse folk og masse som skjer.. Det er fint der, men man slapper ikke av på samme måte som hjemme. Kan ikke huske sist vi hadde en lang påskemorgen under dyna med unger, film og godteri. Nå har vi hatt 2 sånne dager. Vi kunne vært med resten av familien på hyttetur, men hvem gidder å kjøre 10t i bil for å komme på en iskald hytte som må fikses og ordnes på i hele påska..

Da er vi heller hjemme og slapper av her. Ja, til hjemmekos! :D

God påske.

Anonymous poster hash: cbb7b...f32
Skrevet

Vi skal og bare være hjemme, og det er sinnsykt DEILIG!!!!!!! Vi pleier å være hos svigers, noe som betyr 8timer i bil, fullt hus og full rulle i en hel uke.. Masse folk og masse som skjer.. Det er fint der, men man slapper ikke av på samme måte som hjemme. Kan ikke huske sist vi hadde en lang påskemorgen under dyna med unger, film og godteri. Nå har vi hatt 2 sånne dager. Vi kunne vært med resten av familien på hyttetur, men hvem gidder å kjøre 10t i bil for å komme på en iskald hytte som må fikses og ordnes på i hele påska..

Da er vi heller hjemme og slapper av her. Ja, til hjemmekos! :D

God påske.

Anonymous poster hash: cbb7b...f32

Herlig! Er dette som er FERIE :)

Skrevet

Vi er hjemme vi også og det er så deilig. Vi slapper av, spiser god mat, leker ute. Barna storkoser seg, de elsker å ha ferie hjemme.

Anonymous poster hash: deebc...47e
Skrevet

Jeg har aldri visst om dette presset. Vi pleier ikke å reise bort i påsken. Vi bruker vanligvis påskedagene til å treffe venner og familie som også har en travel hverdag og har tid til masse kos da :)

Ikke bry deg om hva hun sier. Hvis hun har slike holdninger lager hun bare ris til egen bak. Barna vil jo forvente at det skal skje noe hver ferie og kanskje ikke ha evnen til å underholde seg selv og få full utnyttelse av fantasien sin og lære om å bruke nærmiljøet på samme måte.

Skrevet

Vi har råd å reise på påsketur, men vi skal ikke det.

Ungene sitter å ser netflix og jeg har nettopp betalt noen regninger, som skal gå før påska. Snart skal jeg kaste de ut i hagen, og da blir det nok protester, men pytt sann.

Anonymous poster hash: eb700...bd0
Skrevet

Stakkars unger... Æh... Nei! Ikke stakkars unger! Du gir dem masse gode opplevelser.

Den det er synd i her, er "venninnen" din, som ikke evner å se verdien i å skape gode opplevelser som ikke trenger å koste skjorta. Man kan ikke kjøpe lykken. Nyt gode fridager hjemme. Nyt at alt det huslige jo er like lettvint som ellers, med kjøleskap, oppvaskmaskin, komfyr, vaskemaskin osv, mens dere har gode påsketuropplevelser i nærmiljøet. Optimalt, spør du meg. 

Hilsen meg som sitter på hytta i skrivende stund, med ungene lekende rundt veggene. ;-) (Men vi er på hytta fordi det er like enkelt som å være hjemme, og dessuten bare en kort kjøretur hjemmefra.)

Anonymous poster hash: 7af44...bb8
Skrevet

Synes ikke synd på barna dine. Påsken er ikke noe spesielt synes jeg. I år er første gang i hele mitt liv at jeg reiser bort i påsken og jeg er i midten av 20-åra. Var alltid hjemme i påska før og det var mine venner og.

Kommer ikke til å bli noen tradisjon for oss å reise bort. Det er vel heller venninnen din det er synd på som er så trangsynt

Skrevet

Det som betyr mest og blir husket best av barna, er ikke om dere var i Dubai, på Røros eller på Kreta, det som blir husket og som de liker best er at foreldrene bruker mye tid sammen med dem, på lek og andre aktiviteter. Tenk hvor godt de vil huske når dere bygget hytte sammen i stuen og spiste middag inni der!! Eller spill dere spiller sammen, osv osv osv...

Anonymous poster hash: 8cb51...61d

Skrevet

Vi har mer enn god nok råd til å reise bort hvor vi vil, men velger hjemmepåske i Oslo, for det er det vi liker best. Gå på cafe og kino, turer i marka, hjemmekos med krim, filmer, spill og godterier. Kjempestas!

Anonymous poster hash: 45c80...2c5

Skrevet

Vi har hjemmepåske i år fordi vi må spare litt penger. Ungene storkoser seg, men jeg kjenner at jeg gjerne skulle sittet i solveggen på fjellet. Elsker å gå på ski og synes vinteren ble vel kort i år.

Skrevet

Vi skal på fiskekonkurranse og snøscooterstevne der begge eldste deltar, og ellers være hjemme og kjøre hundespann. Tror det kan være vel så minnerikt for ungene som en sydentur.

Anonymous poster hash: 74d86...00f

Skrevet

Har aldri merket noe til dette presset. Vi er på ferie annenhver påske. Begge deler er deilig, men jeg liker best å reise vekk i påsken, helst med venner :)

Anonymous poster hash: 2c0f6...b76

Skrevet

vi bor i Oslo og bypåske er bare superdigg. Slapper av hjemme, har Marka utenfor døra og byen et kvarters t-banetur unna. Kan ikke bli bedre!

Anonymous poster hash: 6a492...c9a

Skrevet

Du skal heller synes synd på dem som på død og liv må reise bort i hver ferie. Det må jo bety at de bor et sted de ikke trives. Mange ser ut til å bruke hjemmet sitt som utstillingsvindu for å vise hvor perfekt man er. Da er det undelig at hjemmet ikke er et sted man kan slappe av og lade batteriene. For å få gjort det må man tydligvis reise et annet sted.

Anonymous poster hash: 7d26f...e85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...