Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #1 Skrevet 16. april 2014 Noen her som har et eller fler som sover i en annen etg enn dere? Flytter nå og minste må sove nede alene og kjenner det plager meg litt. Huff er jeg hønemor eller det normalt? Anonymous poster hash: 7cdc3...07d
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 16. april 2014 #2 Skrevet 16. april 2014 Her sover barna oppe, vi sover rett ved trappen nede og hører de om det skulle være noe, men ja, det plager tankene mine ofte mtp brann. Helt normal tanke
Bumblebeee Skrevet 16. april 2014 #3 Skrevet 16. april 2014 Vet om flere som har barna i en annen etasje. Det går fint sier de. Vi skal også flytte nå og de to eldste må da sove en etasje over oss. De er 4 og 5,5 og jeg også gruer meg.
Gjest 5 andre Skrevet 16. april 2014 #4 Skrevet 16. april 2014 Jeg ville ikke gjort det før ungene hadde vært nok så store, men jeg er nok litt overhysterisk med tanke på brann osv. Hvor gammel er den minste? Vi leter etter hus, men det er vanskelig å finne hus med 4 soverom på samme plan. Våre tre er straks 8, 6 og 5. Er uaktuelt å plassere en av dem eller oss selv i en annen etasje. Skjønner godt hvis du synes det er vanskelig, men det er vel en tilvenningssak.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #5 Skrevet 16. april 2014 Begge våre ligger i en annen etasje enn oss, og det går helt greit. Litt uvant i begynnelsen. Både vi og dem har soverom rett ved trappen, og begge sover med døren åpen så vi hører dem godt. Anonymous poster hash: f7db9...9a2
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #6 Skrevet 16. april 2014 Vi har måttet lage et ekstra soverom ved siden av stuen for å få nok plass. Vi sov oppå hverandre oppe til eldstemann (som da var syv) følte seg klar. Jeg var litt spent, men det har gått kjempefint. Anonymous poster hash: 328fb...c54
Sint naken biltyv Skrevet 16. april 2014 #7 Skrevet 16. april 2014 Det er ikke noe problem å ha barna i andre etasje. Det er bare å ha brannstige til alle soverom oppe det. Det har vi og det er faktisk krav til to rømningsveier fra andre etasje. Selv om folk flest ikke følger det.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #8 Skrevet 16. april 2014 Her sover eldstemann på 10 i en annen etasje. Jeg hater det! Rømningsveiene er gode fra hans rom, men er likevel livredd for brann og da spesielt ulmebrann. Kommer til å lage et soverom til i overetasjen etter hvert da vi har mulighet til det. Anonymous poster hash: a834e...b34
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #9 Skrevet 16. april 2014 Her fikk storebror rom i kjelleren når han var 7år. Han klarer nå å komme seg ut vinduet i tilfelle brann, så da var det føltes ok nå. Lillesøster sover fortsatt i samme etasje som oss, men er et rom til henne og i kjelleren til hun blir stor nok. Anonymous poster hash: ca168...d90
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #10 Skrevet 16. april 2014 Her sover begge barna oppe, og vi nede. Bor i et lite lytt hus, så hadde ikke en annen mulighet. Vi har sikret oss med brannvarslere og brannstiger. Noe annet kan vi ikke.. Kan ikke stappe alle inn på ett soverom heller.. Og jeg syns det er tryggere at de er oppe og jeg har oversikten, enn at de skulle sovet nede og hatt mulighet til å stikke ut eller andre ting. Anonymous poster hash: f843d...736
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #11 Skrevet 16. april 2014 Minste er 3 år. Ikke stor nok plass til vår seng der så vi kan ikke sove der. Om ett års tid håper vi på å la minste og eldste dele et stort rom men minste sover så urolig og våkner hver kveld så er redd for å forstyrre bror. I tilleg ender minste opp i senga med oss hver natt så mulig det ikke akuratt blir så mange timene soving på sitt rom uansett. Hm gruble er ikke bedre om de sover oppe og vi nede egentlig med tanke på brann. Kommer til å ha bolt lås høyt opp på utgangsdør og dør inn til stue/ kjøkken og da veranda vil det være krok på høyt opp så minsten har ingen mulighet til å gå ut på natta alene . Anonymous poster hash: 7cdc3...07d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #12 Skrevet 16. april 2014 Tenker det kommer litt an på alderen..? Har sett for meg at eldste kan flytte ned på soverommet der når han når skolealder ca. Brann tenker jeg ikke så mye på, har jo sikret med systemvarslere i hele huset og kun godtkjente soverom ift. rømmningsvei. Det jeg er usikker på er om han vil syntes det er "skummelt"... Hos oss er vårt soverom øverst i trappa og han vil måtte gå igjennom kjellerstua for å komme til trappa. Anonymous poster hash: b55cd...bad
Anonym bruker Skrevet 16. april 2014 #13 Skrevet 16. april 2014 En annen ting jeg lurer på er dette med trappegrind... For vi har jo mindre barn som vi er redde for skal ramle ned trappa i halvsøvne... Når vil et større barn å åpne en slik grind selv?? Anonymous poster hash: b55cd...bad
*Smiley* Skrevet 16. april 2014 #14 Skrevet 16. april 2014 Vi har størstemann i førstetasje og de 2 andre i samme etasje som oss. Det går veldig fint. Det er en vanesak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå