Gå til innhold

"ujevn" økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig med økonomien fot tiden fordi lønnen varierer veldig. Denne måneden har vi 9000 til rent forbruk etter regninger, bolig og slikt er betalt. Vi klarer det helt fint, men det er egentlig en dårlig måned for oss så ønsker å utsette en del ting til neste måned hvor vi får ca 30000 til rent forbruk, men så aner jeg ikke hvordan juni blir så er redd for at det ikke skal gå rundt i juni.

Ville dere utsatt det til mai selv om dere ikke visste hva juni ville bringe?

Anonymous poster hash: 0919b...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du har et luksusproblem.

Sett bort ifra det, betal det dere skal nå, og heller legg opp til å måtte ha det litt trangere i juni.

Anonymous poster hash: 591a5...e95

Skrevet

Ja det er kanskje et luksusproblem. Noen måneder tjener jeg ingenting fordi jeg er mye syk og under utredning. Jobber på timesbasis så er kun når jeg jobber mye at økonomien går bra.

Jeg vil heller ha det trangt nå i april enn juni. Har helt angst for å gå tom for penger

Anonymous poster hash: 12aaf...a88

Skrevet

Ja det er kanskje et luksusproblem. Noen måneder tjener jeg ingenting fordi jeg er mye syk og under utredning. Jobber på timesbasis så er kun når jeg jobber mye at økonomien går bra.

Jeg vil heller ha det trangt nå i april enn juni. Har helt angst for å gå tom for penger

Da forstår jeg det veldig godt. Lev heller trangt nå, juni er som regel dyrere mtp evt barn som går ut i ferie, og det går fort en del penger til diverse aktiviteter. Lykke til :)

Skrevet

Hva med å begynne å legge til side penger hver mnd slik at dere har et mer jevnt forbruk framover. Der hvor dere har mer kan dere spare og hvor dere har lite hente ut.

Men ærlig talt om disse 9000kr er bare til forbruk så lever dere jo ikke akkurat trangt denne mnd heller. Om dere skal ha mat av de også kan jeg forstå at der føles litt lite.

Men bare fordi man tjener mye trenger man ikke hele tiden bruke opp alle pengene det er lov å se på hva man faktisk bruker penger på allikevel.

Anonymous poster hash: edda3...3ba
Skrevet

Legg til side dei mnd du har mykje, og spe på med desse pengane dei mnd du har lite - problem løyst..

Skrevet

Takk for svar. Det er vanskelig å legge unna penger så må nok ta meg sammen. De 9000 er til mat, fritid, transport osv denne mnd så det er ikke for mye. De pengene går fort.

Får prøve å leve sparsomt denne måneden og sette av en del penger i mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...