Hvitpepper Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 (endret) Jeg er en oppegående mann på 27år som har en datter på 1år jeg blir nektet å se. Jeg lurer egentlig bare på hva jeg skal gjøre siden moren har kuttet alt av kontakt med meg uten grunn. Det hele startet for ca 6 mnd da moren skulle flytte til en annen del av landet. Noe jeg var helt ok med. Samme dagen som de skulle reise ble det en krangel mellom meg og hun. Noe som da endte i at politiet kom å skilte oss fra hverandre. kjørte oss vært til vårt rett og slett. Etter denne hendelsen så fikk jeg vite at jeg var annmeldt for vold mot moren. noe jeg stiller meg helt uforstående til. Ca. en mnd etter de hadde flyttet så pratet vi på telefon å jeg ble da fortalt av mor at barneværnet hadde ringt til hun for å høre om jeg hadde kontakt med barnet. Også fortelle at de nekter meg å se min datter. Jeg fortalte at jeg skulle ringe til barnevernet å prate med de for å høre hva dette da gjelder. Noe som jeg ble brånektet av moren å gjøre for hun var rett de skulle komme å ta vår datter. Noe de ikke hadde noen som helst grunn til å gjøre. Jeg gjorde ingenting med saken da på dette tidspunkt. For jeg prøvde å ordne opp med moren over telefon å se om ting løste seg da. for ca 4 mnd siden avtalte jeg å moren at vi skulle ha minimal med kontakt med værandre en stund. så avtalen ble da som følger at hun skulle ringe meg vær søndag så jeg kunne få "prate" med min datter. Første uken gikk å jeg hørte ingenting, andre uken gikk å jeg hørte forsatt ingenting. Den 3 uken bestemte jeg meg for å sende hun en tekstmld på fredagen for å høre om hun hadde mulighet til å ringe meg iløpet av helgen. Da fikk jeg til svar at hun ikke hadde tid den helgen men jeg kunne ringe på mandagen. Mandagen kom å jeg ringte, uten svar. Sendte da en tekstmld å spurte om hun kunne ringe når hun hadde mulighet. hun sa da at dattern våres sov så hun skulle ringe meg da senere. Jeg hørte aldri noe mer fra hun.. før etter ett par uker med mange telefoner. Da fikk jeg beskjed om å holde meg unna en stund. å slutte å ringe å plage de. For rundt en mnd tilbake ble jeg kaldt inn til avhør i saken om vold. Denne saken ble da henlagt på bakgrunn av at det moren hadde sagt var bare løgn. Når moren forige uke fikk vite om henleggelsen fra politiet, så gikk hun til barnevernet å la inn en bekymringsmld der. Hun har jo fortalt meg for lenge siden at noen hadde ringt hun. Så jeg begynnte da min egne lille etterforskning med å finne ut hvilket barnevernkontor som hadde gjort dette. å fant da ut at de i hennes nåværende og tidligere bodstedskommune måtte være synderne. Så jeg ringte da til disse. Hennes tidligere kommune var det ikke så da måtte det være den nye. Mandag forige uke ringte jeg da til de, der jeg ble fortalt at de skulle ringe meg tilbake tirsdag. Når FREDAGEN endelig kom så ringte jeg de, jeg ble da fortalte de meg at det var en sak mot meg der. Å at barnemoren hadde lagt inn en bekymringsmelding. MEN at denne kom inn på torsdagen. Altså dagen før å 3 dager etter jeg hadde ringt om for å høre om det var noe sak mot meg pga at barnemoren hadde fortalt meg at de hadde ringt hun. (Kan jeg evt bruke dette som bevis mot hun i forhold til at hun saborterer samvær?) Jeg har nå endelig fått en prat med advokat. å han skal kjøre saken for meg. Pga lav inntekt så har moren krav på fri rettshjelp. enda hun bor hjemme hos sin egen mor. Det jeg da frykter er at hun skal rett og slett la dette gå til en rettsak pga av det at hun får det hele gratis. Finnes det noe å gjøre i den saken? utenom å bare åpne lommeboka for advokatene? Jeg har funnet ut at vi har per dags dato delt foreldreansvar. Siden hun opprinnelig er fra Canada. frykter jeg også at hun bare kan stikke av med min datter. Stemmer dette? Tips i saken til ting jeg kan gjøre, takker jeg utrolig mye for. Mvh Hvitpepper Endret 15. april 2014 av Hvitpepper
Hvitpepper Skrevet 15. april 2014 Forfatter #2 Skrevet 15. april 2014 (endret) Jeg vil også legge til at barnevernet har pratet med hun når hun var der å la inn sak mot meg. De ville da at jeg skulle få samvær under oppsyn. Noe hun sa nei til. Kan da dette også brukes i en sak hvor at hun saboterer? Endret 15. april 2014 av Hvitpepper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå