Gå til innhold

Faens katteeiere :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen har noen reist fra en stakkars katt som søker hit. Jeg kan ikke åpne ei dør uten at den smetter inn og nå sitter den på bordet utenfor stuevinduet og skriker. Jeg får så vondt av den stakkars pusen, men jeg ønsker meg ikke katt! Vi har dessuten barn med astma og katteallergi så vi kan ikke ha katt. Jeg blir så jævlig forbanna for at folk kan overlate dyrene til seg selv, kattehold burde vært langt strengere regulert enn det er i dag :( Jævlig god påske til meg og den stakkars katta...

Anonymous poster hash: 39a5c...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FAng den inn og lever hos vetrinæren?  Da får den hvertfall mat...

Anonymous poster hash: c53ab...9df
Skrevet

Lever den til politi eller viking slik man gjør med bikkjer?

Skrevet

FAng den inn og lever hos vetrinæren?  Da får den hvertfall mat...  Anonymous poster hash: c53ab...9df

Veterinærene rundt her er stengt utover vakttelefon ved akutte skader og sykdom... Det er kun i dag jeg har sett denne katten og den kan vel ikke omtales å gå i den kategorien riktig enda. Den ser veltet ut... Hi

Skrevet

Hiv vann på dem.

Anonymous poster hash: 36753...e04

Skrevet

Lever den til politi eller viking slik man gjør med bikkjer?

De tar ikke i mot. Dyrebeskyttelsen har fult og vil gjerne vi mater den her, men da blir det jo bare værre. Tipper den har et hjem med påskeglade mennesker på tur... :( Hi

Skrevet

Ta kontakt med Dyrebeskyttelsen der du bor. Spør de om råd. De har facebook sider du kan skrive til. Fins en haug av grupper på fb som hjelper dyr. Hvor holder du til forresten? Jeg hjelper gjerne katta!

Anonymous poster hash: 0add6...fe1
Skrevet

Den KAN jo ha gått seg bort også da, hvis du aldri har sett den i nabolaget før.

Skrevet

Ring Mattilsynet, katta kan ikke gå sulten i ei uke til!

Anonymous poster hash: 0add6...fe1
Skrevet

Ja, for alle katteeiere er slik mener jeg :roll:

Anonymous poster hash: fed73...ad1
Skrevet

Den KAN jo ha gått seg bort også da, hvis du aldri har sett den i nabolaget før.

Ja, men den er dukket opp i dag og jeg må innrømme å ikke se etter katter i nabolaget, så ingen oversikt på om den bor her.... Er vel ikke krise på første dagen, men lar den selvfølgelig ikke gå her ei uke uten mat/vann/oppfølging. Bare helt typisk høytid, ikke første gang det skjer dessverre, men da med andre katter. Eierne er på ferie, kattene klarer seg med maten de satte ut i garasjen før de dro..., slik er landet :( Hi

Skrevet

Ja, for alle katteeiere er slik mener jeg :roll:  Anonymous poster hash: fed73...ad1

Hvor tok du det fra? Føler du deg truffet??

Skrevet

Ja, for alle katteeiere er slik mener jeg :roll:  Anonymous poster hash: fed73...ad1

Hvor tok du det fra? Føler du deg truffet??

Nei, absolutt ikke. Har en velfødd innekatt jeg.

Du skrev "faens katteeierE" så da høres det ut som alle.

Anonymous poster hash: fed73...ad1

Skrevet

Vår katt er VELDIG glad i mennesker og har desverre lett for å gå inn i fremmede hus eller oppsøke fremmede. Det beste dere kan gjøre er å la være å mate den, slipp katten ut igjen hvis den går inn, ellers tror han at han får lov å gå inn og få mat og da går den hvertfall ikke hjem med det første. Vi har "mistet" katten vår flere ganger fordi folk har sluppet den inn (og det er rett etter at vi har sluppet han ut, vi har aldti reist fra katten) og gitt han mat fordi "han var jo så sulten".. Går katten rundt der i flere dager, da kan jeg skjønne at folk vil ta seg av katten, men når dette er første gang katten er der, så virker det usannsynlig at noen har reist fra den, den er antagelug bare nysgjerrig..

Anonymous poster hash: f5fd2...900

Skrevet

Ang. remjing så har de begynt sånn generelt å lete etter noen å parre seg med, så hvis det er ei ukastrert katte kan det være grunnen til hylinga. Katter sier sjeldent nei til mat, så om den hiver innpå betyr ikke det at den faktisk dauer av sult.

Skrevet

Som oss mennesker er noen katter mer sosiale enn andre ;)

Hvordan vet du at eierne har dratt bort og ikke tar seg av katten sin? 

Unge katter har ikke like god retningssans som voksne katter heller, og den kan ha rotet seg bort. Ta et bilde av katten, heng det opp i nærbutikken. Skriv på lappen at denne katten holder til i nabolaget ditt.

Og du, gir du katten mat, er det ikke rart om den kommer tilbake ;)

Skrevet

Jeg gir da søren ikke katten mat! Står det det noe sted? Det som er underlig her på landet hvor jeg bor er at slikt som dette skjer i ferietid og kun da. Er det slik at katter blir ekstra dumme i ferietid eller har dyrebeskyttelsen og andre kattekjennere rett i at veldig mange katteeiere drar fra dyra sine? Jeg holder en knapp på at folk reiser på ferie uten pus! Hi

Skrevet

Nabokatten vår er intens. Vi slipper ut bikkjen, han er egentlig livredd katter men det vet ikke nabokatten. Har selv en feit huskatt på åtte som har en tendens til å dra med seg kompiser hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...