Gå til innhold

Er 3-4 åringer virkelig så masete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 4 maser heeeele dagen. "Mamma se her." "Mamma se nå", "mamma jeg vil ha vann", "mamma husker du når...", "mamma snart skal vi...". I ett. Det går på innpust og utpust. Hører han maser lenge etter han har lagt seg til og med. Er det sånn det er med "store" barn? Situasjonen blir ekstra slitsom med baby med diare som driter tre ganger i timen.. Haha god påske liksom.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, de er så masete. Blir svett i øra innimellom, men prøver jo så godt jeg kan å gi den oppmerksomheten hun søker. Må nok ærlig innrømme at det er veldig deilig når skravletappen har lagt seg :P

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er vel nettopp nå med babyen i hus at han skal forsikre seg om at du virkelig ser, hører og legger merke til ham ;)

Skrevet

Ja, dette er nok typisk ;)

Skrevet

Her har skravla gått i ett i ett år allerede :-) Hun er 3,5 nå. Det er alltid noe hun skal si. Fortelle meg, lære meg, spørre om osv. Er så vant til det nå, og syns egentlig det er ganske så herlig!

Skrevet

Sånn er min og! Det går jo i ett sett! :) Og svarer jeg ikke pronto , så øker hun frekvensen og blir mer høylydt. Maser om alt mulig rart og skal ha ting gjentatt x antall ganger. Tydeligvis en periode ;)

Skrevet

Vil tro det er ganske vanlig ja ;)

Har hvertfall to skravlebøtter selv.. eldste er 6,5 og minste er 4 år og de har begge pratet uten stopp i en evighet nå :P

Skrevet

sånn er det her også. starter nesten alle setninger med - skal jeg fortelle dere noe? og fortsetter ikke før ho har alles fulle oppmerksomhet.

koselig, og ho forteller mye rart, men litt slitsomt blir det. det er jo måte på hvor interessant det er å høre om hva dukkene hennes har gjort i barnehagen..

Anonymous poster hash: e455a...5cc

Skrevet

Min snart 3,5 åring er ganske masete og intens  :duskedame:  :hoppe:  :enig:  :vinke:

Anonymous poster hash: 9abf7...754
Skrevet

Åh, herregud, ja!

Skal innrømme at det av og til hender at jeg "tuner ut" og svarer ja og ha litt på måfå. :P

Men så er de nå søte også, med alt de skal og må fortelle. :)

Skrevet

Sånn er det. Det gir seg jo heldigvis litt etter hvert. Hun på 15 sier ikke så mye nå gitt... Husker jeg leste at en 4-åring i gjennomsnitt stiller 400 spørsmål om dagen. De lærer mye da, men det er ganske slitsomt mens det står på. Her i huset gjennomføres ikke et eneste måltid uten at minst en blir snurt over å bli avbrutt midt i en setning.

Anonymous poster hash: 9e875...a40

Skrevet

Å, jada...min er fem, og er fortsatt sånn!

Skrevet

Ja.. Hun er snart 5år og maser fra hun våkner til hun legger seg.. :P

Skrevet

Haha. Er på sett og vis en trøst at det ikke bare er min som er sånn.. Trodde imidlertid de skulle bli litt mer "selvstendige" og underholde seg selv mer når de ble større.. :P

Skrevet

Hehehe nå lo jeg godt! Som å lese om min snupp på 3 1/2 år! Skravla går i ett, og han klarer å omformulere et spørsmål på sikkert 20 forskjellige måter, for å forsikre seg om at han har fått rett svar :P

Anonymous poster hash: 51bec...903
Skrevet

Blir en del spørsmål fra 4 åringen om dagen ja :) Men så fort telefonen ringer eller vi får besøk så øker antall spørsmål betraktelig :P

Anonymous poster hash: d4275...a35
Skrevet

Er ikke du barnehagelærer? Da har du vel litt erfaring med 3-4-åringer????

Anonymous poster hash: 98de8...393

Skrevet

Slik er de, men viktig å etterhvert å begynne forsiktig å lære de at de ikke må mase så mye. Ikke lurt å si at de maser, men at de må vente til du kan se, eller svare de. De må lærer at om du sier vent ett øyeblikk så må de vente ett øyeblikk, ikke mase mer og mer. Det er ingen lett balansegang, for en vil jo ikke drepe iveren deres nå som skravla er på topp, nyskjerrigheten er økt og de klarer mye flere ting og begynner å bli mer selvstendige. Men ingen ønsker at de skal forbli så masete når de blir større.

Anonymous poster hash: 526ca...c41

Skrevet

Det der kaller jeg ikke mas, men samtaleforsøk. Men slitsomt når en selv er i ferd med å få hetta, ja. Hold ut, prat med, se på, det er verd det.

Skrevet

Er ikke du barnehagelærer? Da har du vel litt erfaring med 3-4-åringer????

Anonymous poster hash: 98de8...393

Joda, men barn er som regel mer intense på hjemmebane. I barnehagen er de mer opptatt av å leke med vennene sine ;) Er faktisk veldig stor forskjell på foreldrerollen og pedagogrollen. Ble veldig tatt på senga av hvor mye mer man får gjennomgå som forelder.
Skrevet

Det der kaller jeg ikke mas, men samtaleforsøk. Men slitsomt når en selv er i ferd med å få hetta, ja. Hold ut, prat med, se på, det er verd det.

Eksemplene var kanskje ikke så gode. Men tro meg, mye er mas.. ;) Nå gjentar han spm med vilje etter at jeg har svart. Fordi han synes det er gøy å irritere. Venter halvveis på at hermingen skal komme ;)
Skrevet

Jeg kaller det heller ikke mas, men vitebegjærlighet :) Synes det er moro når de er i den alderen, og skravla går.

Anonymous poster hash: b2e2b...ea1

Anonymous poster hash: b2e2b...ea1

Skrevet

Hehe, min datter har akkurat fylt 5 år og nå starter alle setninger med et spørreord, og det er ofte avanserte greier...

Jeg svarer på alle spørsmålene etter beste evne, og hun sier: Hvordan vet du det?

Om det er noen trøst har jeg fire barn, hvor to av dem har vært på denne måten. Snakket og filosofert, stilt spørsmål om alt mellom himmel og jord på inn og utpust. Det andre barnet som også var sånn går nå i 4.klasse og er fremdeles en nysgjerrig fyr som lurer på mye og lærer veldig lett. Han gjør det eksepsjonelt godt på skolen, så noe godt kommer det ut av det :)

Anonymous poster hash: 1dd60...3b8
Skrevet

jeg er saann enda. (faar jeg hore) hehe;)

Skrevet

Her i huset er det vanskelig å føre voksensamtaler feks ved middagsbordet, da skravle går non stop, og hvis vi snakker med noen andre enn henne så skrur hun bare opp volumet og intensiteten. Hun er 3 år ;)

Anonymous poster hash: 7e388...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...