Gå til innhold

Er det vanlig at barn overser hverandre når de leker er sammen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn er ikke første valg i lek pga fysisk sykdom. Det må vi og hun bare lære og leve med. Når det er sagt har hun mange venner som leker med og som aksepterer henne. I dag har det vært mange barn i Hagen og gaten og frøkna har lekt med to jenter. Som også leker mye med henne. Men vi opplever at når vi møter de i andre settinger. Blir datteren min oversett tottalt. Vi møtte den ene av de på lekeplassen i kveld hvor hun lekte med en vi ikke kjenner min datter ropte på henne men fikk ingen respons, Dette opplever vi også med barn fra barnehagen som møter oss uten om barnehagen.

Frøkna blir så lei seg når ingen hilser på henne.

Er dette vanlig?

Vi jobbet selv med at møter du noen du kjenner sier du hei.

Anonymous poster hash: 8554b...7ef

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Spør foreldrene til de andre barna om også de jobber med det? Og forklar grunnen. Ungene kan jo etter hvert lære seg at det er fornærmende å bli ignorert.

Skrevet

Hvor gamle er barna? Og er hun tydelig fysisk hemmet? Jeg vet egentlig ikke om dette er vanlig da mine barn ikke har noen rundt seg med handicap. Men, jeg hadde veldig gjerne ønsket at du sa i fra hvordan dette føles for jenta di og at hun faktisk blir oversett. Jeg ønsker at mine barn ser bort fra evt handicap og inkluderer alle på lik linje. Men, om barna er små så må dette ofte jobbes med og læres. Jeg hadde i allefall blitt veldig glad om du sa i fra, for slikt er sårt.

Skrevet

Frøkna mi har et skjult handikap, det synes ikke på henne. Men hun løper ikke likefort som barn på sin alder, hun halter litt. Kun dette.

Barna er 5 og 6 år.

Ja hvordan det er. Jenta mi blir kjempe lei seg. Kommer hjem gråter. Er dessverre blitt veldig bevist at hun ikke er som alle andre og sier hun hater å ha vondt.

Jeg føler jeg burde ta det opp med noen av foreldrene men vet ikke hva jeg skal si.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, barn må få hjelp til å lære dette.  Langt fra alle har det medfødt.  Barn er generelt ganske "kort-tenkte" og kan fort uten å tenke over det være så opptatt av at nå leker de med Per og de ikke tenker over at Pål også har kommet og gjerne vil være med i leken.  Og noen ganger har de rett og slett ikke lyst til å leke med Pål akkurat da fordi de har det så kjekt med Per og da må vi voksne lære dem at noen ganger må de ta flere inn i leken.

Skrevet

Tror det er utbredt uavhengig av handikap at barn overser dersom de ikke vil leke med noen som søker kontakt. Har sett det flere ganger, ved ulike anledninger og med flere barn.

Anonymous poster hash: 654be...c5e

Skrevet

Jeg har rett og slett lyst å be hun om å ikke hilse på noen når vi er ute. Hvorfor skal vi hilse npr ingen andre gjør det? Men det blir så feil det og.

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde kommentert det. "Du må svare når XX hilser.", eller noe lignende. Med blid stemme og et smil, selvsagt.

Anonymous poster hash: 654be...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...