Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Dere som hadde det, hadde babyen diaré? Jeg er ganske sikker på at min 3 mnd gammel baby reagerer når jeg får i meg melkeprodukt (jeg ammer) men det er ingen løs mage her i gården, heller litt skjelden avføring. Anonymous poster hash: c9176...d97
Gjest PeppaGris Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 (endret) Vi hadde løs avføring med slim, ble stadig flere og værre bleier frem til fire-fem måneder. Da kom det blod i avføringen og vi kuttet melka etter ungen var undersøkt for så og si alt av fastlege og barnelege, samt ultralyd av tarmene for å utelukke noen feil der. Du får prøve å kutte melk i en uke og se om det fungerer. Men pass på å få i deg nok kalsium fra f.eks sesamfrø og mandler. Endret 15. april 2014 av PeppaGris
bønni Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Min hadde ikke diare. Muligens litt sjelden avføring, men det husker jeg ikke så nøye, han var i allefall ikke sånn som hadde bæsjebleier rett som det var. Vi hadde ikke tenkt på allergier i det hele tatt, men han gikk ikke opp i vekt ved amming, så ved 3 mndr startet vi med mme-tillegg. Det kastet han opp med en gang etter måltidet, så ikke vanskelig å skjønne at det var det han reagerte på. Fikk nutramigen, og åt som en hest de neste månedene for å ta igjen det tapte. Jeg kuttet melk og melkeprodukter selv så lenge jeg ammet. Han har aldri reagert på melk på andre måter enn akutt kvalme og oppkast, ikke utslett eller løs mage. Og sannsynligvis skyldtes en del av gulpingen også at han reagerte på melk. Gulpingen sluttet helt da jeg kuttet melk selv. Han har påvist melkeproteinallergi, men ikke veldig kraftig utslag på tester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå