Gå til innhold

Blir døtrene til flere av mødrene her inne mor opp ad dage,

Anbefalte innlegg

Skrevet

da får jeg som gutte-mamma til 3 et rent helvete som svigermor når den tid kommer.

Eldste er snart 18 år, forhåpentligvis venter han enda noen år før han slårt seg til ro med kjæreste og evt barn. Men jeg skal nå visst sannelig få kjørt meg som svigermor.

Må lage meg en liste over alt jeg må tenke over og som kan og sannsynligvis vil bli tatt opp i verste mening.

- Jeg må stå til tjeneste som barnepasser dersom svigerdatter vil.

- Jeg må be om liste over hva jeg kan og ikke kan tilby barnet

- Jeg må be om lov til å kjøpe ting, samtidig også få instruksjoner om merke, farger, pris og størrelse.

- Ikke kjøpe påskeegg eller julestrømpe eller andre overraskelser uten at mor er involvert

- Ikke forvente noe fremfor mormor.

Eller så få jeg inderlig håpe at jeg har greid å oppdra 3 gutter med sine meningers mot og som ikke lar sin partner styre livet deres den retning hun vil.

Herremin, så mange bortskjemte kvinnemennesker det finnes.

Når det er sagt, har jeg ikke verdens beste svigermor selv altså. Hun har ikke mye godt å si om meg.

Til lags åt alle kan ingen gjera. De årene jeg har vært i familien her har jeg virkelig fått erfare hvor mye jeg måtte ta stilling som jeg ikke ante at jeg måtte ha en mening om. Alt fra hvordan sokker henges opp til jeg vet ikke hva...

Anonymous poster hash: 071bc...de5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nok tatt ting som blir skrevet her inne med en klype salt gitt.

Skrevet

Husk at den lista du skriver opp er den samlede lista, alle har ikke alle punktene på sin svigermor-liste.

Hvis svigermor aldri passer barnebarna, så er man skuffet over det. Hvis barnet blir lasset ned med sjokolade, så er ikke det noe stas. Hvis svigermor gjør storrengjøring hver gang hun er innom, så vil noen takke sin skaper for virketrangen, mens andre vil ta det som en fornærmelse(fordi vaskinga for dem antyder at svigerdatter er sjuskete)

Min svigermor har jeg lite å utsette på, men det er nok noen typer damer jeg hadde slitt med å ha som svigermor.

Anonymous poster hash: 78258...167

Skrevet

Det eneste jeg savner med min eks er moren hans, så det er håp:)

Anonymous poster hash: f0982...485

Skrevet

Ta ting her inne med en klype salt. Det er mange nevrotiske, usikre og hysteriske damer her. Mange lever på NAV, mange har ulike fedre og lever et ganske turbulent, men enkle liv.

Det er ikke her hovedtyngden av ressurssterke, målbevisste, tolerante og ydmyke damer befinner seg. Mange er også veldig unge, uten livserfaring!

Men Gud for en underholdning det er å stikke hodet innom her fra den virkelige verden!

*best å være anonym, ja*

Anonymous poster hash: b482c...787

Skrevet

Ta ting her inne med en klype salt. Det er mange nevrotiske, usikre og hysteriske damer her. Mange lever på NAV, mange har ulike fedre og lever et ganske turbulent, men enkle liv.

Det er ikke her hovedtyngden av ressurssterke, målbevisste, tolerante og ydmyke damer befinner seg. Mange er også veldig unge, uten livserfaring!

Men Gud for en underholdning det er å stikke hodet innom her fra den virkelige verden!

*best å være anonym, ja*

Anonymous poster hash: b482c...787

Mange har ulike fedre? Og så? Mener du at fordi jeg har tre barn med to forskjellige fedre så er jeg hysterisk og lever et turbulent liv? Og er svigerdatter fra helvete?

Anonymous poster hash: 66317...23e

Skrevet

Min svigermor kjøper stadig inn ting til ungene. Hun har kommet med påskeegg til gutta hver påske og kommer ofte innom uten å sende en sms først. Helt herlig :D

Noen damer har en merkelig eietrang overfor ungene sine. De kommer ikke på at også besteforeldrene vil (og bør) ha et godt og nært forhold til barnebarna sine. 

Jeg har et utrolig godt forhold til min svigermor, men så anser jeg også oss begge for å være "runde i kantene". Og jeg aksepterer og synes det er flott at hun har så godt forhold til barnebarna sine. 

Jeg håper inderlig at jeg oppdrar guttene mine på en slik måte at de søker jordnære og hyggelige jenter, og heldigvis er det mindretallet av damer som er hysteriske mtp punktene du ramser opp :)

Skrevet

Tror nok mange menn har mye negativt å si om sin svigermor også, men de er ikke her inne og skriver.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har bare hatt hyggelige svigermødre jeg. To av dem drikker jeg fortsatt kaffe med jevnlig og har det hyggelig med. Hun ene er jo bestemor til min sønn, jeg må da klare å ha et godt forhold til henne?

Min nåværende samboer har ikke foreldrene sine her i landet, og det er skikkelig trist, for jeg ville gjerne ha møtt dem mye oftere enn jeg gjør. Vi feiret en fantastisk jul sammen nå sist, og jeg har ikke noe vondt å si om dem.

Skrevet

Jeg er ikke svigermors drøm, og ikke er de svigerdatters drøm heller. Men vi respekterer hverandre og har ikke noe imot å si ifra til hverandre om vi er enig eller uenig med hverandre. Det viktigste å huske på er at det er ikkede man er sammen med. Og jeg tror at om man går så langt og faktisk driter i det meste og svelger en del kameler kan det gå helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...