Gå til innhold

Noen som har erfaring med tidlig grøt start?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi spiser enormt mye. Er oppi litt over en liter mme i døgnet og hun er bare 12 uker. Vært sånn et par uker. Hun virker aldri helt mett og er urolig etter måltidene. Noen som har starter med grøt eller tynn velling så tidlig? Åssen gikk det?

Har ikke time hos hs før om noen uker så får ikke spurt før da.

Anonymous poster hash: 6d4ba...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, noen starter så tidlig. Min fikk mme og jeg begynte ved 4 mnd alder. Men min erfaring er at hun da begynte å sove dårligere om natten. Hs vil nok råde å vente til fire mnd, men jeg vet om mange som har begynt ved tre, det gikk bra det og.

Anonymous poster hash: 20c45...b45

Skrevet

Trodde de sov bedre når de var mettere?

Skrevet

Eldste våkna tidlegare ei periode etter grautstart (var 6 mnd då vi begynte, var ikkje oppe i 1/2 porsjon før 7 mnd). Ho fekk allereie nok mat berre med pupp.

Yngste byrja med graut ved 3.5 mnd då ho ikkje fekk nok og nekta flaske, og nettene vart umiddelbart bedre.

Skrevet

Mine to begynte ved to-tre måneders alder, men de var tre mnd for tidlig født og vi ble anbefalt å starte tidligere enn fullbårne barn.

Anonymous poster hash: d84db...42c

Skrevet

To-tre mnd korrigert alder altså.

Anonymous poster hash: d84db...42c

Skrevet

Jenta mi spiser enormt mye. Er oppi litt over en liter mme i døgnet og hun er bare 12 uker. Vært sånn et par uker. Hun virker aldri helt mett og er urolig etter måltidene. Noen som har starter med grøt eller tynn velling så tidlig? Åssen gikk det?

Har ikke time hos hs før om noen uker så får ikke spurt før da.

Grunnen til at man anbefaler å vente til barnet er over 4 mnd er både pga modning av tarmsystemet, men også pga utvikling av nyrene. Forskning viser at tidlig innføring av grøt også øker risiko for cøliaki. 

Jeg tror jeg ville ventet et par uker til og begynt med noe annet enn grøt. F.eks avokado eller kokt potet.

Anonymous poster hash: d385d...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...