Gå til innhold

3-4cm åpning))) da nermer det seg vel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag 38+6 uker i dag og hadde åpning 3-4 cm livmortapoen var borte, har kun hatt kynnere og ikke vondt, men da kan jeg vel gjøre meg klar eller? Hvor lenge må jeg vente monn tro... Litt spennende nå. Andre med erfaring??

Anonymous poster hash: 9ae23...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4 cm åpning da jeg var like langt som deg (på dagen, faktisk!). Ble strippet av jordmor, og fødte dagen etter. Lykke til!

Anonymous poster hash: e7b88...4a6
Skrevet

Hva er strippet?0

Skrevet

Siste fødsel brukte jeg 20 min fra 4 cm til baby var ute ;-) lykke til ! :-)

Anonymous poster hash: 348a4...45e

Skrevet

Hva er strippet?0

Det er at jordmor bruker fingrene til å "dra" litt i livmorhalsen. Litt ubehagelig, men ikke vondt. Fikk umiddelbart sterke kynnere som etter hvert gikk over i veer. 

Anonymous poster hash: e7b88...4a6

Skrevet

Oiii da ble jeg strippet hos jordmor i dag da..) ho drog litt i et eller annet. Håper på rier da ila kvelden..) har ikke vondt ennå heller men håper det skjer denne uken . Påske baby)

Skrevet

Siste fødsel brukte jeg 20 min fra 4 cm til baby var ute ;-) lykke til ! :-)

Anonymous poster hash: 348a4...45e

oiii det var kjapt😯

Skrevet

Lykke til :-)

Fikk en baby for en mnd siden selv, det er så spennende (og litt slitsomt) oå slutten!

Anonymous poster hash: ef3e7...70d

Skrevet

Krysser fingrene får att det blir fødsel på deg snart. Lykke til:)

Har selv gått med 3,5 cm åpning i litt over en uke uten att noe er skjedd, men jeg har ikke blitt strippet da, jordmor ville ikke gjøre det før i uke 40.

Anonymous poster hash: c5540...fac

Skrevet

3 cm + stripping, men gikk i 14 dager til. Forbered deg på at det fortsatt kan ta tid;-) Lykke til!

Anonymous poster hash: 03bb2...951

Skrevet

Takker for innspill..) ser okke for meg å vente 1-2 uker altså! Men ser jo noen har gjort det. Venter ennå på noen vondter( rier) sola skinner har vaska huset og egentlig råååååklar for fødsel nå) har hatt to relativt raske fødsler før dette, 6 timer og 40 min så håper denne blir noe sånn og at vi rekker frem i tide😆

Skrevet

Da hadde jeg to dager med rier igjen

Anonymous poster hash: a2742...a0b
Skrevet

Lykke til. Husk å prøve å slappe mest mulig av i kroppen mellom riene:) you go girl;-)))

Anonymous poster hash: 8fd6f...dba

Skrevet

Lykke til! Håper babyen snart kommer.

For meg så tok det første gang 30 min fra 4 cm åpning til barnet var ute, andre gang 20 min.

Anonymous poster hash: 31721...db1
Skrevet

Jeg hadde 3 cm når jeg kom på føden. Etter 72 minutter med sammenhengende rier kom vesla ut. 4 timer fra jeg kjente verking i ryggen til hun var ute :-)

Lykke til med fødsel:-)

Anonymous poster hash: 491fc...422

Skrevet

Gikk med 4 cm en uke . Babyen kom på termindagen.

Skrevet

Jeg hadde 4 cm åpning da jeg ble strippet. Babyen kom 2 uker senere

Anonymous poster hash: 2f492...61f

Skrevet

Fødselen starta dagen etter stripping :)

Anonymous poster hash: cdb1a...d77

Skrevet

Var hos jordmor i dag 38+6 uker i dag og hadde åpning 3-4 cm livmortapoen var borte, har kun hatt kynnere og ikke vondt, men da kan jeg vel gjøre meg klar eller? Hvor lenge må jeg vente monn tro... Litt spennende nå. Andre med erfaring??

Fødte for ni dager siden, da i uke 38+6 faktisk :-) kom inn på føden etter 3 dager med tegningsblødning, modningsrier og kynnere, da med 7 cm åpning ( Men riene stansa heelt opp dessverre, så de måtte settes igang igjen) Ved 4 cm åpning er man jo egentlig i fødsel når riene starter, så lykke til! 

Anonymous poster hash: 34438...409

Skrevet

Da har jeg gått tur, ennå bare kynnere og ikke særlig vondt bare sånn murring... Må vel kjenne litt mer før jeg tar turen til sykehuset... Selv om det føles dom ungen er på vei ut når jeg går)) rart å lese hvor forskjellig fødslene starter osv. Selv om jeg har gjort det før så er det som første gang.., veldig usikker. Hi

Skrevet

Du er så langt på vet at det uansett ikke er langt unna :) Har opplevd 4 cm åpning fra uke 35. Fødte i uke 42! Har også opplevd å ha null modning til å gå i fødsel på et døgn :) Fordelen med å ha såpass åpning før man er i fødsel, er at man allerede har kommet halvveis når fødselen kommer i gang. Ulempen er at det kan gå så fort når det først begynner at man ikke rekker frem til sykehuset;)

Anonymous poster hash: c0601...9a9
Skrevet

Vannet gikk på meg også reiste jeg inn på sykehuset og da viste det seg at jeg hadde 4 cm åpning, da var klokken 18-19 tiden på kvelden.. klokken 00.30 var ungen ute ;) Fikk ikke dra hjem jeg, da de sa at jeg var i aktiv fødsel fra 4 cm ;)

Da er det ikke lenge igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...