Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Kjenner jeg blir forbanna. Det er en gutt i klassen til eldste som kommer innom fra tid til annen, åpenbart kun for å spille. Denne gutten har ikke playstation eller nettbrett hjemme ifølge min sønn. De har ikke noe særlig til felles, og pleier ikke leke så mye sammen på skolen. Men av og til ringer det på døra, og han kommer gjerne inn. Da finner han minste sin iPad og setter seg til å spille. Han er ikke interessert i å snakke eller leke med noen av guttene her i huset, bare sitter der. I sted kom han igjen, og jeg hadde akkurat avtalt med barna mine at de kunne enten leke inne eller ta en tur ut. Ingen spilling - og det var helt greit, de liker å leke. Denne gutten går inn, og opp i loftstuen som vanlig. Da kunne min eldste opplyse om at de ikke hadde lov å spille nå, men skulle leke enten med lego eller ute. Besøket fikk det rimelig travelt med å komme seg ut for å si det sånn. "Jeg må visst hjem" sa han 1,5 minutter etter at han kom. Og så turet han på dør.... Sinnsykt frekk oppførsel, og jeg kjenner jeg får piggene ut med en gang. Nytter ikke å si noe til foreldrene, de er våre nye landsmenn og tar det garantert ille opp. Knurr ! Hvs gjør man ? Anonymous poster hash: 636c7...9ae
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Er ikke det blir helt vanlig for tiden a? Synes alle ungene her går fra hus til hus jeg, og vil helst være der de får spille.. Anonymous poster hash: cb5a1...e31
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Sier til gutten at han gjerne må komme for å leke med barna dine, men at det ikke blir noen spilling. Anonymous poster hash: 40adf...6e6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 En tin er når de sitter sammen og spiller litt. Det hender jo ofte at guttegjengen gjør, før de finner ut at de skal leke med lego eller ut å sykle. De snakker også sammen. Men denne gutten driter jo i de han er hos, og er ikke interessert i noe annet. Anonymous poster hash: 636c7...9ae
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Er ikke det blir helt vanlig for tiden a? Synes alle ungene her går fra hus til hus jeg, og vil helst være der de får spille.. Anonymous poster hash: cb5a1...e31 Ville forøvrig sagt at det ikke blir noe spilling, men at de kan leke inne eller ute. Anonymous poster hash: cb5a1...e31
*Miss Marple* Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Du trenger da ikke å ta det opp med foreldrene hans? Ditt hus, du bestemmer. Prøv en periode å vær konsekvent på at de ikke skal spille når han kommer, så ser du fort om han fortsetter å komme eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Her i huset låner vi ikke bort spill overhode til andre barn. Dette er dyre ting og går det i stykker må vi betale dette selv. Playstation er heller ikke lov. Kommer man på besøk får man være sosial. Har aldri hatt noe problem med denne regelen og vi har stadig barn på besøk. Anonymous poster hash: 1507a...ba5
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Er det egentlig noe annet enn om en stikker innom og spør om de skal spille fotball, for så heller å gå til noen andre om dine ikke vil/kan det? Anonymous poster hash: 9a710...b79
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 Er det egentlig noe annet enn om en stikker innom og spør om de skal spille fotball, for så heller å gå til noen andre om dine ikke vil/kan det? Anonymous poster hash: 9a710...b79 Det syns jeg blir noe helt annet så lenge denne gutten ikke interesserer seg for å være sosial med hi's barn i det hele. Anonymous poster hash: c17ea...522
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Er det egentlig noe annet enn om en stikker innom og spør om de skal spille fotball, for så heller å gå til noen andre om dine ikke vil/kan det? Anonymous poster hash: 9a710...b79 Ja da er de jo interessert i å gjøre noe sammen. Nå er han kun interessert i å bruke våre tekniske inretninger. HI Anonymous poster hash: 636c7...9ae
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Ikke greit. De får komme pga barna og ikke lekene dems. Er de ikke der for å leke med barna dine, kan de holde seg hjemme hos seg selv. Allier deg med barna og bli enig om at når han kommer er det forbud mot spilling hver gang. Blir han da borte er det like greit. Anonymous poster hash: 72e99...de8
DaenerysStorm Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Her i huset låner vi ikke bort spill overhode til andre barn. Dette er dyre ting og går det i stykker må vi betale dette selv. Playstation er heller ikke lov. Kommer man på besøk får man være sosial. Har aldri hatt noe problem med denne regelen og vi har stadig barn på besøk. Anonymous poster hash: 1507a...ba5 Det hørtes ikke noe særlig sært ut med tanke på at det er ganske normalt å spille med venner... Men sånne som HI beskriver er det jo bare å nekte å spille? Ser ikke helt problemet, er jo bare å si at "Du kan ikke bruke den iPaden, den er ikke din".
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 Jeg skjønner egentlig ikke problemet! Ditt hus dine regler. Det er vel bare å ta bort Ipaden og si ifra at det ikke er aktuelt med spilling når det er besøk?? Hvorfor i all verden skal du blande inn guttens foreldre i dette? (O hvorfor i det hele tatt dra inn det at de er utenlandske?) Her er det heller ikke aktuelt med spilling når det er besøk. Stort sett er det uaktuelt med spilling på hverdagene overhode! Slvfølgelig trekkes ungene måt det som er interessant og det de ikke har hjemme \ - uavhengig av om det spill eller andre ting. dersom dere f.eks hadde hadtt stort basseng i hagen hadde sikket det virket som en magnet for naboungene det også! Dersom barnet ikke har elektroniske spill hjemme, så er det vel ikke så rart at han trekkes mot det dersom deres Ipad ligger fremme til bruk Anonymous poster hash: 1b766...482
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #14 Skrevet 15. april 2014 Nytter ikke å si noe til foreldrene, de er våre nye landsmenn og tar det garantert ille opp. Anonymous poster hash: 636c7...9ae Apropos frekk oppførsel, liksom? Du høres ut som et brødhue. Problemstillingen er ellers enkel nok. Si til gutten at han ikke kan spille hos dere. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #15 Skrevet 15. april 2014 Nytter ikke å si noe til foreldrene, de er våre nye landsmenn og tar det garantert ille opp. Anonymous poster hash: 636c7...9ae Apropos frekk oppførsel, liksom? Du høres ut som et brødhue. Problemstillingen er ellers enkel nok. Si til gutten at han ikke kan spille hos dere. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4 Ja, selvfølgelig er jeg det. Det tenkte jeg ikke på. Årsaken er at de gjerne drar rasismekortet uansett hva som blir tatt opp (erfarigsbasert fra andre episoder i klassen) At andre gutter får spille en liten stund, før de gjør andre ting kan nok lett oppfattes som om vi diskriminerer denne gutten - men de kommer med helt ulik agenda. HI Anonymous poster hash: 636c7...9ae
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #16 Skrevet 15. april 2014 Nytter ikke å si noe til foreldrene, de er våre nye landsmenn og tar det garantert ille opp. Anonymous poster hash: 636c7...9ae Apropos frekk oppførsel, liksom? Du høres ut som et brødhue. Problemstillingen er ellers enkel nok. Si til gutten at han ikke kan spille hos dere. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4 Ja, selvfølgelig er jeg det. Det tenkte jeg ikke på. Årsaken er at de gjerne drar rasismekortet uansett hva som blir tatt opp (erfarigsbasert fra andre episoder i klassen) At andre gutter får spille en liten stund, før de gjør andre ting kan nok lett oppfattes som om vi diskriminerer denne gutten - men de kommer med helt ulik agenda. HI Anonymous poster hash: 636c7...9ae Men da får du jo bare sette en lik regel for alle da! f,eks ingen spilling overhode eller et max antall spillminutter ETTER de f.eks har lekt Anonymous poster hash: 1b766...482
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #17 Skrevet 15. april 2014 Dette løser du ved å aldri tillate spilling når denne guttungen er på besøk. Enten forsvinner han eller så finner de på noe annet. Vinn/vinn. Anonymous poster hash: ab664...5d8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #18 Skrevet 15. april 2014 Nytter ikke å si noe til foreldrene, de er våre nye landsmenn og tar det garantert ille opp. Anonymous poster hash: 636c7...9ae Apropos frekk oppførsel, liksom? Du høres ut som et brødhue. Problemstillingen er ellers enkel nok. Si til gutten at han ikke kan spille hos dere. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4 Slike som deg irriterer vettet av meg. For de aller fleste er det verken rasisme eller frekkhet som gjør at man kvier seg med å ta opp problemer med innvandrere. Nabobarnet knuste alle blomsterpottene våre, kastet sten på hunden (hunden har det bra nå) og tisset (!!!) på veggen vår. Alt dette var utenfor etter barna fikk beskjed om at de ikke kunne se på tv i det fine været. Da jeg gikk over til foreldrene fikk jeg beskjed om at jeg var en rasist!! Anonymous poster hash: d4a9f...982
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #19 Skrevet 15. april 2014 Slike som deg irriterer vettet av meg. For de aller fleste er det verken rasisme eller frekkhet som gjør at man kvier seg med å ta opp problemer med innvandrere. Nabobarnet knuste alle blomsterpottene våre, kastet sten på hunden (hunden har det bra nå) og tisset (!!!) på veggen vår. Alt dette var utenfor etter barna fikk beskjed om at de ikke kunne se på tv i det fine været. Da jeg gikk over til foreldrene fikk jeg beskjed om at jeg var en rasist!! Anonymous poster hash: d4a9f...982 Du har tydeligvis møtt en del slik som meg, da. Jeg forstår ikke hva enkeltepisoden du beskriver har med verken "de fleste" eller "innvandrere flest" å gjøre. At noen som har barn som kan finne på å gjøre grovt hærverk hos naboen når de er sure, også er ganske teite selv, høres naturlig ut. At det har noe med opprinnelsen deres å gjøre, høres usannsynlig ut. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #20 Skrevet 15. april 2014 Slike som deg irriterer vettet av meg. For de aller fleste er det verken rasisme eller frekkhet som gjør at man kvier seg med å ta opp problemer med innvandrere. Nabobarnet knuste alle blomsterpottene våre, kastet sten på hunden (hunden har det bra nå) og tisset (!!!) på veggen vår. Alt dette var utenfor etter barna fikk beskjed om at de ikke kunne se på tv i det fine været. Da jeg gikk over til foreldrene fikk jeg beskjed om at jeg var en rasist!! Anonymous poster hash: d4a9f...982 Du har tydeligvis møtt en del slik som meg, da. Jeg forstår ikke hva enkeltepisoden du beskriver har med verken "de fleste" eller "innvandrere flest" å gjøre. At noen som har barn som kan finne på å gjøre grovt hærverk hos naboen når de er sure, også er ganske teite selv, høres naturlig ut. At det har noe med opprinnelsen deres å gjøre, høres usannsynlig ut. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4 Dette var ETT eksempel, og det kan godt hende HIs naboer er på samme måten, siden hun sier at dette er ERFARINGSMESSIG. Anonymous poster hash: d4a9f...982
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #21 Skrevet 15. april 2014 Slike som deg irriterer vettet av meg.For de aller fleste er det verken rasisme eller frekkhet som gjør at man kvier seg med å ta opp problemer med innvandrere.Nabobarnet knuste alle blomsterpottene våre, kastet sten på hunden (hunden har det bra nå) og tisset (!!!) på veggen vår. Alt dette var utenfor etter barna fikk beskjed om at de ikke kunne se på tv i det fine været.Da jeg gikk over til foreldrene fikk jeg beskjed om at jeg var en rasist!!Anonymous poster hash: d4a9f...982 Du har tydeligvis møtt en del slik som meg, da. Jeg forstår ikke hva enkeltepisoden du beskriver har med verken "de fleste" eller "innvandrere flest" å gjøre. At noen som har barn som kan finne på å gjøre grovt hærverk hos naboen når de er sure, også er ganske teite selv, høres naturlig ut. At det har noe med opprinnelsen deres å gjøre, høres usannsynlig ut. Anonymous poster hash: 42cc9...bb4 Poenget her var vel at hun ikke på noe tidspunkt i den historien sier at det er fordi gutten ikke er etnisk norsk at dette er uakseptabel oppførsel. Hun får beskjed om at hun er rasist når hun gir beskjed om uakseptabel oppførsel (det være seg muslim/jøde/kristen/svart/brun/hvit eller lilla). Det hun beskriver er jo totalt uakseptabelt uansett hvem det gjelder. Anonymous poster hash: ab664...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå