Gå til innhold

Bryllup og barnepass (Obs, langt!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi invitert i bryllup til sommeren på samboers farside, og jeg begynner allerede nå å bekymre meg når det kommer til pass av babyen.

Å hyre svigermor til dette oppdraget, blir over mitt lik. Da jeg på forhånd vet at hun ikke gjør som hun får beskjed om.

Hun greier ikke å tolke signalene som barnet sender ut, som når hun er sulten.

Klokken følger hun heller ikke med på. Og når jeg tidligere har bedt henne om å mate barnet med det jeg hadde ordnet, så hadde hun tatt dette fra henne.

Ungen skrek da naturligvis i frustrasjon, og svigermor mente da at hun ikke var sulten (til tross for at det nesten var gått 4 t siden forrige måltid!)

Hun bor i en liten sokkelleilighet, og bor sammen med en hund på 40 kg, og en Maincoon til katte.

Trenger jeg si mer..

Jeg vet det vil komme til å bli ramaskrik, så snart svigermor får vite om at hun ikke får passe barnet vårt.

Til mitt forsvar så har hun baksnakket meg grovt, til både kolleger og slektninger.

Så jeg liker ikke henne. Hun kjører sitt eget løp, og hører ikke på noen..

Hva mener dere at jeg skal gjøre?

Jeg har flyttet en del i de siste årene, så har ikke så veldig mange gode venner eller nær familie rundt meg.

Jeg har derigmot en flott barselgruppe å forhøre meg med, kanskje.

Men en av dem jobber sammen med svigermor, og hun har ikke noe i mot vedkommende. Og tror bare godt om henne(like barn leker best??)

Hun var den av jentene jeg likte minst på treffet, så det lå nok noe i det. Spesielt da jeg fant ut at hun jobbet sammen med svigermor.

Spør jeg barselgruppen om noen kan passe nurket, så vil selvfølgelig dette ene trollet spre spekulasjoner om hvorvidt jeg ikke vil la svigermor være barnevakt.

Så på en annen måte bør jeg unngå å be dem om den tjenesten.

Hmm.. Hva bør jeg gjøre?

Noen som har opplevd lignende dilemmaer?

Anonymous poster hash: 4bf42...f9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ivertfall ikke la svigermor passe kun fordi hun vil og er din svigermor.... Følger ikke med visse automatiske rettigheter ved å passe barna alltid foreldre trenger pass kun pga tittelen. Må gjøre jobben skikkelig ellers får noen andre jobben enkelt og greit. Barna mine først og hva de trenger , ikke at min mor el svigermor vil noe og set det som sin rett .

Skrevet

Bli hjemme med babyen og send mannen i bryllupet. Eller spør en av de i barselgruppen på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 3f34a...66c
Skrevet

Spør de du liker best i barselgruppen på tomannshånd.

Anonymous poster hash: 39479...28e
Skrevet

Tror barselgruppen snakker veldig godt sammen, så vet ikke om jeg skal tørre..

Er naturligvis ei der som jeg kommer best overens, men tror nok hun har nok med seg selv og kolikkbarnet sitt.

Vil ikke plage henne..

Huff, nå må jeg tenke meg godt om:P

Det må da være noen jeg kjenner som kan hjelpe..

HI

Anonymous poster hash: 4bf42...f9c

Skrevet

Du blir hjemme. Ferdig snakket!

Anonymous poster hash: 8845f...27d

Skrevet

Er det en mulighet å ta babyen med?

Anonymous poster hash: 811e7...8d3
Skrevet

Ta med babyen, brudeparet bør skjønne det. Vi har blitt invitert i bryllup i sommer, og de sa vi velger selv om babyen blir med eller ikke :) Hvis ikke, spør en i barselgruppen. Du bør ikke la noen du ikke føler deg 110% trygg på passe barnet ditt!! Da får svigermor bli så sur hun bare vil!

Anonymous poster hash: 1cb5e...80d
Skrevet

Hvis ingen andre kan å svigermor er det eneste alternativet så ville jeg blitt hjemme å heller sendt gubben. Har sånne svigerforeldrene her også å vi har sakt klart ifra att de ikke engang får være alene me ungene hvis ikke de kan følge våre regler og instrukser, likevell er det ikke antydninger til att de skal skjerpe seg. Svigerfar er faktisk så ille att han syns det er gøy å oppfordre minstemann på 2 til å sparke og slå alle andre rundt seg inklusiv sin søster på 4. Bare fordi han veit jeg blir sint, å att jeg da ikke kan kjefte på lillegutt siden det ikke er hans skyld.

Anonymous poster hash: 2d40a...ee5

Skrevet

Du har pådratt deg en lei magesjau, og blir hjemme, :) ingen vil at du skal komme da:)

Anonymous poster hash: 3726e...7b3

Skrevet

Hvor gammel er babyen? Er det helt uaktuelt å ha henne med?

Skrevet

Å ikke gi sulten baby mat vil være diskvalifiserende som barnevakt for all framtid. Styr for all del unna svigermor, og hvis noen spør hvorfor så fortell dem det. "Sist hun passet fikk ikke barnet mat."

For øvrig lurer jeg på hvorfor ikke svigermor er invitert, når det er din samboers familie.

Du har vel følgende alternativer:

Spør en i barselgruppen, og fortell henne hvorfor du ikke spør svigermor.

Ta babyen med i bryllupet.

Bli hjemme med barnet.

Skrevet

Du kan spørre noen i din egen familie eller noen av dine egne venner. Er ingen av dem aktuelle heller bør du nok tenke deg om i forhold til om det er du eller dem som er vansklige.

Det går jo an å betale en barnevakt også og du kan bli hjemme, men ikke lyv på deg sykdom. Brudeparet har en del utgifter med hver gjest. Da er det veldig dårlig gjort å ikke si fra om at du ikke kommer.

Anonymous poster hash: 793ec...a81
Skrevet

Ville blitt hjemme.

Skrevet

Jeg har en slik svigermor jeg og. Uansett hvor mye godvilje jeg legger til kan jeg ikke la henne passe barna. Hun er totalt uoppmerksom og tilsynelatende mest motivert av hva hun synes er morsomt til enhver tid. Hun holder ikke barna i hendene slik at de styrter ut i gata, hun lar dem drive med sakser uten tilsyn, etc..

Hos oss er det og slik at hun baksnakker meg mye. jeg vil fremdeles gjerne komme overens med henne, men hun er veldig vanskelig. At hun ikke klarer barnapass bidrar selvsagt til at denne situasjonen mellom oss forverres, for hun tror at vi bare innbiller oss at hun ikke ser etter barna slik hun burde.

Mannen min er heldigvis helt enig med meg, og sier hun alltid har virket 'ute av det'.

Anonymous poster hash: b5c5b...1f7
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Anonymous poster hash: a61dd...22e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...