Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Jeg ønsker å starte med prevensjon, kondomer begynner å bli litt kjedelig ;-) Finnes det god prevensjon som ikke samtidig gjør at man får sinnsyke mengder kviser/går opp i vekt? Jeg er forresten forferdelig dårlig på å huske å ta piller, så p-piller er ikke et godt alternativ for meg.. Skriv gjerne opp hva du bruker og hvilke bivirkninger du har fått :-) På forhånd takk! Anonymous poster hash: 9a5e6...635
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Hormonspiral er antagelig tingen for deg, da. Anonymous poster hash: 33da1...2e5
<3 2G <3 Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 P-ringen var tingen her frem til gubben snippet
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 p-sprøyte. Mistet mensen etter jeg begynte på den:) Anonymous poster hash: f2e83...082
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 P-stav. Hadde dette og funket supert:) er regnet som den mest sikre også. Anonymous poster hash: dc1d8...742
Vaffelstrikk Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Hormonspiral er genial! Jeg hadde bare problemer med piller; glemte stadig å ta dem, ble sint som ei fele, ingen interesse for sex, vektøkning (litt usikker på om pillene har skylda for det egentlig..). Fordeler: Med hormonspiralen slipper jeg å ofre det en tanke. Blødde mye under mensen før (7-8 dager, største mulige tampong), nesten ingenting nå (må kanskje bruke én tampong en gang i blant, ellers bare truseinnlegg). Ble også kvitt menssmertene fra helvete. Forbigående problemer: Blødde en god del de første mnd etter innsett, hver dag i minst en mnd, deretter avtagende. Periodevis litt stikninger og ubehag i livmoren den første tiden til den ble vant til spiralen. Ikke ille egentlig, omtrent som når man er tidlig gravid. Har hatt min i snart 5 år. Snart skal den ut, men jeg skal definitivt fortsette senere.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Hormonspiral Har hatt min i et drøyt år. Før det brukte jeg p-piller. Bare tull, da jeg var elendig på å huske å ta den Satt inn spiral etter at minstemann ble født. Merket knapt innsettingen. Men jeg blødde mer eller mindre i nesten 7 mnd etterpå. Vurderte flere ganger å ta den ut igjen, men heldigvis lot jeg den være! Er strålende fornøyd nå "Blør" 1-2 dager pr mnd, trenger bare truseinnlegg. Og merker heller ingen bivirkninger av den. Anonymous poster hash: 8b3c6...f73
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 P-stav var en veldig god løsning for meg. En stav som settes inn under huden på overarmen med lokalbedøvelse. Merker ingenting til den og den syns ikke. Varer i tre til fem år, inneholder kun ett hormon. Det som fikk meg til å velge den fremfor spiral var at jeg slapp gynekologisk undersøkelse og at det måtte puttes noe inn der i tillegg. Er ikke så lenge siden jeg satte den inn, fikk først mensen. Neste gang jeg skulle ha mensen blødde jeg så vidt det var i to dager. Håper på at den blir helt borte etterhvert Anonymous poster hash: 26e90...cfb
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 Om jeg kunne valgt hadde jeg gått på p-sprøyte. Jeg mista mensen og merka ikke noe til noen syklus. Eneste negative var at jeg la på meg. Min feil da. Og mannen sa at jeg hadde lite sexlyst. Det kan også ha vært andre grunner til det mtp at jeg flyttet fra han i den perioden. Det er ikke alle leger som gir p-sprøyte. Jeg går på p-piller nå og det er også greit. Kan hoppe over mensen i ferier ol.
Mamma_til_2 Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 jeg fikk satt inn kobberspiral siden jeg tåler ekstra hormoner dårlig, funker supert, ingen bivirkninger, stabil mens med en gang
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 kobber spiral Anonymous poster hash: 3df68...7f8
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Vi hadde "å hoppe av i svingen" - de 2 minste er levende eksempler på hvor godt det fungerer
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #13 Skrevet 15. april 2014 P-stav. Hadde dette og funket supert:) er regnet som den mest sikre også. Anonymous poster hash: dc1d8...742 Pstav er kjempebra og mange er fornøyde med den. Den er og sikker, men ikke den sikreste. Mener å ha lest at hormonspiral er en av de sikreste. Anonymous poster hash: fd8eb...8e6
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #14 Skrevet 15. april 2014 Kondomer Kan ikke bruke ppiller eller spiral... Anonymous poster hash: 81f2c...f06
Gjest mphs Skrevet 15. april 2014 #15 Skrevet 15. april 2014 Jeg har sterilisert meg. Ingen bivirkninger
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #16 Skrevet 15. april 2014 Jeg valgte å sterilisere meg under siste keisersnitt. Godt fornøyd med det! Anonymous poster hash: 6d751...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå