Gjest StineTh Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 Årsaken til at jeg spør er litt kompleks. Hadde for noen måneder siden katastofekeisersnitt, babyen døde :( Nå er jeg gravid igjen og sykehuset har sagt jeg må ta keisersnitt i uke 37. Men hvem kan jeg ha med meg inn? Jeg vil selvsagt ha med meg mannen. Men har en privat jordmor som har sagt ar hun pleier å være med for å støtte opp. Tror det behovet er sterkt for meg ettersom jeg regner med jeg kommer til å få panikk og begynne å gråte underveis. Forrige keisersnitt var traumatisk, før og etter. Var ikke våken underveis. Siden det endte på verst mulig måte er jeg livredd for hva som skjer nå. Derfor tror jeg det er lurt å ha med jordmoren som kjenner meg fra forrige svangerskap og som virkelig kan å berolige meg. Tror dere det er mulig å ha med begge to inn under keisersnittet? Hva er vanlig egentlig? (Skrev denne på Keisersnitt-siden for noen dager siden, men der var det lite aktivitet, prøver derfor her og)
Gjest Kira Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 Det er nok mest vanlig å ha med seg mannen/kjæresten eller noen andre man stoler på (mor, bestevenn osv). Jeg har aldri hørt om noen som får ha med seg flere inn på operasjonsstuen. Når det et sagt er dette en spesiell situasjon, og din privat jordmor har sannsynligvis deltatt på ks tidligere. Jeg ville snakket med sykehuset ang dette, og spurt litt rundt hvilke alternativer som er mulige. Lykke til, så håper jeg du får en trygg og fin opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 Vil tro de kan åpne for at de er der begge to med din historie. Det vanlige er å ha med en. Lykke til ! Anonymous poster hash: 17147...41d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Her er også regelen at en person får bli med inn, det er rett og slett ikke plass til flere rundt sengen. Anestesilegen sitter jo på den ene siden av deg (på samme side av forhenget som hodet ditt) og mannen på den andre siden. Det er ikk store plassen rund sengen for forhenget mellom hodet ditt og operasjonsteamet henger ned på brystet ditt. Men det er jo plass lenger ut i rommet, og med din historie kan jeg aldri tro de nekter deg å ha din egen jordmor tilstedeværelse om det beroliger deg.. Snakk med dem. Anonymous poster hash: fb135...9b5
Gjest StineTh Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Takk for tilbakemeldinger Jeg får snakke med sykehuset og høre. Jordmoren har vært med på keisersnitt før, men hun har jobbet på et annet sykehus og kjenner ikke noen der jeg går (på St.Olavs). Håper det ordner seg, hadde følt meg mye tryggere om jeg visste at hun var der, hun er så faglig trygg og rolig.
<3 2G <3 Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Be om å få snakke med spesial jordmoren på St.olavs, hun er gull Kan be om samtaler med henne å hun hjelper deg med å få svar fra legene. Er bare å be lege eller jordmor om å henvise deg.
Gjest StineTh Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Be om å få snakke med spesial jordmoren på St.olavs, hun er gull Kan be om samtaler med henne å hun hjelper deg med å få svar fra legene. Er bare å be lege eller jordmor om å henvise deg. Har du et navn jeg kan bruke i henvisningen?
<3 2G <3 Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Be om å få snakke med spesial jordmoren på St.olavs, hun er gull Kan be om samtaler med henne å hun hjelper deg med å få svar fra legene. Er bare å be lege eller jordmor om å henvise deg. Har du et navn jeg kan bruke i henvisningen? Husker ikke hva hun heter, men de vet hvem det er
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 Det kommer gjerne an på situaasjonen men som regel er det max lov med en person inn. Jeg har tatt KS to ganger. 1 katastrofesnitt i narkose. Da fikk ingen være med inn. Og 1 snitt med spinalbedøvelse. Da fikk far være med inn. Om din private jordmor ikke får være med på selve keisersnittet så kan hin sikekrt være med deg hele veien fram til KS og komme inn til deg etterpå. selve KS'et tar jo ikke mange minuttene og far går jo gjerne ut sammen med barnepleier og barnet med en gang barnet er ute:) Kanskje jordmoren kan komme inn til deg da? Anonymous poster hash: 055a4...d7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå