Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #1 Skrevet 15. april 2014 En ting at de sykler på veien. Der jeg møte de er det ikke gangvei. Men 3 i bredden!? I oppoverbakke!? Rundt alle de uoversiktlige svingene!? Når veibanen er så smal at det er stiplede linjer!? Kjenner jeg blir mer enn sinna!! Okei. Nå er jeg ferdig:) Anonymous poster hash: fbaeb...3e3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #2 Skrevet 15. april 2014 En ting at de sykler på veien. Der jeg møte de er det ikke gangvei. Men 3 i bredden!? I oppoverbakke!? Rundt alle de uoversiktlige svingene!? Når veibanen er så smal at det er stiplede linjer!? Kjenner jeg blir mer enn sinna!! Okei. Nå er jeg ferdig:) Anonymous poster hash: fbaeb...3e3 Ja det er helt utrolig. De setter andre i fare. Skal de ta opp hele veien, så får de holde fartsgrensa Anonymous poster hash: 12808...f44
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #3 Skrevet 15. april 2014 De er å betrakte som trafikanter på lik linje med biler, motorsykler, traktorer ol. De er dermed forpliktet til å følge trafikkreglene på lik linje med deg. Den regelen som det oftest blir syndet mot er den som sier man skal vise aktsomhet og ikke være til hinder. Dette vil si at som syklist bør du slippe frem trafikken bak deg hvis du er til hinder, på lik linje med at når biler kjører forbi syklister så passerer de i god avstand til syklene. Når jeg selv er ute og sykler ligger jeg alltid i kjørefeltet. Ligger jeg på hvitelinjen eller utenfor så sneier bilene meg og jeg har absolutt ingen retrettmuligheter for idioter bak rattet. Når det gjelder sykling på gang og sykkelveier så står det og i trafikkreglene at det skal foregå i gangfart. Skal du da sykle for å få et treningsutbytte så er ikke det så effektivt når man så vidt kan sige fremover. Og de plassene det er sykkelveier så er det fine plasser å parkere biler, eller for plassering i kryss for å ikke være til hinder for andre biler når man skal til høyre. Skjønner frustrasjonen. Men, vi har en lang vei å gå både som kjørende og syklende for å få til et sammarbeid på veiene som alle kan leve med. Anonymous poster hash: 93d3e...683
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #4 Skrevet 15. april 2014 Syklister følger ikke regler i trafikken, så hvor ta hensyn til reglene på gangfelt? Bruker ingen gangfeltet så kom dere ut av veien! Kjært bil i 15 år og har fortsatt ikke møtt EN SYKLIST som ikke er i veien ! Anonymous poster hash: 92a52...bc4
Von Hertelhofen Skrevet 15. april 2014 #5 Skrevet 15. april 2014 Det er med god grunn til at mange syklister har kamera i hjelmen/ på sykkelen. Skal du kjøre forbi syklister, må du over i andre kjørebanen uansett. Så da spiller det liten rolle om det er en eller tre syklister i bredden.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #6 Skrevet 15. april 2014 Det er med god grunn til at mange syklister har kamera i hjelmen/ på sykkelen. Skal du kjøre forbi syklister, må du over i andre kjørebanen uansett. Så da spiller det liten rolle om det er en eller tre syklister i bredden. Det er helt feil. Er det en syklist som sykler alene nærme kanten, så trenger man ikke å kjøre helt over i andre kjørefeltet. Det er stor forskjell på 1 og 3 i bredden. Jeg kjører alltid med god margin til syklistene. Her ute er det mye svinger og dårlig sikt. Å kjøre forbi en syklist er vanskelig, kjøre forbi 3 er nesten umulig Anonymous poster hash: 12808...f44
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #7 Skrevet 15. april 2014 Syklistene har bare lov å kjøre to i bredden... Anonymous poster hash: ce65d...394
Von Hertelhofen Skrevet 15. april 2014 #8 Skrevet 15. april 2014 Fint du retter på meg leser nå at bilister skal holde1,5 meters avstand ved forbikjøring.
Monica Skrevet 15. april 2014 #9 Skrevet 15. april 2014 I går var jeg utsatt for en som bare sykla rett over veien, foran bilene, det var ikke overgangsfelt. Kjørte rett ut foran bilen min. Hadde jeg ikke bremset, så hadde jeg kjørt på han. Og jeg har opplevd litt for mange tilfeller som han. Men jeg har ingenting imot syklister som sykler der de skal, og overholder trafikkreglene. De har like stor rett til å være der som meg.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2014 #10 Skrevet 15. april 2014 Det er med god grunn til at mange syklister har kamera i hjelmen/ på sykkelen. Skal du kjøre forbi syklister, må du over i andre kjørebanen uansett. Så da spiller det liten rolle om det er en eller tre syklister i bredden. Problemet her er at det ikke er to kjørebaner. Veien er bare 5 m bred og med 3 i bredden i oppoverbakke i svinge vei, blir man liggende bak de hele bakken opp. I 10 min lå jeg bak de før de oppdaget at de kanskje var til hinder. Lirket på første gir oppover og hadde også flere biler bak meg. En syklist eller to er jo ikke noe problem, men blir sinna bår de stopper hele trafikken. HI Anonymous poster hash: fbaeb...3e3
Himmel og hav Skrevet 15. april 2014 #11 Skrevet 15. april 2014 Syklister med vett har jeg ingenting i mot i veibanen. Kamikazesyklister som tror at alle bilistene vet hvor han har tenkt seg og derfor slenger seg rundt i trafikken som en ball i et flipperspill, små unger, både med og uten følge og "supermenn" i spandex som så vidt klarer å holde sykkelen i bevegelse i oppoverbakke, men som allikevel sykler midt i veien og aldri slipper noen forbi, gjør meg henholdsvis vettskremt, livredd, og grådig irritert. Verst er allikevel syklister som ikke kan, eventuelt ikke gidder å følge, trafikkreglene: De som med den største selvfølge sykler rett ut i fotgjengerfelt, de som sykler på rødt lys, de som sykler mot kjøreretningen og de som sykler både 3,4 og 5 i bredden når det ikke er løp. Heldigvis så er de fleste syklistene vettuge mennesker som sykler på en slik måte at de ikke er til hinder.
Vaffelstrikk Skrevet 15. april 2014 #12 Skrevet 15. april 2014 Kanskje bilister også burde ha kamera for å dokumentere disse kamikaze-syklistene som nevnes i innleggene over? Blir utrolig irritert på de som vrenger over veibanen på tilfeldige steder eller ut i fotgjengeroverganger uten å bry seg med øvrige trafikanter. Har vært nær ved å få flere i grillen! Kan forstå unger som kanskje ikke vet bedre, selv om de burde fått en litt mer opplæring før de slapp løs i trafikken. Men disse spandex-mannfolka (ja for det har til nå bare vært mannfolk!) som mener det er deres rett her i verden? Og som blir forbanna på MEG til tross for sin suicidale oppførsel.Hat! Syns også det er unødvendig å sykle i motbakke i sneglefart parallelt med tidenes gang- og SYKKELvei. Har en verstingstrekning her i byen der det alltid er spandex-mannfolk i veibanen til tross for 3 meter bred strøken sykkelvei ved siden av veien. Jeg sykler mye på veien selv, og vet det kan være irriterende med fortau, hindringer, unger og bikkjer, men har likevel vett på å passe meg og ta hensyn i trafikken. Sykler aldri i veibanen i motbakke der det finnes alternativ, for jeg innser mine egne begrensninger når det kommer til fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå