Gå til innhold

Barn med refluks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til at dette ble utredet?

Har ei jente på 11 mnd som våkner MYE om natten, hun kaver rundt og finner liksom ikke roen. Eneste måten å få hene i søvn er å amme henne, men det varer ikke så lenge så begyner hun igjen. Hun vil helst ligge opp på meg. Noen dager er værre en andre. Hun sover heller ikke så lenge om gangen på dagtid. Somregel en time av gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sover i sittende stilling nesten, gulper og svelger fra morgen til kveld, våkner opptil 20 ganger om natten pga mage smerter og gulping. Sover en time og våkner (slitsomt ) Sånn hele natten. Hostet fra han var fire måneder.

Spiser dårlig og lite variert mat. Får halsbrann av det meste. Legger nesten ikke på seg.

Han er 19 måneder. Han bruker nexium, gaviscon , flutide, ventolin og to hostedenpende til. Pga refluks har han fått astma.

Er du bekymret så ring fastlegen til barnet. Føler at helsestasjon her hvertfall ikke hadde noe kunnskap om refluks.

Min har ph på 1,1 på det minste og må unngå alt av melk.

Endret av Snuppelupp1988
Skrevet

Takk for svar.

Måtte dere til ph måling før dere startet på medisiner?

Skrevet

Snuppa mi gulper ikke sånn at jeg ser det, men jeg hører flere ganger om dagen at hun svelger unna noe. Det virker også som at hun reagerer å at jeg spiser melkeprodukter, for da blir hun ekstra urolig om natten

Skrevet

Jenta mi sluttet å spise helt. Ble innlagt på sykehus. Hun var bare 2 mnd da.

Skrevet

Takk for svar.

Måtte dere til ph måling før dere startet på medisiner?

Han begynte på nexium da han var ni måneder ca. Ph målingen tok vi for tre måneder tilbake. Trudde det ville bli lange 24 timer, men mini brydde seg ikke :)

Ser aldri at min gulper, men hører det kommer opp og at han svelger igjen.

Desverre opplevd dårlig hjelp fra fastlege og Drammen sykehus. Endte med at vi dro til riksen og fikk all hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...