Gå til innhold

En hyllest til nydelige kvinnekropper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke vært på svømmesenteret på veldig lenge. Jentungen hadde lyst til å svømme, så vi bestemte oss for å dra dit. Jeg bekymret meg litt for kroppen min. Har større mage enn jeg er komfortabel med, strekkmerker og cellulitter. Rumpa er ikke spretten nok og brystene ser ikke bra ut. Men hva går man vel ikke gjennom for barnas skyld, tenkte jeg og la bekymringene på hylla i det jeg pakket ned den mest dekkende badedrakten jeg har.

Vel fremme i senteret ville jeg bare bli fort ferdig med å vaske min bleke og feite kropp. Det gjorde jeg også. Vi kom oss fort ned i vannet og hadde det ganske hyggelig. Det var tid for å gå opp av vannet og inn i garderoben igjen, hvor jeg trodde jeg ville føle meg utilpass.

Men når vi kom inn i garderoben la jeg merke til de andre kvinnene der. Jeg så smått på krippene deres og innså noe som kanskje endret livet mitt totalt. Jeg var vandt å se på undertøysmodeller med synlige bein, flat mage og kropper uten så mye som en prikk. Det var sammenligningsgrunnlaget mitt. Modellbildene er selvfølgelig ingen match mot et halvfeit og blekt speilbilde.

I garderoben på svømmesenteret innså jeg noe viktig; vi kvinner er vakre selv om magen er litt slapp og vi har noen ekstra kilo her og der. Kvinnene jeg så i garderoben var omtrent rake motsetninger til modellene jeg har sett, men gud så vakre! Og forskjellige! Jeg var overveldet av skjønnheten av kvinnekroppen slik som den er. Selv de med stor mage (slike som meg) fant jeg vakre. Cellulitter og hengemage betydde ingenting lenger. Det var ikke lenger noe grusomt med vel brukte pupper. De så ut som mennesker, noe oppnåelig. Noe normalt og veldig vakkert.

Så fra en kvinne til en annen, vær stolt av kroppen du har! Jeg er sikker på at den er nydelig. Ikke sammenlign deg med uekte modellbilder, de er ikke realiteten. Vanlige kvinner slike som oss er realitet, og det er vi som burde vært modeller fremfor noen som ikke har noe til felles med oss.

Anonymous poster hash: 9c3ab...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra!

Flere burde oppleve det.

Har nominert deg til måndens innlegg. Nyt friheten fra kroppshysteriet.

Anonymous poster hash: d292b...828
Skrevet

Jeg hadde ikke vært på svømmesenteret på veldig lenge. Jentungen hadde lyst til å svømme, så vi bestemte oss for å dra dit. Jeg bekymret meg litt for kroppen min. Har større mage enn jeg er komfortabel med, strekkmerker og cellulitter. Rumpa er ikke spretten nok og brystene ser ikke bra ut. Men hva går man vel ikke gjennom for barnas skyld, tenkte jeg og la bekymringene på hylla i det jeg pakket ned den mest dekkende badedrakten jeg har.

Vel fremme i senteret ville jeg bare bli fort ferdig med å vaske min bleke og feite kropp. Det gjorde jeg også. Vi kom oss fort ned i vannet og hadde det ganske hyggelig. Det var tid for å gå opp av vannet og inn i garderoben igjen, hvor jeg trodde jeg ville føle meg utilpass.

Men når vi kom inn i garderoben la jeg merke til de andre kvinnene der. Jeg så smått på krippene deres og innså noe som kanskje endret livet mitt totalt. Jeg var vandt å se på undertøysmodeller med synlige bein, flat mage og kropper uten så mye som en prikk. Det var sammenligningsgrunnlaget mitt. Modellbildene er selvfølgelig ingen match mot et halvfeit og blekt speilbilde.

I garderoben på svømmesenteret innså jeg noe viktig; vi kvinner er vakre selv om magen er litt slapp og vi har noen ekstra kilo her og der. Kvinnene jeg så i garderoben var omtrent rake motsetninger til modellene jeg har sett, men gud så vakre! Og forskjellige! Jeg var overveldet av skjønnheten av kvinnekroppen slik som den er. Selv de med stor mage (slike som meg) fant jeg vakre. Cellulitter og hengemage betydde ingenting lenger. Det var ikke lenger noe grusomt med vel brukte pupper. De så ut som mennesker, noe oppnåelig. Noe normalt og veldig vakkert.

Så fra en kvinne til en annen, vær stolt av kroppen du har! Jeg er sikker på at den er nydelig. Ikke sammenlign deg med uekte modellbilder, de er ikke realiteten. Vanlige kvinner slike som oss er realitet, og det er vi som burde vært modeller fremfor noen som ikke har noe til felles med oss.

Anonymous poster hash: 9c3ab...517

Flott Innlegg! Og du har helt rett!

Og for ordens skyld: mannekroppen er ikke så verst, den heller, særlig ikke når den rommer en snill, morsom, raus og klok mann!

Anonymous poster hash: 40484...7b0

Skrevet

Helt enig! Tror noe av kroppshysteriet hadde lagt seg hvis vi gikk nakne rundt alle sammen. :)

Anonymous poster hash: 2ca2f...7fc

Skrevet

Store hengende mager , lange flate hengepupper og celulitter er ikke vakkert og nydelig. Ei heller strekkmerker men det jo på en måte barna våres kunstverk på oss mer enn celulitter og hengemage. Klar over at mange ikke tar av gravidekiloene men alle burde klare ta av nesten alle om de går inn for det. Hengemage og pupper hjelper ikke vektnedgang desverre kun operasjon . Noe jeg synes er fake ( ekstrem hengemage forstår jeg behovet for operasjon) jeg har vært gravid flere ganger og gått opp mye men gått ned alle bortsett fra de evinnelige to kiloen , som jeg ikke vil ta av for puppene går først så jeg vil bli der jeg er. At du synes slike kvinnrkropper er vakre er veldig flott dog jeg er dypt uenig. De er naturlige og har gjort den unike jobben å bære frem barn men nydelige med overvektig hengepupper, celulitter og ekstra fett. Sorry for morragretten med menssmerter til å kjøpe den altså.

Anonymous poster hash: 4e49c...126

Skrevet

hvordan er det mulig at man må i en dame garderobe i en svømmehall for å registrere at ikke flesteparten av oss ser ut som fotomodeller? er du blind? hvilket miljø lever du i?

en kjapp tur på henting/levering på skolen, en tur på REMA eller en dag på jobben er vel nok til å se at det ukke er fotomodellene som er i flertall? hvordan kan de være ditt referansepunkt?

ikke for å være guffen altså, men hvilken planet lever du på?

Anonymous poster hash: 77598...ad5

Skrevet

Syns du er en insperasjon. Jeg er ung og altid hatt en et komplisert forhold til kroppen min.

Altid hatt dårlig selvtillit og følt meg stor i forhold til mine venninner.

Etter graviditeten blææ... Nå er jeg 82 kg ( var 120). Følte meg skamfull for vær artikkel at det bare er å trene bort.

Jeg har trent og spist riktig, men magen henger, rumpa henger mellom beina og låra mine vil jeg ikke prate om.

Men, det er et stort men. Jeg trives med kroppen min (kun operasjon kan fikse overflødig hud), mer å trene bort så klart. Jeg er pen og syns ikke noen skal føle seg skamfulle pga sin egen kropp.

Så all skryt til deg Hi som ser det vakkere i det så ikke perfekte. Vi trenger ikke flere glansbilder, men bedre forbilder for alle kvinner i alle aldere :)

Skrevet

Jeg synes det var et flott innlegg :)

Selv sliter jeg så med kroppsbildet at det ikke hadde hjulpet å sett "godt brukte" kropper.

Angsten for at andre skal se hvor stygg JEG er overskygger alt. 

Mange ganger har jeg tenkt så heldige de er, de damene som bare er overvektige(20-30 kg). De kan jo "bare" slanke seg og få smekker kropp.(tenker sikkert slik da jeg ikke har noen problem med å slanke meg/være slank selv)

Mens jeg som er født med stygg kropp ikke kan slanke/trene den fin. Ja det finnes noen som er uheldige med genene :P

Anonymous poster hash: dc0f1...6bd
Skrevet

Kan ikke forstå hvordan noen kan komme med sure oppgulp til et slikt innlegg! Negativiteten lenge leve.. Mitt tips til dere som sliter med dårlig selvtillit pga kropp; begynn å trene. Begynte nettopp på zumba, spinning og yoga. Har bare gått ned kanskje 3 kg og veier fortsatt rundt 100. Men jeg er så fornøyd! Følelsen av å være litt støl hele tiden er god. Og at jeg vet at jeg gjør en innsats for helsa mi. Og at jeg blir sterkere og sprekere. Skal til syden om noen få uker, men jeg kommer til å føle meg som a million dollar bare pga treningen. I tillegg har jeg mer overskudd, er mindre dvask og mindre vann i kroppen. Huden er bedre og mykere. Tar litt sol også. Det er fantastisk! :)

Skrevet

Store hengende mager , lange flate hengepupper og celulitter er ikke vakkert og nydelig. Ei heller strekkmerker men det jo på en måte barna våres kunstverk på oss mer enn celulitter og hengemage. Klar over at mange ikke tar av gravidekiloene men alle burde klare ta av nesten alle om de går inn for det. Hengemage og pupper hjelper ikke vektnedgang desverre kun operasjon . Noe jeg synes er fake ( ekstrem hengemage forstår jeg behovet for operasjon) jeg har vært gravid flere ganger og gått opp mye men gått ned alle bortsett fra de evinnelige to kiloen , som jeg ikke vil ta av for puppene går først så jeg vil bli der jeg er. At du synes slike kvinnrkropper er vakre er veldig flott dog jeg er dypt uenig. De er naturlige og har gjort den unike jobben å bære frem barn men nydelige med overvektig hengepupper, celulitter og ekstra fett. Sorry for morragretten med menssmerter til å kjøpe den altså.

Du høres sjarmerende ut. Hvordan er det mulig å besvare et så flott og positivt innlegg, der en medsøster fikk en erkjennelse som medførte endring av selvbildet i positiv retning, med sånt surt oppgulp.

HI så det vakre i kvinnekroppen. Du har ikke definisjonsmakt over hva hun oppfatter som vakkert.

Anonymous poster hash: e3f6a...cd9

Skrevet

Blir litt feil å si at dere er ekte. Jeg er slank, ingen cellulitter eller strekkmerker, puppene sitter fortsatt på plass tross svangerskap og amming og har flat mage. Jeg er naturlig sånn uten å ha gjort så mye med det, er ikke jeg ekte da?

Alle er vakre, på hver sin måte.

Anonymous poster hash: 94421...c4c

Skrevet

Blir litt feil å si at dere er ekte. Jeg er slank, ingen cellulitter eller strekkmerker, puppene sitter fortsatt på plass tross svangerskap og amming og har flat mage. Jeg er naturlig sånn uten å ha gjort så mye med det, er ikke jeg ekte da?

Selvfølgelig er du ekte. Ingen påstår vel noe annet?

Det som ikke er ekte er retusjerte reklamekanpanjer med bilder av radmagre, oppererte modeller som går av med alderspensjon før de fyller 30.

Anonymous poster hash: d292b...828

Skrevet

Men er det ikke akkurat det HI sier da?

En hyllest til forskjellene?

Det er jo sant det HI skriver om at overlesset med den ideale kvinnekroppen i media - daglig! Vi leser vg og ser hvordan vi SKAL se ut, og så ser man seg selv og finner ut at sånn er ikke jeg og sånn kommer jeg aldri til å bli - selvtillitsknekk.

Så bra at nettopp DU er fornøyd med deg selv og lett kan sammenligne deg med det vi andre ikke kan. Det er ingen her som sier at det er noe galt med deg. Akkurat som HI sier at det heller ikke er noe galt med meg (takk forresten). Nå kan jeg gå på badeland i morgen og kanskje grue meg litt mindre. Fordi det finnes folk med akkurat de samme tankene om egen kropp som jeg har. Og igjen, vi er forskjellig ikke feil eller rett.

Anonymous poster hash: 0af57...178

Skrevet

hvordan er det mulig at man må i en dame garderobe i en svømmehall for å registrere at ikke flesteparten av oss ser ut som fotomodeller? er du blind? hvilket miljø lever du i?

en kjapp tur på henting/levering på skolen, en tur på REMA eller en dag på jobben er vel nok til å se at det ukke er fotomodellene som er i flertall? hvordan kan de være ditt referansepunkt?

ikke for å være guffen altså, men hvilken planet lever du på?

Anonymous poster hash: 77598...ad5

Er du begrenset eller bare later du som? Ser du nakne damer på Rema og i bhg du da? Det er ganske umulig å se hvordan majoriteten ser ut når de har på seg klær, men du har sikkert røntgensyn.

Er ganske sikker på at HI vet at photoshoppa modeller ikke er en fellesnevner for hvordan damer ser ut, hun gjorde bare en observasjon og konkluderte, for så å dele tankene sine med oss.

Anonymous poster hash: 920e2...497

Skrevet

Jeg er delvis enig med deg. Det er godt du (kanskje?) nå kan godta deg selv for hvem du er og hvordan du ser ut. Det er utrolig viktig for å ha et godt liv.

Det er uenig i er at det er vakkert med hengemage, cellulitter, fett og valker. Det er ikke mye vakkert i mine øyne. Det blir litt krampeaktig synes jeg, at man på "død og liv" må fremheve kvinnekroppen som vakker, uansett hvordan man ser ut. Hvorfor ikke heller sette fokuset på det som er viktig? Stå frem og si; "Kroppen min er kanskje ikke egnet som eksempel på billedskjønnhet, den er ikke så pen. Men den er frisk og duger til det den skal. I tillegg har jeg en flott utstråling! Den forfaller ikke, ingen kan ta fra meg den. For å toppe det hele har jeg en super personlighet! Jeg er snill med andre, hjelpsom og til å stole på. Jeg er en god venn, mor og kone. Jeg gjør mitt beste for at jeg og de rundt meg skal ha det godt; DERFOR er jeg vakker!

Skrevet (endret)

Jeg er delvis enig med deg. Det er godt du (kanskje?) nå kan godta deg selv for hvem du er og hvordan du ser ut. Det er utrolig viktig for å ha et godt liv.

Det er uenig i er at det er vakkert med hengemage, cellulitter, fett og valker. Det er ikke mye vakkert i mine øyne. Det blir litt krampeaktig synes jeg, at man på "død og liv" må fremheve kvinnekroppen som vakker, uansett hvordan man ser ut. Hvorfor ikke heller sette fokuset på det som er viktig? Stå frem og si; "Kroppen min er kanskje ikke egnet som eksempel på billedskjønnhet, den er ikke så pen. Men den er frisk og duger til det den skal. I tillegg har jeg en flott utstråling! Den forfaller ikke, ingen kan ta fra meg den. For å toppe det hele har jeg en super personlighet! Jeg er snill med andre, hjelpsom og til å stole på. Jeg er en god venn, mor og kone. Jeg gjør mitt beste for at jeg og de rundt meg skal ha det godt; DERFOR er jeg vakker!

Jeg synes selve proporsjonene i en kvinnekropp er vakre. Uansett om du er str 32 eller 52 så synes jeg utgangspunktet er pent som regel. Synes det er vakkert med det feminine i seg selv, vår mykhet kontra det mer firkantede maskuline. Vårt hår, kvinnehender osv. Klart er ikke alle like vakre i mine øyne heller, men sånn generelt synes jeg kvinnekroppen er veldig vakker. Synes det er flere vakre kvinner enn vakre menn. Akkurat hvor vakker man synes de forskjellige personene er, avhenger av smak. Endret av Alicia82
Skrevet

Jeg synes selve proporsjonene i en kvinnekropp er vakre. Uansett om du er str 32 eller 52 så synes jeg utgangspunktet er pent som regel. Synes det er vakkert med det feminine i seg selv, vår mykhet kontra det mer firkantede maskuline. Vårt hår, kvinnehender osv. Klart er ikke alle like vakre i mine øyne heller, men sånn generelt synes jeg kvinnekroppen er veldig vakker. Synes det er flere vakre kvinner enn vakre menn. Akkurat hvor vakker man synes de forskjellige personene er, avhenger av smak.

Skjønner hva du mener, og er enig i at det ikke spiller noen rolle hvilken str kvinnen har. Men i bunn og grunn synes jeg det er personligheten som gjør en kvinne vakker, ikke kropp. Om en stor kvinne har hengepupper og stor vablete rumpe, kan hun likevel være vakker, men jeg mener det blir feil å fokusere så voldsomt på at valker og fett er så vakkert, for det er jo ikke det, personen er ;)

Skrevet

Store hengende mager , lange flate hengepupper og celulitter er ikke vakkert og nydelig. Ei heller strekkmerker men det jo på en måte barna våres kunstverk på oss mer enn celulitter og hengemage. Klar over at mange ikke tar av gravidekiloene men alle burde klare ta av nesten alle om de går inn for det. Hengemage og pupper hjelper ikke vektnedgang desverre kun operasjon . Noe jeg synes er fake ( ekstrem hengemage forstår jeg behovet for operasjon) jeg har vært gravid flere ganger og gått opp mye men gått ned alle bortsett fra de evinnelige to kiloen , som jeg ikke vil ta av for puppene går først så jeg vil bli der jeg er. At du synes slike kvinnrkropper er vakre er veldig flott dog jeg er dypt uenig. De er naturlige og har gjort den unike jobben å bære frem barn men nydelige med overvektig hengepupper, celulitter og ekstra fett. Sorry for morragretten med menssmerter til å kjøpe den altså.Anonymous poster hash: 4e49c...126

Du virker ikke bare morgengretten, men også dopet.

Anonymous poster hash: fdcf8...91c

Skrevet

Nei kun morgengretten. Hverken røyker, drikker el tar dop.

Skrevet (endret)

Så mange sure svar til et så bra innlegg!!

Klapp for deg HI.

Endret av Bakverket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...